"There is a bitter next to your sweet"
-Blood sweat and tears
____________________________Mrs. Im-" För det var Ji-nae själv som bad mig säga det här till dig"~
***
Ji-naes pov~Jag log och kollade på dem med självsäkerhet~
Jag satte mig på soffan framför deras och krossade mina armar~
"Spotta ut det bara"
De hade osäkra miner på ansiktet, men efter ett tag så tog Jaebum ett djupt andetag och började förklara saker och ting för mig~
Jaebum-" Lyssna noga nu, Ji-nae... Vi ville verkligen inte förstöra din kväll såhär men... Vi kom inte på någon annan plan än den här... Jag förstår att du är förvirrad och jag vet att du förtjänar svar till dina frågor, vi borde verkligen ha förklarat allt för dig innan vi drog dig in i allt detta... Vi- Nej... Jag menar, jag var för desperat... Förlåt"
Mina ögon mjuknade till efter att ha hört hans uppriktiga ord och jag gav honom ett leende~
"Det är ok... Jag var bara förvirrad, det hände för mycket samtidigt och jag hann inte komma ikapp allt som skedde så jag spräcktes till slut... Jag fattar inte att mina föräldrar kunde göra något sånt här emot mig"
Jinyoung kollade ner på golvet~
Jinyoung-" Vår plan är att sitta här tills balen är slut... På det sättet så kommer de inte att hitta er två och de kommer inte heller att kunna meddela om förlovandet till alla i balen"
Jag kollade snett på honom~
S-sa han precis att det skulle meddelas i balen?...
"Jinyoung... Vad menar du med att det ska meddelas i balen?... Ni har inte sagt något om det"
Jinyoungs ögon förstorades när han insåg att de fortfarande inte hade förklarat allt till mig~
Jaebum-" Ji-nae... Vi tog dig hit för att de ska meddela allt i balen... Vi kan inte riskera att det händer så vi gömmer oss tills balen är slut"
Jag nickade men blev snabbt osäker igen~
" Vad händer då med mina vänner?... De kommer att bli oroliga... Och våra föräldrar kommer misstänka något ifall vi båda är borta... De kommer veta att vi är med varandra"
KAMU SEDANG MEMBACA
Can I ?
Fiksi PenggemarKan jag lära mig att älska någon jag alltid hatat?... Kan jag komma över något som lämnat mitt hjärta skadat?... Kan jag ge dig mitt förtroende utan att du en dag låter det krossas?... Kan jag älska dig med hela mitt hjärta utan att behöva låtsas...