Redaria Tanıtım (Video+Özet)

188 17 8
                                    

Tanıtım Videosunu, izleyip ardından özetin bir kısmını okursanız kitabı okurken bazı kafa karışıklığı yaratabilecek kısımları daha iyi anlayabilir, aynı zamanda kitabın yüz yıl önce ve yüz yıl sonra olmak üzere iki bölümden oluşmasındaki mantığı kavrayabilirsiniz. 

Not1:  Video tam anlamıyla spoiler içermemektedir. Yalnızca yüz yıl öncesinin ve yüz yıl sonrasının teması hakkında genel  bilgiler vermektedir.

Not2: Bundan sonraki ilk 12 bölümde yüz yıl öncesi anlatılmaktadır. 

Not3: 12. bölümden 16. bölüme kadar (16 dahil değil.) yüz yıl sonrasında yer alan karakterlerin kısa bir geçmişleri anlatılmaktadır.

Genel Özet (Spoiler'sız):

Alex, son derece yaşıtlarına göre fazlasıyla zeki olan bir çocuktur. Bunu fark eden birtakım grup Alex'i içlerine almış ve onun çılgınca projelerini tüm Dünya'ya tanıtmıştır. Bu projelerin en önemlisi de 'Yapay Zeka' tanımını ve mantığını değiştiren 'Robotin' projesidir...

İnsanlara her konuda yardım edebilecek son derece akıllı ve itaatkar robotlar üretilmeye başlanmış bu da Alex ve Ekibinin az çok Dünya tarafından tanınmasına sebep olmuştur; fakat işler istedikleri gibi gitmez...

Robotinler, yer yer hatalar vermeye ve çok büyük sorunlara sebep olmaya başlarlar. Yaklaşık on ay sonra Bir gece de 23.000 civarında insan hayatını kaybedince tüm Robotinler, toplanmış ve parçalanmak üzere 'Robotinya' denen 'Robotik' ve gelişmiş olan ufak şehre götürülmüştür. Ama bu durum son derece şüphelidir ve insanların birçoğu o gece Robotinler'i birilerinin 'Kontrol Dışı' ettiğini savunur...

Yetkililer inkar etse de çok geçmeden o dönemde Amerika'nın Başkanı olan Collin Hilynart adındaki bir kadın öldürülür. Geçici olarak Başa Hareus Red denen bir adam geçer, bundan tam bir ay sonra seçimlerin yeniden yapılacağı duyurulur...

İki kişi aday olmuştur, birisi Hareus Red; diğeriyse Ron Maddpult adındaki bir diğer adamdır. Hareus, Robotin Projesinin tekrardan hayata getirilmesini savunurken; Ron ise aksini savunur...

Birkaç hafta sonra seçimler gerçekleştirilir. Fakat birtakım insan bu seçimlere illegal yöntemlerle bir şekilde müdahale eder ve seçimleri kazanan kişinin Hareus olmasını sağlar...

Ve böylelikle bir Dünya'nın ikiye ayrılışı başlar. 'Robotin Projesi', 'Robotinleşme Projesine' dönüşmesiyle Alex ve Arkadaşları, insanları bu kötücül Dünya'dan uzaklaştırabilecek devasa bir araç yapmaya koyulurlar ama HER ŞEY ALTÜST OLUR. Alex bazı şeyleri yeterince iyi tahmin edemez ve belki de fark edemez...

Alex'in hikayesi kısa süreliğine burada duraksar ve 100 Yıl Sonrası başlar...

Beş tane gencin artık canlarına tak etmiştir. Bazı şeyler yetkililer tarafından onlardan saklanmaktadır. Bu yetkililer insanları sınıflandırmış ve gerçek bilgiye ulaşabilmenin adı altında yetersiz görülen insanları deneylerde kullanmıştır... 

Gençler de bu ölüm deneylerin öğretildiği, evrensel bilgilerin verildiği, asla kaçamayacakları ve yaklaşık 23 sene boyunca olmaları gereken bir okula giderler. (Bu okullar her 3 sene de bir değişmektedir.)

Başlarına gelen her şey 100 Yıl Öncesiyle bağlantılıdır. Alex, başına gelen birtakım sorunlardan dolayı bazı şeyleri öngörmüş ve Dünya'nın ya da şimdiki adıyla REDARIA'nın bazı yerlerine özel ipuçları bırakmıştır...

Gençler ipuçlarını bulmak ve REDARIA denen korkunç insanların başta olduğu bu yerden kaçmak zorundadırlar. Ama bu hiç kolay değildir, çünkü kaçmalarının tek yolu hiçbir Redaria'lının ulaşamadığı YUKARIYA ulaşmaktır...

Genç Beşli de Alex gibi bazı şeyleri tahmin edemez... Bu yüzden bazı şeylerin sonuçlarına katlanır... Bunlardan belki de en bariz olanıysa bir gün aralarından birisinin resmen Yıldızlar Gibi Kayacak olmasıdır... 

RedariaHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin