- 8

1.6K 35 5
                                    

Idag skulle jag Emma och Kayla återigen på någon lame hemmafest, dock var jag faktiskt rätt taggad att bara glömma omvärlden för en liten stund och bara ha kul.

"Kommer Dante och dom?" Frågade Emma antagligen till mig "ingen aning" svarade jag, orkade inte bry mig i nuläget.

Våra outfits bestod av att jag hade en grå oversized tröja som slutade vid mitten av mina lår med något tryck på med vit text. Sedan bara ett par svarta overknee boots , mitt hår satt i en tajt hästsvans vilket jag oftast hade.

Min ena väldigt vackra vän Emma hade en tajt svart klänning med silver örhängen och ett par svarta klackar till. Hon hade även en svart väska ifrån Chanel till min avundsjuka. Min andra kära kära vän Kayla hade en kjol med matchande svart topp. Samt återigen svarta klackar.

Jag hade faktiskt inte direkt planerat att dricka idag, det var inte något jag var speciellt sugen på. Idag vill jag bara ha kul som nykter. Vi gick in i det fulla huset och doft av alkohol och svett fyllde min näsa, man kunde aldrig vänja sig vid denna vidriga doften.

Jag hade nu tappat bort både Emma och Kayla, Emma skulle som vanligt klänga på Adam och Kayla har jag ingen aning var hon tagit vägen.

Jag trängdes bland den stora folkmassan och satt mig tillslut ner på en ledig fåtölj med min cola i handen. Där satt jag några minuter och bara intog synen av alla dansade människor. Tillslut valde jag att gå ut på balkongen för att få lite luft då det börjat rinna svett ifrån min kropp.

Jag öppnade balkongdörren till den stora balkong. Mitt synfält fylldes av tårar när min blick får syn på Dante hånglandes med en brunhårig tjej. Tårarna sved i ögonen fast jag försökte hålla emot. Där och då försvann mitt hopp om att han hade förändrats för min skull.

Av någon anledning kunde jag inte slita bort min blick ifrån dom. Tillslut vänder sig Dante och kollar på mig med ett chockad ansiktsuttryck. Där och då vänder jag mig om och hastigt gå emot dörren det ända jag hörde var Dantes mörka stämma säga svära för sig själv.

Jag kunde inte stanna här så jag skickade ett varsitt sms till både Kayla och Emma att jag tänkte dra då jag bara helt enkelt var för trött. Jag ville egentligen inte ljuga men av någon anledning kunde jag inte ta mig själv till att berätta vad jag sett.

Jag hade nu hunnit kommit hem och sätta på mig på sängen, nu rymde den första tåren och gled sakta ner för min kind.

Fina fina Dante Belle förlåt!!!

Fina fina Dante Var är du

Fina fina Dante var bara helt borta

Fina fina Dante snälla svara mig

Fina fina Dante fan snälla Isabelle.

Mina känslor för Dante var så betydligt mycket större än vad jag tidigare insett, att han skulle behöva såra mig för att jag skulle inse det. Där låg jag klockan 00:07 helt stum.

————————————————————————
Kände typ att det var dags att slänga in lite drama, kram

Vill inte ha dig || Dante LindheWhere stories live. Discover now