~Lost~

761 15 5
                                    

  "Within a complicated world without                               an exit"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Within a complicated world without
an exit"

-Lost
____________________________

"Tack Ji-nae"~

***

Även om min nu så kallade "dejt" var över så gick den fortfarande inte bort från mina tankar...

Det känns verkligen som att jag känner Jungkook mycket bättre nu...

Som om jag förstår honom mycket bättre efter allt han berättat för mig...

Allt det han gjort förut och allt han fick mig gå igenom...

Det känns som att jag förstår allt och det gör så att alla tusen frågor jag hade bara försvann...

Jag satt på mitt skrivbord och bara kollade blankt framför mig~

"Det här med att börja om och göra allt bättre, det känns som att det kan hjälpa mig gå vidare"

Mitt rum var mörkt och det enda som lyste var min lilla lampa ovanför skrivbordet~

Jag ställde mig upp och gick mot mitt fönster klockan var typ 21:00 och solen hade gått ner~

"Tänk att jag redan haft min första dejt någonsin..."

Jag log~

Knack, knack, knack...

Jag vände mig om och kollade på min dörr~

"Kom in!"

Dörrhandtaget gick ner och framför mig stog Namjoon~

"Hej syrran!... Du vill väl inte döda mig längre, eller?"

Jag log åt tanken på att han var rädd för mig~

"Nej, oroa dig inte. Jag tror att jag skippar det där med att döda dig... Testa dock inte mig igen"

"Jag lovar!... Så, hur gick det på din dejt?"

"Hmmm... Om jag ska vara ärlig så är jag fortfarande rätt så chockad över att du lät Jungkook ta mig på en dejt"

" Jo, men Jungkook är Jungkook... Jag menar, han är en av mina närmsta vänner... Om det var någon annan så skulle jag aldrig ha gått med på det"

Jag nickade bara och gav honom ett leende~

"Varför så dyster, Ji-nae?"

"... Jag har bara mycket i hjärnan just nu"

"Jag förstår...Om det är något kan du alltid berätta för mig... Jag ska inte störa dig längre... Godnatt!"

Han gick ut ur dörren och stängde den efter sig försiktigt~

Can I ?Where stories live. Discover now