"I could make it better, I could hold
you tighter"-Make it right
_______________________________Jungkook-"Ji-nae... Vill du bli min flickvän?"
Ååååhhhh...
Vänta va!?
...
Det var tyst, inga ord kom ut från min mun och jag kunde bara stirra på honom chockat~
F-flickvän?...
Så snabbt?...
"Eh-ehm..."
Vad ska jag säga?...
Jungkook närmade sig mig men jag hade min blick kvar på golvet och vred på mina fingrar nervöst~
Jungkook-" Jag vet att det kanske är för tidigt men om du tänker på det så har det faktiskt gått mer än två år sen vi möttes... Och vi har gått igenom så mycket, glöm vad mina föräldrar och alla andra tycker... Kan vi någonsin tänka på oss själva? På vad vi vill? Kan vi inte vara själviska bara den här gången? Det vi känner är inte hur två vänner känner för varandra, det är så mycket mer än det"
Jungkook höll i mina händer mjukt och den här gången vågade jag faktiskt kolla upp i hans ögon~
"Ä-är vi verkligen redo för det här? Allt är ju så himla komplicerat just nu, jag vet inte ens om vi kommer att vara kvar här länge till"
Jungkook log mot mig mjukt och jag kände mig indragen i hans ögon~
Jungkook-" Du har en poäng, jag kanske går för snabbt... Det är nog bättre ifall vi väntar tills allt är mer stabilt än nu, bara lova mig att vi alltid kommer att ha varandra från och med nu..."
Jag log tillbaka mot honom, jag var lättad för att han inte blev sårad av mitt val~
"Jag lovar"
Jungkook gav mig ett kanin leende och jag rufsade till hans hår~
Jungkook-" Meh! Det tog faktiskt ett tag att fixa mitt hår"
Jag skrattade åt hans besvikna min och lipade sedan mot honom~
"Kunde inte hjälpa det"
YOU ARE READING
Can I ?
FanfictionKan jag lära mig att älska någon jag alltid hatat?... Kan jag komma över något som lämnat mitt hjärta skadat?... Kan jag ge dig mitt förtroende utan att du en dag låter det krossas?... Kan jag älska dig med hela mitt hjärta utan att behöva låtsas...