Yine hayıflanarak gözlerimi açtım. Sınavada girdim , çıktım ama hala tatil yok. Deniz , kum , güneş bende istiyorum.
Annem: söylenip durma ! Hadi elini yüzünü yıka kahvaltıya otur..Ben: tamam be tamam. Kendi kendine konuşmakta suç.
Elimi yüzümü yıkayıp kahvaltımı yaptım. Odama geçip ortalığı topladım. Emreyi arayarak ;Ben: kanka kahve içmeye gidelim mi ?
Emre: olur kanka. Antreman kıyafetlerini yanına al , cafeden geçeriz salona.
Ben: tamam kanka. Evdeyim kaç dakikaya gelirsin ?
Emre: 10 dakikaya yanındayım.
Ben: tamam görüşürüz.Antreman kıyafetlerimi hazırlayıp Emreyi beklemeye başladım. Emreden mesaj geldi. " Aşağıdayım seni bekliyorum. ". Çantamı alıp , anneme ben gidiyorum diyerek öptüm. Paldır küldür indim aşağıya. Emre ile selamlaşıp cafeye doğru yürümeye başladık. Yolda bir markete girip sigara aldım. Sigara aldığımı gören Emre yol boyunca hiç susmadı. Sürekli azarlama , sürekli bir laf sokma .. En son dayanamadım.
Ben: Kardeşim ben bu meredi içiyorum ve sen bunu biliyorsun. Birgün boyunca susmasanda ben bunu içmeye devam edeceğim. Seni anlıyorum , iyiliğimi istiyorsun ama bunun yolu bu değil.
Emre: tamam karışmıyorum. Ne yaparsan yap banane..Garson bize "siparişiniz var mı ? " Diye sorduda konu uzamadı. Kahvelerimizi söyledik. Kahvelerimiz geldi. Kahveleri yudumlarken ;
Emre: kanka ben Ayşe ile ayrılacağım.
Ben: ne oldu oğlum ? Herşey güzel gidiyordu.
Emre: yok bee. Vermiyor hacı. Kaç kere istedim yok diyor.
Ben: oğlum yavşak mısın ? Bunun için mi ayrılıyorsun ? Herkes adam akıllı bir hayat ister , sen yine gözünü çıkartıyorsun. Aklını başına al.
Emre: yok bilader benim düşüncem bu. Ben eminim ayrılacağım.
Ben: sen bilirsin.Antremana yarım saat kaldı. Emreyle beraber cafeden çıkıp salona doğru yürüdük. Salona gelip direk soyunma odasına girdik. Üzerimizi değiştirip ısınmaya sahaya çıkacaktık. Ben giyinirken Emrenin beni süzdüğünü fark ettim. Pot kırmadan sahaya çıkıp ısınmaya başladık. Hocamızın istekleri üzerine güzel bir antreman yaptığımız için kendi aramızda antreman maçı yaptırdı. Mutlu keyifli ayrıldık sahadan. Soyunma odasında giyinirken Emrenin bana bakıp bakmadığına dikkat ettim. Ben giyinirken yine bana bakıyordu. Çantamı alıp dışarıya çıktım. Emre arkamdan geldi.
Emre: hayırdır ! Beklemiyorsun beni.
Ben: oğlum cafede part time olarak çalışıyorum. Üniversite sonuçları açıklanınca kazanırsam elimde param olsun.
Emre: tamam. Seni cafeye kadar bırakayım.
Ben: teşekkür ederim. İşin varsa hallet ben giderim.
Emre: yürü işte ya ..Emreyle voleybol hakkında konuşmaya başladık. Birbirimize iyi olduğumuz yönleri yalnış olan yerlerde düzeltmemiz gerek yerleri anlattık. Güzel bir sohbet sonucu cafenin önünde buldum kendimi. Emreye teşekkür ederek cafeye girdim. Direk üzerimi değiştirip masalardaki boşları toplamaya başladım. Bir kaç sipariş alıp , servislerini yaptım. Cafe çok kalabalık değildi. Oturma dinlenme şansım çok oldu. Milletin önünde siparişleri duruyor , oluşan boşları toplayıp bir sigara içmeye gidecektim. Sigara ve çakmağımı aldım tam sigaramı yakacaktım , " pardon bakar mısınız? " diye birisi seslendi. Buyrun efendim diyerek gittim yanına ; " özür dilerim sigara içtiğinizi fark etmedim. Sigaranızı içtikten sonra sade bir kahve rica etsem. " tabiki efendim diyerek içeriye gittim. Kahvesini servis yapıp gidip sigaramı içtim. Boşları toplarken beyfendi yanına çağırıp bir sade kahve daha istedi. Kakvesini yineleyip servisini yaptım. Patron " Aras senin süren doldu , evine gidebilirsin. " dedi. Üzerimi değiştirip çıktığımda benden kahve alan beyfendi hesabı ödemiş birini bekliyor gibiydi. İyi akşamlar patron diyerek çıktım cafeden. Eve doğru yürüyecekken arkamdan bir ses ; " pardon bakar mısınız ? ". Arkama dönerek buyrun dedim. " ya özür dilerim ben izmirliyim burada polislik okulu için geldim. Buarada adım Can. Bana önerebileceğiniz bir otel var mı ? ". Tabiki buyrun otele kadar ben bırakayım sizi. Buarada benim ismimde Aras. Memnun oldum. " bende ". Yavaş yavaş sohbet ederek otele doğru yürüdük epeyce anlattı. Bende kendimden birşeyler verdim derken , otele geldik. Otele onu bırakıp tokalaşırken " numaranı alabilir miyim ? Zorda kalırsam diye ". Tamam buyrun diyerek numaramı söyledim. İyi geceler diyerek evime gittim.
