Emrenin telefonu ile yeni bir güne başlamak şaşırtıcıydı.
Ben: sabahın körü oğlum ne oldu ? Birşey mi var ?
Emre: sonuçlar açıklanmış oğlum. İzmir eczacılık fakültesini kazandım. Sende bak hemen haber ver.
Ben: hayırlı olsun. Çok sevindim. Haber vereceğim.Yataktan nasıl kalktığımı bilemedim. Direk üzerime birşeyler giyip koşturmaca evden çıktım. Arkamdan annem ;
Annem: nereye ? Noluyor ? Arassss..
Ben: geliyorum 5 dakikaya.Koşar adımlarla internet cafeye gittim. Hemen masaya oturup sonuçlara baktım. Üniversiteyi kazanmışım. Hemen çıktı aldım bir tane. Eve doğru yürürken Emreyi aradım.
Ben: kanka seninle işim var. Antrenmandan önce buluşalım mı ?
Emre: tamam olur. Üniversite ne oldu baktın mı ?
Ben: onunla alakalı konuşacağım zaten. Saat 2 de al beni evden.
Emre: tamamda kafamı karıştırdın. Gizemli gizemli konuşup.
Ben: 2 saate konuşacağız amına koyayım. Sabret hadi görüşürüz.
Emre: görüşürüz.Evden önce babamın dükkanına gittim. Baba üniversite sonuçları açıklandı. Kazanmışım.
Babam: aferim oğlum. Biraz uzak olmuş ama bölümde çok güzel şehirde. Çok sevindim.
Ben: teşekkür ederim. ( sarıldım )Babamın yanından çıkıp eve doğru yürümeye başladım. Eve girdiğimde yüzümde gülümseme ; annemm anladı direk.
Annem: oldu demi ?
Ben: oldu anne. Bak deyip sonuç çıktısını eline verdim.
Annem: uzak ama olsun aferin. Hadi bakalım hayırlısı. ( sarıldık )Ben odama geçip odamı topladım. Antreman kıyafetlerimi spor çantama koydum. Odamdan çıkıp anne ben duşa giriyorum sonrada Emreyle buluşacağız dedim. Direk banyoya girdim. Hayatımda hiç bu kadar keyifli , rahat ve huzurlu bir banyo yapmadım. Banyodan çıkıp giyindim.
Ben: anne ben babamın yanına gideceğim , oradan Emre ile buluşup antremana geçeceğiz.
Annem: daha babana haber vermedin mi ? Tamam git haber ver.
Ben: eve gelmeden ilk ona uğradım. Harçlık istemeyi unuttuğum için tekrar yanına gideceğim.
Annem: anladım. Şu parayı al git babandanda iste artık yolcusun ihtiyacın falan olur.
Ben: teşekkür ederim annem. ( sarıldık )Annemden aldığım parayı cebime koyup , spor çantamı alıp evden çıktım. Babamın dükkanına doğru yürürken Emreyi aradım.
Ben: kanka evden çıktım. Babamın yanına uğrayacağım oradan her zaman ki buluştuğumuz cafeye geçeceğim.
Emre: tamam bende 15 dakikaya çıkarım evden.
Ben: tamam görüşürüz.
Emre: görüşürüz.Babamın dükkanına vardım. Yanına gidip baba bana biraz harçlık verme şansın var mı ? Diye sordum. Babam: " al yanında bulunsun diye biraz fazladan para verdi " sevinerek teşekkür ettim. Sarılıp öptüm. Sonra Emreyle buluşacağımız cafeye doğru yürümeye başladım. Yolda bir sigara alıp cafeye gittim. Emre daha gelmemiş. Bir kahve isteyip sigara yaktım. Kahvem geldi , sigarayla bir kahvemi içerken Emrede geldi. Bir kahvede o söyledi.
Emre: evet Aras. Ne konuşacaksın merak ettim açıkçası. Buarada üniversite işi ne oldu ?
Ben: sakin ol şampiyon. Hepsini konuşacağız. Öncelikle aynı şehri kazandık ve aynı bölümü. Bende izmir eczacılık kazandım.
Emre: yaaa süper. Beraber gider geliriz okula falan. Kankamla aynı il aynı üniversite gerçekten çok mutlu oldum.
Ben: teşekkür ederim. Şimdi konuşacağım iki konu çok önemli. Birincisi ben düşündüm ki yurtta kalmak bana göre değil. Ailem tek başıma eve izin vermez. Eğer düşünürsen ikimiz eve çıkabiliriz.
Emre: harika fikir bu. Akşam bizimkilerle size gelelim konuşalım bu konuyu. Akşam çözelim bu konuyu. Hatta kayıta gittiğimizde ev bakarız olursa. İkincisi ne ?
Ben: fikrime katılmana sevindim. İkinci konu ben voleybolu bırakmak istemiyorum. Antremana gidince hocayla konuşalım bizi yönlendirsin klüp bakalım kendimize yada kendime.
Emre: bende birakmak istemiyorum. Evet hocayla konuşalım. Bu fikirde çok iyi. Yalnız aklımda bir fikir var. Akşam size geldiğimizde şöyle diyeceğim " Aras ile yurtlara baktık , yemek yok , kahvaltı yok 4 kişilik odalı yurtlar 1.500 liradan başlıyor " diyeceğim. Sende bozma.
Ben: tamam olur. Bende " evlere göz gezdirdik , dayalı döşeli evler 800 - 900 lira civarı " diyeceğim.
Emre: tamam süper. Hadi kahveni içtiysen kalkalım.
Ben: tamam hadi kalkalım.Beraber planlar yaparak salona doğru yürüdük. Aptalca mutluluk , bir umut ve çokça heves vardı. Benim kafamdaki tek şey Emrenin bu kadar sevinmesi direk kabul etmesiydi. Neyse siktir et dedim içimden sevinmeye devam ettim. Salona erken gittik. Salona girip direk hocanın odasına yöneldik.
Ben: hocam müsait misiniz ? Birşey konuşabilir miyiz ?
Hocam: evet. Anlatın bakalım.
Ben: hocam ikimizde izmir eczacılık fakültesini kazandık. Emrede bende voleybolu bırakmak istemiyoruz. Eğer tanıdığınız varsa orada volwybola devam edebileceğimiz bir klüp , bize yardımcı olur musunuz ?
Hocam: öncelikle ikinizide tebrik ederim. Sizden ayrılmak zor olacak ama şartlar bunu gösteriyorsa elimden geleni yaparım. Siz benden haber bekleyin.
Ben: teşekkür ederiz hocam.
Emre: teşekkür ederiz hocam.Hocanın odasından çıkıp soyunma odasına gittik. Giyinirken yine Emreyi takip ettim. Evet , evet evet bakıyordu. Netti bu bakış. Alındırış etmeden çıktık salona. Güzel bir antremandan sonra Emreyle eve doğru eve yürümeye başladık. Akşam için ağız birliği yapıp , birbirimize destek olup eve çıkmak için gayret gösterecektik. Herşeyi planlayıp evlere dağıldık. Eve girdim kıyafetlerimi banyoyo atıp duş aldım. Akşam yemeği için sofraya oturduğumda anneme ;
Ben: akşam Emreler gelecek. Baba babası falanda gelecek haberin olsun.
Annem: akşam akşam amaaan.
Babam: gelsinler bakalım. Bir halt yemediniz demi ?
Ben: yok baba.
Babam: tamam bakalım.Yemeği yedikten sonra salonda oturup cep telefonuyla oynuyordum. Babam ters ters bana bakıyor görmemezlikten geliyordum. Zil çaldı. Kapıyı açtığımda Emreler. Hoşgeldiniz diyerek buyur ettim. Annem babam muhabbet etmeye başladılar. Emreyle biz heyecan içinde zaman kolluyorduk. Annem mutfağa gidip kahve yaptı. Emreyle banada limonata getirdi. Emreye göz kırparak ;
Ben: biz sizinle birşey konuşmak istiyoruz.
Hepsi bize baktı.
Ben: Emreyle aynı yeri , aynı okulu kazandık. Hatta aynı sınıfta okuyacağız. Bu yüzden bugün antremana gitmeden Emreyle buluşup yurtlara baktık. Yurt fiyatları çok pahalı ve akşam yemeği kahvalti vs. Hiçbirşey vermiyorlar. Birde ev fiyatlarına baktık. Dayalı döşeli evlerin fiyatları yurttan ucuz. Hatta okulun hemen hemen dibinde bir ev var , yürüme mesafesi 5 dakika , dayalı döşeli ve çok uygun.
Babam: eve çıkmak istiyorsunuz yani ?
Emre: yurtlara baktık ilk. 2 kişilik odalar aylık 2.500 tan başlıyor. 4 kişilikler 1.500 den. Evler 750 1000 arası. Yurtlarda yemekte yok. Doğal olarak dışarıdan yemek zorunda kalacağız. Buda maddi olarak sıkıntı olacak.
Ben: hem Emreyle ilkokuldan beri arkadaşız. Birbirimizide iyi tanıyoruz. Aramızda sorun problem olmayacaktır. Sizler birbirinizi tanıyorsunuz.
Emrenin babası: biz babanla bu konuyu konuşalım bi. Kafamıza yatarsa eve çıkarsınız.Emrede bende deli gibi sevindik. Emre babasına ben babama koşup sarıldık. Sonra benim odama geçip muhabbet etmeye başladık. Okuldan , evden , voleyboldan , gezmekten tozmaktan derken vakit epey geç olmuştu. Annem odama girip Emrelerin kalktığını söyledi. Onlar yolcu ettik. Odama geçerken babam " Aras evde mutlu olacaksan yapabileceksen ev işini konuşayım " dedi. Bende " evet baba. Yurttan daha rahat olacağım" dedim. Herkese iyi geceler deyip odama çekildim. Odama geçtiğimde babamla olan diyaloğu Emreye mesaj olarak attım. Aynı soruyu babası onada sormuş. Bizim ev işi oldu gibi birşeydi. Emreye erken yatıp yarın buluşalım. Hem otururuz hemde burs bakarız dedim. Tamam cevabını alınca telefonumun müziğini açıp yatağıma uzandım. Evle ilgili hayal kura kura uyudum.