Rhea Adalah Bencana

1.5K 9 0
                                    

"Mama  cakap  apa  ni?  Mama  bergurau  ke?  Saya dengan  Rhea?  Mama  nak  kami  berdua  berkahwin? Mama,  ada  hadnya  setakat  mana  mama  nak  jaga kebajikan  Rhea.  Saya  tak  rela  digadaikan  hanya disebabkan  Rhea  nak  jadi  isteri  saya.  Saya  ni anak mama. Bukan  anak  yang  mama kutip  dekat  hospital  lepas  tu  mama  bawa  balik  ke sini."

Adam  rasa  pipinya  kirinya  seperti  telah  tercabut  dari soket  mukanya.  Dia  juga  mendengar  suara  Rhea menjerit  meminta Mama Sarah bertenang.  Suara  Rhea, tidak  lagi  merdu,  tetapi  sangat  menyakitkan  raga Adam  yang  mendengarnya.

Rhea  terlalu  bijak berpura-pura  dan  Mama Sarah  selalu  termakan  dengan  kepura-puraan  Rhea.

"Mama  dengan  Rhea  tak  patut  buat  saya  macam  ni." Mendatar  suara  Adam.  Namun  rasa  bencinya  pada Rhea  tidak  lagi  mendatar,  tetapi  telah  sekuat  gelora tsunami  yang  pernah melanda  Aceh.

"Ini  yang  terbaik,"  tegas Mama Sarah. 

Kalau  berkaitan  Rhea,  tak  ada  apa  yang  boleh dikategorikan  sebagai  baik.  Segalanya  hitam  dan pahit.  Rhea  adalah  bencana  untuk  Adam.

"Saya  baru  17  tahun  dan  Rhea  baru  12  tahun.  Ini bukan  masanya  bercakap  tentang  berkahwin bersama.  Saya  tak  tahu  apa  yang  Rhea  fikir,  tapi  saya mula  rasa  Rhea  sangat  gatal.  Saya  tak  patut  jadi mangsa  hanya  disebabkan  dia  gatal."

Mama  Sarah mahu  menamparnya  sekali  lagi,  namun  Rhea menahan.  Rhea  menangis  meminta  Mama Sarah berhenti memukul  Adam. 

Adam  hanya  memandang  gelagat  Rhea  dan  Mama Sarah dengan  sorotan  tanpa  rasa.  Dalam  keadaan  huru-hara itu, Adam  memilih  meninggalkan  ruang  dapur tersebut.  Dia  penat.  Dia  mahu  berehat  dan  berharap, perbincangan  hari  ini  tidak  wujud,  atau  mungkin hanya  mimpi  ngeri  yang  akan  hilang  apabila  Adam bangun  nanti.

N O T A :
PRA TEMPAHAN KOMBO LELAKI DIBUKA SEHINGGA 31 MAC 2021 ❤️

JIMAT SEHINGGA RM 28  DENGAN PEMBELIAN KOMBO‼️

U N T U K  M E N E M P A H /
P E R T A N Y A A N  L A N J U T :
👉 + 6 0 1 0  4 4 9  7 8 3 5

MENUNGGU MU | Best SellerWhere stories live. Discover now