'' Sanırım burada kaldık, Kevin.''
***
'' Ne demek burada kaldık, Anna?! Bu gerçek olamaz. Adada mahsur kalmış olamayız, değil mi? ''
Korkudan mı, şaşkınlıktan mı bilmiyorum ama hiçbirşey diyemiyordum. Sadece çığlık atmak istiyordum.
'' Belki geri gelirler, kaybolduğumuzu fark ederler. Olamaz mı? '' dedim. İçimde azıcık da olsa bir umut vardı. Bu da iyi birşey sanırım.
'' Umarım... gelirler. Pek sanmıyorum ama. Şu düştüğümüz duruma bak. Adada mahsur kaldık. Hepsi benim yüzümden..'' dedi Kevin ellerini saçına götürerek.
Omuzuna dokundum. '' Senin suçun felan değil. '' Teselli etmeye çalışıyordum ama şu durumda ne kadar işe yarardı bilmiyorum.
Çünkü; düştüğümüz durum gerçekten inanılmazdı. Kaç kişi adada mahsur kalır ki? Belki filmlerde ?
Kevin, derin bir iç çekti ve yere oturdu. Sadece öylece denizi izliyordu. Hiç kelime etmiyordu.
Ben de onun yanına oturdum ve konuşmaya başladım.
'' Bugünlerde çok düşüncelisin, Kevin. Aslında sormayacaktım ama soracağım. Ailenle ilgili birşey mi oldu? ''
Kevin, denizi izlemeye devam ederek elini karnına götürdü. '' Acıktım ben. Denizde balık yoktur değil mi? Hava kararır zaten birazdan. Hindistan cevizi mi arasak ? ''
Soruma cevap vermeyişini aldırmayarak kafamı '' olur '' anlamında salladım ve birlikte hindistan cevizi aramak için yola koyulduk. Gerçi buna yola koyulduk denir mi bilmiyorum ama, biz buna adaya koyulduk da diyebiliriz.
'' Sen sol tarafa git, ben de sağ tarafa doğru gideyim. Tamam mı? '' dedi Kevin. Elleriyle işaret ediyordu.
Sol taraftan yürümeye başladım. Hava biraz kararmıştı. Etrafımı zar zor görüyordum.
Bir süre yürüdükten sonra tam karşımda, yere düşmüş üç tane hindistan cevizi duruyordu.Hindistan cevizlerini toplamak için yere çömeldim. Hepsini kucağımda topladıktan sonra, gittiğimin tam tersi yönünde gitmeye başladım. Kevin'la geldiğimiz yerde buluşacağımıza dair anlaşmıştık.
Tam o sırada omuzumda bir el hissetmemle elimdeki hindistan cevizlerini yere düşürmem bir oldu. Korkudan arkama dönemiyordum, genelde korku filmlerinde hava karardığında oluyordu kötü şeyler. İşte bu da aşırı korku filmi izlemenin zararlarından olsa gerek.
Sımsıkı kapattığım gözlerimi açarak hızla arkamı döndüm ve...
...