"I will get to meet you again no matter what form"-First love
____________________________"För jag kommer att älska dem ändå"~
***
Två månader senare (Ji-naes pov)~Har du någonsin känt dig vilse?...
Som om alla frågor i ditt huvud aldrig kommer få ett svar...
Som om livet bara var någonting som du var tvungen att ha...
Jag vet att allt händer för en anledning, men ibland önskar jag att jag visste vad den anledningen var...
För jag är fysiskt, psykiskt och emotionellt trött...
Jag kan inte komma ihåg hur det är att inte vara trött längre...
Jag önskar jag kunde gå tillbaka till tiden då allt var perfekt...
Då jag inte behövde oroa mig för något...
Då jag inte visste vad svårigheter var...
Då jag var mer lycklig...
Men det kan jag inte göra...
Att vara feg har aldrig löst problem förut och det kommer det aldrig att göra, det skulle vara riktigt dumt av mig ifall jag slutade försöka bara för att jag tyckte synd om mig själv~
Det jag går igenom är inte ett dugg värre än vad andra personer i denna stora värld går igenom...
Det är inte ett dugg synd om mig...
Jag får väl helt enkelt ta mig ut ur mina egna problem, det är iallafall bättre än att sitta och deppa som jag alltid gör~
Suck...
Om jag bara visste hur jag skulle ta mig ut ur dessa problem~
Jag lät min blick vandra runt det stora kafèet jag satt i samtidigt som jag tog en klunk av mitt te~
Det har gått två månader sedan meddelandet gjordes i balen och saker och ting har aldrig varit sig likt sen dess...
Jag och Jaebum har behövt stå ut med våra föräldrars tjat och många långa intervjuer den senaste tiden~
Vi har försökt komma upp med något som kan få denna förlovnings plan att sluta, men ingentning av det vi kommit på kommer att funka...
De andra har hjälp till mycket men vi har inte kommit till någon permanent lösning än~
Namjoon försökte till och med övertyga våra föräldrar att inställa förlovingen men det gick inte heller så bra... Så länge våra föräldrar inte ser en vettig anledning till det så kommer de inte att inställa den~
YOU ARE READING
Can I ?
FanfictionKan jag lära mig att älska någon jag alltid hatat?... Kan jag komma över något som lämnat mitt hjärta skadat?... Kan jag ge dig mitt förtroende utan att du en dag låter det krossas?... Kan jag älska dig med hela mitt hjärta utan att behöva låtsas...