~I like you~

705 15 5
                                    

  "If I don't say anything, I don't think               you'll even care about me"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

  "If I don't say anything, I don't think  
            you'll even care about me"

                            -I like you
_______________________________

Jungkooks pov~

"Jungkook kom nu! Vi ska alla ta ett snack"

Jag satt vid köksbaren när Taehyung ropade på mig...

Vad är det han vill mig nu?...

Det är ingen som vill låta mig vara nuförtiden~

Jag kan inte tänka ordentligt efter det som hänt mellan mig och Ji-nae...

Om jag ska vara ärlig så skulle jag inte ens komma på festen idag, men titta på vem som ändå kom~

"Jungkook! Kom nu!"

Jag vände mig om irriterat~

"Jaja! Jag kommer"

***

"Såå... Nu när alla är här så kan jag äntligen berätta varför jag samlade ihop er alla."

Jag kollade skumt på Namjoon~

Han är sällan så här seriös...

Vad är det han ska berätta egentligen?...

Han tittade ner på sina händer innan han kollade upp på oss och började prata~

"Jag samlade er här för att berätta sanningen om mig och Ji-nae..."

Ji-nae?!...

Hörde jag rätt nu?...

"Jungkook, det som har hänt mellan dig och Ji-nae har gått för långt. Jag vet att du nu försöker lösa alltihop, men glöm inte att vi också finns här."

Jag gav Namjoon en "vad pratar du om?" min~

Jag kollade bort mot Yoongi som såg exakt lika förvirrad ut som mig~

"Vänta lite, varför verkar det här vara en konversation som måste tas mellan er två och inte med oss?"

Namjoon lyfte blicken och kollade på Yoongi med ett blankt uttryck på ansiktet~

"Den här konversationen måste tas med alla... Jag har gjort en hel del misstag och jag vill gottgöra allt nu... Jag vill tala om något som jag har hållit hemligt för er under en väldigt lång tid nu... Ni ser, min relation med Ji-nae är så mycket mer komplicerad än vad ni tror..."

"Ji-nae är min syster..."

Jag satte i halsen~

"Vadå?!"

Namjoons ansikte fylldes med oro och han försökte snabbt rabbla ut en ordentlig förklaring till oss~

"Ja, jag vet att det är chockerande men det är sanningen, jag bad henne att hålla det hemligt hela den här tiden."

Can I ?Where stories live. Discover now