6. Sakit

7.3K 241 11
                                    

Jangan lupa vote dan komen. Thank you. :D

" Aku sayang kau lebih dari segala - galanya."
___________________________________________

_____AKU meneruskan perjalanan ke kelas tanpa mengendahkan pandangan yang mereka berikan. Dorang ni mesti tak pernah tengok manusia. Tu yang duk usha aku je dari tadi. Aku cungkil biji mata tu kang.

"Bellaaaaa!" Tiba - tiba satu suara kedengaran memanggil nama ku. Yelah sape je nama bella lagi kat sekolah ni. Aku sorang je loh.

Aku pun tercari - cari sumber jeritan yang agak sumbang tadi. Cam pernah dengar. Tapi kat ne ek?

Tiba - tiba bahuku terasa ditepuk kuat dari belakang. Maka muncullah mahkluk yang duk jerit tadi.

La dia ni lagi. "Weih. Kau.. Eh! Kenapa ngan muka kau?!"

Dah kenapa?

Aku terus menyentuh wajah hasil kurniaan tuhan yang berharga bagiku. Setelah beberapa saat diraba, aku memang tak rasa pape. " Kenapa ngan muka aku?"

Dhia masih berkerut apabila melihat wajahku. Entah apa yang peliknya. "Kenapa muka kau berplaster bagai ni? Ni.. Nape ngan bibir kau?"

Bibir? Tanganku lantas mengesat bibir. Auch!

Dhia mengeluarkan cermin mininya lalu disua padaku. "Tengok nih."

Darah?

" Argh! Bella! Darah! Menitik!"

Pandanganku tiba - tiba semakin kabur. Aku cuba mengesat mataku berkali - kali sebelum segalanya menjadi gelap.

" Bella!"

Rebah. Tubuhku rebah di tengah - tengah kaki lima.

| BXDHXBIT |

Bunyi bising sedikit sebanyak membangunkan aku. Silauan cahaya lampu kalimantang yang ada membuat aku terkelip - kelip. Cuba menyesuaikan diri dengan keadaan sekeliling. 

Katil? Putih? Kat mana lak nih?

Aku yang masih memerhati sekeliling bilik dengan terbaring seperti dugong. " Bella! Bangun pun kau! Kau ok tak? "  Dhia yang datang entah dari mana. Tiba - tiba saja muncul ngan soalan.

Urgh. Kepala terasa berdesing lak. Aku cuba mengurut dahiku perlahan tanpa menjawab soalan Dhia. Sakitnya.

"Bella.. Tadi aku jumpa Miss Rose. Dia kata.."

Cik Rose? Oh. Staf yang bertugas kat sini. Sini? Sickbay tak silap aku..

"Urgh. Dia ka- kata apa?" Tanganku masih mengurut. Telinga sudah bersedia mendengar jawapan Dhia yang berada ditepi katilku.

Takkan la sebab haritu..

"Dia kata.. Kau-"

| MXCXRONHIME |

Aku memasukkan buku - buku yang bersepah diatas meja ke dalam beg pertama dan terakhirku. Eceih. Cam nak mati lak hari ni. Suasana sepi kelas membuatku terimbau hari pertama aku berada di sekolah ini.

BAD HABITWhere stories live. Discover now