Babam: netde kaldın Aras ?
Ben: geldim baba işte.
Babam: oğlum sonuçlar ne zaman açıklanıyor?
Ben: bilmiyorum baba.
Babam: okul kapandı kapanalı cafede çalışıyorsun. Biraz gez toz dolaş sosyal ol evladım. Yarından itibaren cafede çalışmak yok. Patronunla ben konuşacağım.
Ben: neden ki baba. Üniversite olursa cebimde az param olsaydı.
Babam: biz ne güne duruyoruz. Sen kazan biz okuturuz.
Ben: tamam baba.Odama geçtim , üzerimi değiştirdim. Emreye watsaptan yazıp durumu anlatırken , bir numaradan mesaj geldi. Emreyi olanı biteni anlattım. Emre cevap yazarken yabancı numaraya baktım. Can mesaj atmış numaram diye. Emre mesaj attı ," yarın buluşup gezeriz ". dedi. Tamam. İyi geceler dedim.
Ben: Can kaydettim numaranı.
Can: nasılsın ? Kusura bakma bugün çok hızlı gelişti birşeyler bu şekilde olmasını istemezdim.
Ben: teşekkür ederim iyiyim. Önemli değil takma olur öyle insanlık hali.
Can: yarın musaitsen birer kahve içebilir miyiz ?
Ben: aslında kabul edip etmemek arasında kaldım. Seni tanımıyorum bile fakat burada arkadaşın olmadığından içelim birer kahve.
Can: teşekkür ederim. Çok anlayışlısın.
Ben: rica ederim. Yarın 16.00 ile 18.00 arası voleybol antrenmanım var. Ona göre haber verirsin.
Can: tamam. İyi geceler.
Ben: iyi geceler.Ders çalışma masama oturup bir sigara yaktım. Birgün daha bitti ve ben yine gün boyunca rol yaptım. Peki bu durum nereye kadar bu şekilde devam edecek ? Ben kendime inanmazsam kim bana inanır ki ? Herşeyden önce artık kendimle yüzleşmeliyim. Evet burası küçük yer kendime dikkat edip rol kesmeliyim. Hayatımı rol keserek geçiremem. Evet arkadaş ben gayim. Ve bu şekilde yaratıldım. Ve insanlar beni bu yüzden yargılamak yerine ; bir kişiliğim bir karakterim olduğu için benimle arkadaşlık kursunlar. Rol yapmaktan insanların istediği gibi yaşamaktan bıktım. Yarın Emre ile konuşup bu durumu ona anlatacağım. En yakın dostum Emre. En azından yanımda birilerinin desteğini bilmek güzel olur. Yoruldum rol yapmaktan , olmayan sevgilinin var oluşunu insanlara anlatmaktan , bu yükü tek başıma kaldıramıyorum artık. Yarın konuşayım Emre ile bitsin bu ızdırap artık. Bari bir kişinin desteği olurda verdiğim savaşa yaptığım oynadığım role değer. Sigaramı söndürüp yatağa geçtim. Telefonumdan müzik açarak belli bir süre eşlik ettim. Uykum var ama uyuyamıyorum. Tuhaf ve saçma ! Uyumalıyım diyerek kafamı yastığın altına gömüp uyumaya çalıştım. Olmuyor ! Uyuyamıyorum ! Bir müzik daha bir sigara daha derken sabaha karşı ettim. Uyku gözümden akıyor. En güzeli hiçbirşey düşünmeden uyumaktı. Kafamı yastığa koydum ve hiçbirşey düşünmeden uyudum.