Rüzgar aniden odaya girdi. Neyseki elimdeki albümü çoktan komodindeki yerine koymuştum.
Önce biraz duraksasada gözlerini kısıp yüzüme birazdaha dikattli baktıktan sonra hışımla ağlıyormusun sen diyerek adeta yanıma ışınlandı. Svetimin kollarını parmak uçlarıma kadar çekip gözlerimi sildikten sonra sesimin düzgün çıkması için boğazımı temizledim.
"Toz kaçtı."
"Tozmu! Hay böyle işi demek ki düzgün temizleyememişim etrafı."Biran için gözlerimi belertip öylece Rüzgar'a baktım. Dalgamı geçiyordu? Hayır yani ben üsteler, saçmalama Yaprak ağlıyorsun sen falan der diye düşünmüştüm. Bu çocuk cidden temizlik hastası! Şizofren ya.
"Başak burcumusun sen?"
"Tam üstüne bastın. Bekle burada ben hemen toz bezi ve deterjan kapıp geliyorum. Odama neden girdiğinide sonra sorarım."İşte şimdi gördün hanyayı konyayı Yaprak Hanım! Ne diyecektim ki? Canım sıkıldı belamı arıyordum da birazcık odanı karıştırayım dedim mi diyecektim?
Belkide odan temizmi diye toz kontrolü yapıyordum demeliyim.
Hayır,hayır,hayır..
Yada evet,evet,evetEn mantıklısı bu geldi. Başak burcu beyimiz üç çeşit deterjan ve birde toz bezi ile odaya girdiğinide on numara beş yıldızlık yalanımı açıklayacak iken toz bezini yüzümün tam ortasında buldum.
Cırlamak için tam zamanıydı ama Rüzgar bunada izin vermedi."Eğer her yeri pırıl pırıl yaparsan seni odama girdiğin için sorgulamam küçük karıştırıcı hanım."
"Ne hayır olmaz! Hem ne karıştırıcısı be!"
"Öhm öhm, İmdat! odamda hırsı-.."
"Ya dur ne yapıyorsun? Bağırma birileri duyacak."
"Olamaz hırsız kaçı-.."
"Sus Allah'ın cezası sus! Tamam ver şu deterjanları yeterki sus."
"Mor olanı kullan en sevdiğim koku o.""Mor olono kollon on sovdoğom koko o."
Bana ters ters baktığında dil çıkarıp temizliğe başladım. Ah! ama bir sorun vardı ben hiç temizlik yapmamıştım ki ve haliyle yapmayı da bilmiyordum. Sanırım biraz su lazımdı kovayı alıp biraz su doldurdum. Çok temiz olması içinde bir kutu deterjanı suyun içine koydum. Sonra bir keresinde annemin temizlik yaparken iki ölçek deterjan kullandığını hatırladım. İki ölçek ne demek bilmiyorum ama iki kutuya eşittir diye düşünüp bir kutu daha deterjanı suya boşalttım. Ay aferin kız bana eskisinden daha temiz olacak. Yaprak Temizlik herzaman hizmetinizdedir efendim.
***
Rüzgar;
"Demek temizlik yapmayı bilmiyorsun. Vallaha baştan bilseydim emanet etmezdim evimi ellerine." dedi ve der demez yine hunharca gülmeye devam etti.
Ah Yaprak ah niye demedin ben bilmem böyle şeyleri diye. Benim şuçum muydu yani canım anacığımın beni prenses gibi yetiştirip bir kere olsun elime bez kova vermemesi?
Ihm ayrıca ben temizlik yapamıyor olabilirim ama zeki,güzel,kibar aynı zamanda çok alımlı bir kızım Rüzgar bey susun bitti!
Bir dakika işte bu! Bunu içimden dedim değilmi? Ozaman bir kezde dışımdan deyimde Rüzgar iyice kudursun."Sussana sen temizlik yapamıyorsam ne olmuş yani temizlik yapamıyor olabilirim ama zeki,güzel,kibar aynı zamanda çok alımlı bir kızım."
Helal olsun bana be! Yaprak Yaprak çok yaşa! Son insan bozucu Yaprak Sezel diyebilirsiniz efendim. Tahtıma kimseyi oturtmam ama sanırım Rüzgar biraz zorluyor. Peki cevabım ne mi?
NAH.
"Onlardan şüphem yok zaten. Yinede temizlik yapmayı öğrensen iyi edersin vallaha Rüzgar demişti deme evde de kalırsın sen mazallah, kimse almaz kız seni."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sonbahar Yaprağı #Wattys2018
ChickLit17 yaşında sakin ve başarılı bir kız..-dı. Taki hayatının yıkılış noktasını yaşayıp rüyadan uyanana kadar. Hayat onun için önce toz pembe gibi görünüp daha sonra ters köşe yaptığında Yaprak için pembeden ziyade sadece toz yığını kalmıştı. Artık o to...