23. Bölüm : Mezuniyet Sonrasi

252 23 23
                                    

"Sevgilisi olan erkeklerle takilmiyor ki "

Elif bi an kaliyo öyle. Ne diyorum lan ben. Salagim ben.

"Peki o zaman, baska sorum yok. "

Elif seri adimlarla çikisa dogru ilerlemeye basliyor. Bu arada herkes bize tip tip bakiyor. Atarlanip bagiriyorum :

"Ne bakiyonuz lan ayi mi oynuyo "

Ayse: " Sayilir " diyo ve yanindaki kizlarla gulusuyolar.

Su an sizin malliklariniz zerre umrumda degil, hemde hiç.

Elifin pesinden kosarak ilerliyorum. Bahceye ciktiktan sonra Elife yetisiyorum. Yanindan ben de seri adimlarla yuruyorum. Metrelerce boyle yuruyoruz.

"Elif, neden bu kadar hizli yuruyoruz ? Yoruldum ben. "

"Yorulduysan pesimden gelme gerizekali. Sana gel diyen mi oldu ? "

Ay isiginda sevgilinle romantik yuruyus yapmak ne guzelmis lan. Her ne kadar sevgilin sana gerizekali dese de. 20 dk. falan bilmedigimiz yol kenarlarinda yuruyoruz.

"Elif bi duralim mi ya harbi yoruldum "

"Hayir "

"Peki "

Yolun ortasinda yere çöküyorum. Filmlerde olan sahnelere özenip :

"Beni birak sen devam et, arkana bile bakma" diyorum.

Eliften beklenebilecegi gibi arkasina bile bakmadan devam ediyo. Öf tamam kalkcam yerimden ama, cidden kalkamiyorum. Devam etsem ölcem. Kizin tasidigi kilo 50kg, benim tasidigim, sey, neyse detaya girmeyelim, siz anladiniz olayi.

Elif hala devam ederken, 1sn arkaya bakiyor. Sen bakmasaydin ya. Ne o oyle. Bakisinla kesip, parçalayip, kenara attin.

"Elif bi dinle ya. Devam edemiyorum cidden ölcem. "

Bikac sn. duruyor. Oh yasasin lan.

Ve yurumeye devam ediyor.

Kendi kendime oflayip mirildaniyorum: "Insafsiz, vicdonsiz"

Elifin Gözünden

Istesem de duramam su an. Çünkü agliyorum mal mal. Hayir, onu seviyorum, o beni seviyor. Niye 1 aydir konusmuyoruz. Ve niye bi kizla sarmas dolas fotolarini faceye atiyor. Ben cidden anlayamiyorum. Hem barismak istiyorum. Hem de kafasini koparip tekme atmak istiyorum.

Salak ya bu. Benim gibi hos kizi kacirdi. Cirkin sisko. Sanki benim gibisini bulabilcen ha.

Kuyruk acisiyla mal mal seyler dusunuyorum ya. Bu tatlilikla bulur o. Tipini isirdigim.

Duruyorum. Cidden yoruldum ama. Göz yaslarimi silip yanina gidip oturuyorum. Basimi omzuna yasliyorum. Yastik gibi omzu var lan.Çok özlemisim. Ama hala çok kizginim.

"Elif aglama lan çok üzülüyom. Kendimi biçaklayasim geliyo."

"..."

"Bak simdi anlatiyorum. Aynen soyle oldu... "

"Sus da bi kafamizi dinleyek. "

"Hayir Elif anlatiyorum. Sus dinle. Ben seni gercekten ozledim. Ve kiskandiriyim da barisak dedim. Kotu bi amacim yoktu yani. Kiza dedim Elifi kiskandirmak istiyorum yardim et. O da tamam dedi. Fotograf falan o yuzden cekildik. Sonra kiz garip garip sirnasti sirf sen kiskan diye. Cidden hosuma gitmedi ama. "

"Yav he he"

"Ya bi sn. dinle. Sonra kiz oynayalim falan dedi. Onla oynamadim gittim erkeklerle oynadim. Sonra slow muzik verdiler. Kiz geldi dans edek dedi. "

"Aa ne kadar romantik "

"Sonra ben de hayir, çisim var dedim."

