1. Dosa

14.2K 327 4
                                    

"Hell is empty and all the devils are here

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Hell is empty and all the devils are here."
- William Shakespeare -
______________________________________

Preview

Belum sempat aku berkata beberapa kata penamat, tubuhku terus ditolak pada dinding. Aku berusaha menolaknya. Namun usahaku sia - sia.  Dia berjaya memerangkap tubuh kecilku.

"Lepas lah Ryl! Kau hingat ni drama korea ke setan?" Aku menghamburkan kata - kata kesat tepat pada wajah tampannya yang hanya beberapa inci dariku.

Gulp. Ya Allah. Tolonglah selamatkan hamba mu yang iman senipis kulit bawang nih.

Segaris senyuman sinis dilakar bibirnya sebelum suara seraknya memenuhi ruangan bilik tidurku. " I know you want me, babe."

Wajahnya kini semakin dekat padaku. Tangan? Dah berkali - kali aku pukul dada dia. Takde function! Aku cekik kang tak pepasal jadi citer thriller. Takkan nak pasrah kot? Tu terlalu klise.. Ish. Pahal aku sempat membebel waktu camni?

Tanpa melebihkan bebelan, aku terus memijak kakinya. Apalagi? Lari la! Gila kau nak dia tangkap lagi ke?

Aku pun mengambil peluang keemasan ini menuju ke pintu. Guruh tak datang, petir tak sambar, tiba - tiba aku tersungkur dengan megahnya.

"Argh! Ngok lah!" Aku cuba bangun namun sia - sia. Haish. Waktu camnilah kau nak jadi cinderella kan kaki? Boleh tak sehari je kau berbakti untuk aku?

Sekali lagi. Belum sempat aku habiskan bebelan, tubuhku terus diangkut seperti guni lalu dicampak pada katil king. Eh. Betul ke apa aku cakap ni?

"Lepaslah Ryl! Kau sedar tak kau buat apa nih? Mengucap lah! Berdosa tau tak! "

Zakiel yang hanya bersinglet merah meletuskan ketawa tatkala mendengar kata - kata ku. Tangannya terus mengelus pipiku perlahan.

"Mengucap? Aku rasa kau yang patut mengucap dan.."

Kini bibirku pula dielusnya.

"Aku tak heran pun ngan dosa ."





















































BAD HABITWhere stories live. Discover now