" Kau bukan anak aku mulai hari ni. "
__________________________________________PAGI ini aku bangun lebih awal dari biasa. Jam meja aku kerling lalu bangkit dari katil. Selimut dilipat lalu diletakkan ketepi. " Yosh! Semangatlah Bella! " Kakiku laju menuju ke bilik air untuk menguruskan diri.
•••
Selesai bersalaman dengan mak, aku terus berjalan kaki menuju ke kawasan perumahan Anemone Residence. Ya. Tempat tinggal Haryl. Hari ni aku akan kejutkan mahkluk tu dan paksa dia pergi sekolah. Eceih. Cam mak bapak dia pulak kena paksa bagai.Aku bukan apa.. Aku cuma tak nak tengok dia berselubung dalam selimut tu lagi. Rasa kesian pun ada. Rasa nak marah pun ada. Macam - macam lah perasaan yang timbul semalam.
•••
Setelah dibenarkan masuk, aku memanjat tangga untuk ke bilik Haryl yang besarnya 3 kali ganda bilik tidurku.Pintu bilik Haryl aku ketuk berulang kali. " Haryl.. Ooo.. Haryl.. Bangun. Pergi sekolah. "
Mengikut pengetahuan dan pemberitahuan Mak Senah beberapa minit yang lalu, Haryl ni suka jaga lewat malam dan tidur waktu siang. Kira cam burung hantu la nih. Jadi aku syak mamat ni tak solat subuh dan masih tidur sekarang ni.
Tanpa melengahkan masa, aku menarik pintu tersebut untuk masuk. Tubuh Haryl ialah benda pertama yang aku cari. Katil? Takde.
Bean bag? Takde gak.
Sofa? Yes. Dia tertidur kat sini rupanya. Alolo ciannya dia. Aku mendekatinya lalu mengoncang tubuhnya berkali. " Haryl. Bangun! Bangun cepat! Pergi sekolah! "
Lelaki itu bangkit lalu memisat mata. Aku memetik jari dihadapannya tatkala melihat dirinya masih berdiam dan tak berganjak.
" Haryl Zakiel. Bangun. Awak tu dah lambat nak ke sekolah. "
Haryl yang seakan sedar dari mamai berubah terkejut tatkala melihatku di depannya." Ap- Apahal kau kat sini? Keluar! "
Aku menepuk dahi. " Aduh kau nih! Nak kejut kau lah. Dah pegi siap cepat. Dah nak pukul 8 dah ni. " Haryl menolak tubuhku untuk menjauh lalu baring semula. " Belah. Aku tak kan pegi sekolah dan aku tak nak tengok muka kau. "
Tipulah kalau aku tak terasa. Hmph. Tapi ni Bella lah. Bella is a strong girl. Eh. Tak. Bella is a strong boy. Pantang menyerah sebelum berusaha!
Aku memegang kedua belah kaki Haryl lalu ditarik ke arah bilik air. Lelaki itu terkejut lantas cuba menendangku. " Lepaslah setan! Kau tak paham bahasa ke? "
" Ya! Aku memang tak paham bahasa! Aku takkan lepaskan kau. Kau pilih Haryl, kau nak mandi sendiri ke kau nak aku mandikan kau? " Kaki Haryl masih tak dilepaskan malah digengam erat. Sekali aku dah nekad, kau takkan nampak aku menyerah Ryl.
Haryl tersenyum sinis seraya bangun dari sofa. Lelaki berketinggian 180 cm itu menghampiriku lalu membuka zip seluar khakinya. Terpapar boxer Calvin Klein berwarna kelabu yang tersarung pada tubuhnya. " Kau nak mandikan aku? "
" Eh. Eh! Arghhh! Tak payah la Ryl! " Aku terus menutup mata dengan kedua belah tapak tanganku. Haryl pula sibuk menarik tanganku dari terus menutup mata. " Tadi kau nak mandikan aku sangat kan? Cepatlah. Takkan nampak adik aku terus kecut? "
Aku menolak tubuh Haryl dari terus mendekati ku. " Ok! Aku mandikan kau. Cepat bukak baju. " Aku mengarah tanpa segan silu. Mmm.. ye lah. Lagipun sebulan ni memang aku dah terbiasa mandi ngan tubuh lelaki aku nih.
YOU ARE READING
BAD HABIT
Teen FictionKau takkan pernah puas. " Aku dah stop merokok, aku dah start solat! Kau nak apa lagi hah? Semua benda aku dah buat! Untuk kau! " Aku membisu. Tertunduk dan terpaku pada lantai marmar. Cuba mencari kesalahan masa lalu. " Aku mintak benda simple je...