Elif guluyor.

"Iste sonra da geldim bahcede banka oturdum. Olayin tamami bu yani. "

"Tamam ikna oldum. " Sessizlik oluyor. "Ama daha benle hic dans etmeden elalemin kiziyla etsen seni picaklardim. "

Yine sessizlik oluyor. Cebinden telefonunu çikarip Zeki Müren'den 'Ömrümce hep adim adim'i açiyor. Kalkip elini uzatiyor.

" Bu dansi bana lütfeder misiniz bayan "

Mal lan bu. Yerim ben bunu. Kalkip elini tutuyorum. Basimi omzuna dogru yasliyorum. Nasil huzurlu ama.

"Ömrümce hep adim adiim

Her yerde seni aradiim

Ben kalbimden baska yerde

Inan senii bulamadiim"

Yolun ortasinda mal gibi dakikalarca dans ediyoruz.

*******

MEZUNIYETTEN 1,5 AY SONRA-Üniversite tercihi zamani

"Osman bak oglum, sen benim dedigimi dinle. Okuman sart bu 1. Baban seni ozel okula vercek. Ama puanin yine de çogu bolume yetmiyo bu 2. Anasinifi ogretmenligi yaz. Ne guzel meslek. Tatili çok. Bu da 3."

"Neee. Anne ögretmenlik kim ben kim ya "

"Ya Osman sen guzel yaparsin bu meslegi. Cocuklarla falan aran iyi senin. Hem senin icin zor olmaz bu meslek. Cok sevimlisin cocuklar seni sever bu 1. cok konusurlarsa bi höt dersin susarlar bu 2. Mühendislige puanin yetiyodu da ben sana anaokulu ögretmenligi mi yaz dedim manda bu da 3."

Annem hakli, o hep hakli zaten. Ama cidden ögretmenlik zor meslek lan. Yapabilir miyim ben?

Yaparim niye yapamiyim. Açtiririm babama kendi anaokulumu. Tutarim bi kaç yardimci ögretmen. Uyurum öglene kadar. Sonra giderim. Bunu boyle yapin, sunu söyle yapin diye anlatirim. Onlar yapar ben yatarim. Bi tane de asci tutarim kralindan. Çocuklara yemek bahanesiyle oglen yemegim de hazir. Haftasonlari calismam. Yazlari da tatil. Oha super lan. Bayildim su an.

"Tamam anne yazalim anaokulu ögretmenligi. Ama bi sartim var . Mezun olunca babam anaokulu acicak bana. "

"Olur, benim guzel oglum" yanaklarimi ÇILGINCA SIKIYOR . Mezarima annesi yanagini sikarken öldü yazarsiniz.

Tamam ögretmenlik yazcam da bi Elifin fikrini de sorayim. Ilerde evlencez biz çünkü.

"Elif anaokulu ögretmenligi yaziyim diyorum. Nasil sence "

"ASAFGAHADFSGJAKAFAHAJADD sen ve anaokulu ögretmenligi mi AAGSHJAGAJAKSKFJKSLS "

"Tamam saol su an cok yardimci oldun Elif. "

"Ama napiyim hayal edemiyorum seni oyle. Bi tane çocuk sirtinda. Bi tanesi bacagina sariliyo. Bi tanesi de göbegine yumruk atiyo falan asdafgagfss. Doversin lan sen cocuklari. "

" Yuh Elif o kadar da hayvan degiliz." yazip, sonra bu meslege dair planlarimi uzun uzun Elife anlatiyorum.

"Yaziyim mi yazmiyim mi ?

"Sen belli ki istiyorsun. O kadar plan yapmissin. Ben senin her turlu arkandayim. Yaz gitsin. "

"Tamam öyleyse, yaziyorum. "

 

The OBEZHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin