11

4.7K 70 2
                                    

Pov: Skyler

De deurbel gaat. Ik sta op en loop naar de deur om hem te openen. Ik verwachtte Alice maar dan kijk ik in de ogen die niet van Alice zijn. Ik herken de grijs blauwe ogen wel maar kan het zo snel niet met iemand plaatsen.

'H-hoi' zeg ik stotterend. Waarom ik stotter? Ik heb werkelijk geen idee. 'Ga je me nog binnenlaten' zeg hij geïrriteerd. 'Wie ben je dan' vraag ik onzeker. 'Als ik 3 pizza dozen vast heb zou je me wel herkennen en laat me er nu door' zegt hij nog steeds geïrriteerd. Ik duw de deur verder open zodat de geïrriteerde jongen er door kan. 'Iemand hier is met zijn verkeerde been uit bed gestapt' mompel ik. 'Wat zei je' snauwt hij zowat. ' Ik zei ook leuk jouw weer te zien, Twan' zeg ik een tikkeltje nu ook geërgerd. 'Zal wel' zegt Twan nog steeds boos, geïrriteerd, chagrijnig. Weet ik veel wat voor stemming uit zijn mond komt. Ik kijk Twan na terwijl hij naar Mason's kamer loopt.

Net als ik de deur dicht wil doen zie ik Alice uit de lift stappen. 'ALICE' roep ik. Alice, die rond aan het kijken was, kijkt nu naar mij en zodra ze me ziet begint ze met rennen. 'SKY' roept nu ook Alice. Ik open alvast mijn armen voor een knuffel. Al snel voel ik Alice tegen me aan botsen en haar armen om mijn lichaam wikkelen. Ik kan ons niet meer in evenwicht houden waardoor we op de grond vallen en in lachen uitbarsten.

'Begroeten jullie elkaar altijd met zoveel herrie' hoor ik Shawn zeggen. 'We hebben elkaar al 4 dagen niet gezien weet je hoelang dat is' zeg ik quasi beledigd. 'Blijven jullie dan ook hier op de grond liggen of komen jullie binnen' vraagt Shawn. 'Ik lig hier eigenlijk wel lekker' zeg ik sarcastisch. 'Euhm ... Sky' begint Alice. Het dringt nu tot me door dat Alice voor het eerst hier is, en ze geen idee heeft wie van de twee dit is. 'O God... sorry Alice, deze gek hier is Shawn' zeg ik. Alice steekt haar hand uit maar net zoals Shawn bij mij deed toen ik hem voor het eerst ontmoette, trekt hij Alice ook in een knuffel.

Ik klop op Mason's deur die na veel gestommel opengaat. 'Wat is er' vraagt Mason. 'Ik wil je graag voorstellen aan Alice' het komt eerder vragend uit mijn mond dan een echte zin. 'Twan, ik ben even naar de woonkamer' zegt Mason. Er komt een ahum geluidje uit Mason's kamer. 'Je mag ook wel mee' zeg ik. En met die woorden hoor ik weer gestommel en verschijnt het hoofd van Twan achter Mason. Met z'n drieën lopen we naar de woonkamer. 'Alice' vraag ik. 'Ja ik ben hier'. Krijg ik als antwoord terug. We lopen naar de plek waar het geluid vandaan komt.

'Dit is Mason' zeg ik en wijs naar Mason. 'En daarnaast is Twan' zeg ik. Als ik het vragende gezicht van Alice zie leg ik snel uit dat Twan een vriend is. Alice stapt richting Twan en Mason. Mason slaat net als Shawn zijn armen om mijn vriendin heen terwijl Twan simpel een hand uitsteekt. Wanneer ze klaar zijn met elkaar te begroeten lopen Mason en Twan weer naar Mason's kamer. Alice draait weer terug naar mij terwijl ze een raar gezicht trekt. Ik weet meteen wat ze bedoelt. 'Ik weet ook niet waarom hij zo is maar als pizzakoerier is hij aardig' grap ik doelend op Twan gericht. Shawn die blijkbaar ook nog in deze ruimte is zit te lachen door mijn opmerking over Twan.

'Dus wat gaan we doen' zegt Shawn. 'We gaan niks doen maar Alice en ik gaan een nieuwe serie op Netflix kijken' zeg ik. Shawn kijkt me aan met een pruillip. 'Welke serie' vraagt Shawn nieuwsgierig. 'Een echte meiden serie' zeg ik. 'Waar gaat het dan over' vraagt Shawn weer. 'Over vampieren' zeg ik mysterieus. 'Stel je voor dat hier opeens een vampier komt, dan hebben jullie geen beschermer' zegt Shawn met een grijns. Ik zucht omdat ik weet dat ik dit niet ga winnen.

Ik kijk naar Alice die me een klein knikje geeft, ik snap wat ze bedoelt.
'Best je mag meekijken als jij popcorn maakt en drinken inschenkt en ons de ruimte op de bank geeft die wij willen hebben' zeg ik zodat Shawn ophoudt met vragen stellen. Met een voldane lach draait hij zich om en loopt naar de keuken waar hij hopelijk popcorn gaat maken. 'Kleuter' fluister ik naar Alice in de hoop dat hij het niet hoorde. Ik zie een hoofd wat bij Shawn hoort de hoek omkijken. 'Dat hoorde ik, luchtalarm' zegt Shawn. 'Luchtarlarm' vraag ik

***********************************
789 woorden

Ik had ff een grote inspiratiebron😂😂
I hope you enjoy it💕

My roommate {#Wattys 2019}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu