"As mush as my heart flutters, I'm
worried that the destiny is jealous
of us"-Serendipity
____________________________Mrs. Jeon-"Du kommer att ångra det du sa Kim Ji-nae... Nästa gång vi ses så får vi se vem som egentligen är värdelös"
Jag vet inte om dig Mrs Jeon...
Men jag vet redan vem som är värdelös...
Och det är du...
***
Nästa dag (Namjoons pov)~
Seoyeon-"Så hon har inte gått ut ur sitt rum än?... Hur länge har hon varit där?"
Jag lutade mig själv mot väggen bakom mig och kollade ner på min hand, tankar på Ji-nae i min hjärna~
"Jag vet inte riktigt, hon gick in dit efter det som hände igår kväll och efter det har hon inte gått ut... Klockan är halv tre och hon har inte ätit något"
Oro syntes tydligt på hela Seoyeons ansikte och jag såg hur hon då och då flyttade sin blick till Ji-naes rumsdörr som vi var utanför~
Seoyeon och Taehyung har precis kommit hit från Sydkorea...
Jimin förklarar allt som hänt till Taehyung medan jag förklarar allt för Seoyeon...
Ji-naes närmaste vän...
Jag kollade upp på henne och såg hur hennes oroliga blick var fastklistrad på Ji-naes dörr~
"Om jag inte kan få hennes att öppna upp och prata med mig så är du den enda som kan göra det... Ji-nae litar på dig helt och hållet, hon behöver sin bästa vän mer än någonsin just nu, jag hoppas du kan få henne att må bättre"
Seoyeons blick mötte mina ögon och hon gav mig ett svagt leende innan hon nickade förstående~
Seoyeon-" Oroa dig inte, Namjoon... Ji-nae är stark, det har hon alltid varit... Jag ska prata med henne, hon behöver bara stöd, speciellt just nu"
Jag log tillbaka mot Seoyeon tacksamt och stod rakt upp från min lutande position~
"Då överlämnar jag Ji-nae till dig, vi finns i det andra rummet om det är något, tack igen Seoyeon, Ji-nae har tur som har dig"
CZYTASZ
Can I ?
FanfictionKan jag lära mig att älska någon jag alltid hatat?... Kan jag komma över något som lämnat mitt hjärta skadat?... Kan jag ge dig mitt förtroende utan att du en dag låter det krossas?... Kan jag älska dig med hela mitt hjärta utan att behöva låtsas...