12

4.6K 69 9
                                    

Pov: Skyler

'Dat heb je goed gehoord, luchtalarm' zegt Shawn. 'Hoezo nou weer luchtalarm' vraag ik. 'Nou.. Sky betekent hemel en in de hemel is lucht, alarm is een luid geluid en aangezien ik je kon horen heet je vanaf nu luchtalarm' zegt Shawn met een volmakelijke grijns rond zijn lippen. Ik laat een zucht horrn en kijk Alice met een meen-je-die blik aan. Bij Alice ontsnapt er nu een kleine grinnik uit haar mond.

Alice en ik laten ons op de bank neerploffen. Shawn komt met een grote bak popcorn de keuken uitlopen. Ik wil mijn been uitsteken zodat hij zou struikelen, maar ik wil geen popcorn dat op de grond gelegen heeft of dat we nog langer moeten wachten tot we de serie eindelijk kunnen kijken. Want ik ben tenminste zo aardig om toch te wachten.

'Willen jullie ook m&m's' vraagt Shawn die weer terug de keuken is in gelopen. 'Duh wie denk je wel niet wie wij zijn natuurlijk willen wij m&m's' zegt Alice. Wat mij aan het lachen maakt. Shawn komt weer uit de keuken lopen maar nu met een zak m&m's en een fles cola in z'n ene hand en in de ander met 3 glazen waar straks de cola in kan. 'Het is toch wel cola Light, want we zijn namelijk op dieet' zeg ik met een grijns rond mijn lippen. Voor ik het weet vliegt er een kussen richting mijn hoofd die gegooid wordt door Shawn. 'We zijn op dieet' vraagt Alice. 'Dacht het niet geef mij maar die m&m's en de popcorn voordat ik nog verhonger, want ik heb al een halfuur geen eten gehad' zegt Alice serieus en pakt een handje popcorn uit de bak.

Alice en ik zitten samen op de bank en wachten tot Shawn ook eindelijk een plekje gevonden heeft zodat we de serie aan kunnen zetten. Ik schuif mijn kont iets meer naar Alice toe en trek Shawn op de bank naast mij. Ik trok iets te hard aan zijn arm waardoor een knak mijn gehoorgangen vult. Ik trek mijn arm snel weg en kijk verschrikt naar Shawn. 'Ik zit blijkbaar niet helemaal stevig in elkaar' zegt Shawn lachend. Ik laat een zucht van opluchting en klik op afspelen.

*

Ik voel hoe mijn oogleden dicht zakken, mijn lichaam in elkaar stort en omvalt tegen een ander zacht lichaam aan. Ik voel nog hoe een gespierde arm om mijn lichaam wikkelt, maar val dan helemaal weg.

*

Ik wordt half wakker doordat iets mij aanraakt. Ik doe mijn ogen open en kijk in de blauwe ogen van Shawn. En voel zijn armen om mijn lichaam. 'Doe je ogen maar weer dicht' fluistert Shawn. Ik doe mijn ogen dicht maar ik zak niet meteen weg. Toch besluit ik mijn ogen dicht te houden, ik nestel me nog net iets meer in Shawn's armen en voel zijn armen iets verstrakken om mijn lichaam. Ik heb me nog nooit zo veilig in iemands armen gevoeld. Zelfs niet bij Mike.

Ik duw de gedachtes van Mike van me af. Ik snuif de geur van Shawn in me op waarbij de geur van axe deo naar de voorgrond komt en mijn neus laat prikkelen. Ik voel hoe ik weer wegzak en in een vredige slaap terecht kom.

************************************
549 woorden

Een extra hoofdstukje omdat we de 200 reads hebben aangetikt😱 Het gaat zo hard het is niet te geloven😅 dankjewel😙

My roommate {#Wattys 2019}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu