1 hafta boyunca resmen gözler üstümüzde dolaştık. Neredeyiz, ne yapıyoruz, tuvalete kaç kişi giriyoruz, derslere geç kalıyor muyuz? Keşke sadece bunlar olsa. Okulda adımız lezbiyene çıktı. 4 kız aynı tuvalette naptı diye. Olay biteli 1 hafta olmasına rağmen her gelen hoca tuvalet olayımızı anlattırıp duruyor. Bazı kızlar bihaber sınıfa gelip “Ya 4 kız mı ne varmış aynı tuvalete girmişler” diye anlatıp dedikodu yapıp duruyorlar. Hepsinin ismini aldık, şu olayın üstünden zaman geçsin de hepsini bir tuvalete sokup hayatlarına son vereceğiz.
Gülüp dinliyoruz bizde. Geçen bir hoca “Ya çocuklar geçen 4 kızı almışlar öğretmenler odasına nasıl sıkıştırıp duruyorlar yazık o kızlara vallahi” dedi. Baya dedi yani duyduk. Kendimiz için üzüldük sonra. Bazen anlatma gereği duyuyoruz bazen de hadi ya kimmiş onlar diye geçiştiriyoruz. Böyle bir haftanın sonunda iyice kimseyi umursamaz olduk kim ne derse dedin amaaaan modundayız.
Gülşah hocadan da iki yardım istedik diye götü tavan yaptı karının yüzümüze bakmıyor neymiş o kadar konuşuyormuş bizim için de biz de hiç değişme yokmuş. Biz de sana o kadar bize karışma diye konuşuyoruz ama aynısın be canısı.
Biz artık söylenenlere kulak asmayarak boş verdik. Kim ne derse desin biz bu olayı atlattık ya oturmayıp halay çekelim dedik. Tahtaya çıkıp halay çekmeye başladık. Okulların kapanmasına 1 ay kalmıştı. Sınıfta bile kalabilirdik uğraştığımız şeylere bak. Bunu da koy verip halaya devam ettik.
Terlediğimizde hoca da gelmişti yerlerimize oturduk. Bugün iki tane sınav vardı bizde ki rahatlık hocalarda yoktu. Sınıfa geldiğimde çoğu çalışmış kendinden emin şekilde ders dinliyor ya da uyuyordu. Bazıları da son ana kadar ne çalışsam kardır deyip defterlere gömülmüş adeta bütünleşmişti.
Biz mi? Evde asla çalışmayıp dana gibi uyuyan 4 lü mü? Sınavın olduğu gün bir ders öncesinden defterleri açar Ayşenur sanki çalışmış gibi bize çıkacak yerleri okur bizde not alırdık. Teneffüste de onları bir kere daha okuyup sınava girerdik. Olmadı kopya çekerdik. Sınıfla eş değer ya da geçmek için yeterli puanlar alırdık. Bugün de öyle yapacaktık.
Kızların yüzünden uyku akıp sınıfı kaplamıştı. Yanımda oturan Sümeyye’ye baktım mutlu görünüyordu. O olayın ertesi günü kızla konuşmuştuk kızın suçu olmadığını öğrenmiştik. Kadir ona mesaj atmış kız da bizim Sümeyye’yle sevgili olduklarını bilmiyormuş. Sümeyye büyük bir isyanla ayrıldı ama pek uzun sürmediği belliydi. Kadir deli gibi yalvarıp mesajlar atıyordu. Kesin barışmışlardı.
Arkama dönüp uyuyan Ayşenur’la Buse’ye baktım. “Heyyy sınav çabuk uyanın!” diye bağırınca bunlar sıçrayıp kalemleri eline aldılar. “Of ya ben hiç çalışmamıştım.” Diye yakınırken Buse, suratımda piç sırıtışını görünce kalemi yüzüme attı. “Hey acıdı,” kalemin geldiği yeri okşayıp sinirle Buse’ye bakıp “Sokuk” dedim. Ayşenur defterini çıkartıp sıranın üstüne vurdu ve “Sikik sınavlar olmalılar.” Diye isyeeaaağn çabalarına girdi. Sonra da sıraya geri yattı.
“Ne sınavı var?” diye sorunca Sümeyye, meraklı gözlerimi Ayşenur’a çevirim. “Geometri gerzekler.” Dedikten sonra defterini açıp boş bir kağıt koparttı. 10 dakika sonra o kağıda bütün notları hazırlamıştı. Geometriden bütün kuralları yazmıştı. Ne işimize yarayacak bunlar ileride diye tribe girmeden anlattıklarını dinlemeye başladım. Bir ders boyunca kurallarla soru çözdük. Sınavdan çıkınca da hepimizde 50 alırız havasıyla rahattık.
Yemekhaneye inip sıraya girdik. Kuru fasulyeyle pilav olduğunu görünce kaçıp uzaklaşmak istedim ama Sümeyye izin vermezdi. Mecbur beklemeye başladım. Sıraya girmek ayrı bir olay, bir de yemek yiyen erkekleri izlemek ayrı bir olaydı. Bir tanesinin bıyıklarına ayran bulaşmıştı, bir tanesi sanki üvey annesi ona yemek vermiyormuş gibi çorbayı başına dikmişti. Bir tanesini görünce kahkaha attım. Yemekhanenin yarsı bana baktı. Gülmemi durduramayıp kahkaha atmaya devam ettim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SORUNLU KIZLAR
ChickLitHayatın sandığınızdan daha zor olduğunu biliyor muydunuz? Gülmek her şeyi örtebilir ama gençler bunu yük haline getirir. Sıkı bir dostluk ve aşk. Ya işler sarpa sararsa?