"I can't fly like the flower petals over
there"-Awake
____________________________Jungkook-"Låt mig göra något jag borde ha gjort för två år sedan, Snälla"~
Jag kände hur stor påverkan hans ord fick på mig och hur allting inuti mig vändes ut och in~
Jag visste helt ärligt inte vad som var värst...
Ifall det var faktumet att jag ville ge personen med armarna runt omkring mig en till chans...
Eller faktumet att jag var rädd för att göra det...
För varje gång jag vill ge upp på honom så är det alltid något inom mig som säger till mig att bara ge honom mer tid~
Mer tid...
Har han inte fått tillräckligt?...
Jag ville putta honom ifrån mig, jag ville skrika på honom och berätta hur svårt jag haft det under alla dessa år tack vare honom~
Men jag kunde bara inte...
För sekunden jag tänker på att ge upp så tänker jag på hur länge jag hållit kvar...
Jag må vara arg på honom...
Och han må ha gjort mig mycket ont...
Men bara tanken på att släppa honom och låta en person som honom försvinna från mitt liv gör faktiskt mycket ondare~
Vad har du gjort med mig, Jungkook?...
Varför låter du mig aldrig vara?...
Jag tog sakta bort hans armar som fortfarande var runt omkring mig och kollade ner på marken~
Jag kände hans blick på mitt ansikte och satte mina händer i mina jackfickor innan jag kollade in i hans ögon~
"Jag vet inte vad jag ska säga till dig, jag gav dig en andra chans förut men du sumpade den och jag vet fortfarande inte varför... Om jag ska vara ärlig så är jag rädd att ge dig en chans till... Men jag vill inte att vi ska fortsätta gå runt och låtsas som om vi inte känner varann"
Jag pausade mitt i meningen och tog ett djupt andetag innan jag kollade in i hans tomma ögon igen~
"J-jag ger dig en chans, Jungkook... Men inte den sorts chans du pratar pratar om... Denna chans handlar om att ställa allting till rätta, bevisa för mig att du menade vartenda ord du precis sa till mig... Om jag ser att du verkligen är uppriktig och inte tar din chans för givet så kan jag tänka på att förlåta dig... Jag gav dig en andra chans förut, Jungkook... Om du sumpar denna också kan vi lika gärna säga hejdå till allt det här..."
YOU ARE READING
Can I ?
FanfictionKan jag lära mig att älska någon jag alltid hatat?... Kan jag komma över något som lämnat mitt hjärta skadat?... Kan jag ge dig mitt förtroende utan att du en dag låter det krossas?... Kan jag älska dig med hela mitt hjärta utan att behöva låtsas...