~Lie~

755 16 1
                                    

"You always come my way, it repeats                       all over again"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"You always come my way, it repeats
all over again"

-Lie
____________________________

Jag var mitt inne en djup sömn när jag kände hur solen lyste på mig~

Jag kommer inte ihåg att jag somnade igår...

Vänta lite, hur mycket är klockan egentligen?...

Jag sträckte mig efter min telefon och fick tag på den i nattduksbordet~

Jag satte den framför mina halvslutna ögon och kollade på tiden~

"Hmmm... 07:30... ok"

Jag skulle precis lämna tillbaks mobilen på nattduksbordet när jag insåg vad jag precis såg~

"07:30!?! Varför gick inte mitt alarm för en timme sedan!?"

Skolan börjar klockan åtta och det är en kvarts promenad härifrån~

"Åhhhh jag kommer bli så seeen!!! Och det är bara andra skoldagen"

Jag gick fort till toaletten tvättade ansiktet och borstade tänderna~

Jag skulle aldrig hinna att dusha så jag satte istället upp mitt hår i en hästsvans~

Jag bytte fort om till min skoluniform, tog min väska och sprang ner för trappan till ytterdörren~

"Och vem har vi här?! Ji-nae är sen till skolan!

Jag rullade mina ögon åt synen av Namjoon~

"Håll tyst, Namjoon! Som om du inte är sen"

Jag satte på mig mina skor och tog tag i min jacka innan jag snabbt sprang ut~

Allt är Jungkooks fel om han inte hade messat mig igår skulle jag inte ha blivit så frustrerad och somnat utan att sätta på mitt alarm...

Jag hade egentligen inte tid att skylla på någon just nu så jag började springa som bara den till skolan~

Jag såg hur männsikor stirrade konstigt på mig, men varför skulle jag bry mig om dem?~

***

Jag var ensam i korridoren och tog ut mina saker ifrån skåpet~

Alla har redan gått in...Vad ska jag göra nu?Mrs.Byun kommer att döda mig!...

Jag kan absolut inte missa en lektion, mina föräldrar skulle ta kål på mig om jag ens tänkte tanken på att skolka~

Jag gick nervöst mot dörren till klassrummet~

Jag kanske kan låtsas som ingenting och bara gå in?...

Jag tog ett djupt andetag och höll om handtaget till dörren~

Can I ?Where stories live. Discover now