Katil besar dipanjat oleh Asyiefa , dia menongkatkan dagunya betul betul merenung Zafriel yang sedang tidur . Hidung mancung Zafriel sengaja dicuitnya sampai ke bulu mata lebat Zafriel pun Asyiefa duk tarik tarik macam nak kasi tercabut . Nasib baik Zafriel tak sedar
Bahu Zafriel ditolak kecil beberapa kali
"Awak bangun.." Asyiefa memperlahankan suaranya di tepi telinga Zafriel . Dahi Zafriel berkerut kerut dan perlahan lahan mata Zafriel terbuka dan terus meratap Asyiefa yang merenungnya dalam keadaan mamai
"Kenapa Sayang? What time is it.."
"Dah pagi dah , nanti awak lambat hantar saya ke kelas .." ujar Asyiefa
Zafriel pun em dan mula bangun . Inilah jadinya kalau tertidur lepas subuh , dia jadi malas betul walaupun minggu nih dia dah start masuk kerja . Entah entah lagi menimbun dekat meja dia bila dah beberapa minggu ditinggalkan . Hanya kerja di rumah je .
Dengan segera Zafriel membersihkan diri di bilik air . Sambil tu Asyiefa baru nak turun niat nak buatkan sarapan tapi Mama dah buatkan dah sarapan , jadinya dia terpaksa menunggu lah Zafriel sehingga turun ke bawah
Setengah jam kemudian Zafriel turun dengan pakaian kerjanya yang kemas dengan gaya coat hitamnya dan briefcase . Gambaran Zafriel betul betul beekonsepkan boss , dah nama CEO syarikat sendiri .
---
Kereta audi hitam elok terparkir di depan kolej tersebut . Pelajar lain ada yang gatal nak tengok siapa yang berani menghantar sampai ke sini pulak tu . Asyiefa berasa berdebar debar pula bila melihat bangunan yang akan dia menimba ilmu di situ jua , kedua tangannya tak berhenti meramas sama sendiri .
"Sayang you'll be fine" Zafriel menarik tangan kecil Asyiefa dan digenggam kemas , tapak tangannya betul betul sejuk semacam macam frozen
"Saya takut.."
"Don't be afraid . Bestfriend Sayang kan ada dekat sini right? Sarah and Balqis kan? Its okay , Sayang bukan sorang sorang pun kat situ..ramai lagi"
"Hm balik nanti awak janji eh ambik saya?"
"I will inshaallah.."
"Okay saya pergi dulu , nak salam!"
Zafriel menghulurkan tangannya dan terus disambut oleh Asyiefa dan dicium perlahan . Zafriel sempat menarik dagu Asyiefa dan mencium dahinya . Pintu kereta dibuka untuk keluar , mata Zafriel menghantar pergerakan Asyiefa sehingga ke depan kolej .
Zafriel memulakan perjalanannya .
Sampai sahaja di company milik Zafriel dia memarkirkan keretanya di tempat khas untuknya . Zafriel menuju ke pintu masuk yang menghubungkan basement tersebut , ramai pekerja pekerjanya memberu salam dan tunduk hormat . Tak lupa juga staf yang menjaga kaunter di sana , betul betul berdiri dan menundukkan badannya bila Zafriel berlalu didepan diorang .
Butang lift ditekan , sementara menunggu lift sampai ke ground Zafriel menilik jam tangan fossilnya , 8.30 am.. bagi dia macam ala lambat lagi . Sampai sahaja di levelnya Zafriel terus menuju ke biliknya sendiri , kad di scan di tepi pintu kaca sebelum masuk . Dan membuka lagi satu pintu . Nampak mewah sangat nak kena ada banyak pintu, satu pintu kaca auto open dan pintu mewah yang bukan lutsinar .
Baru sahaja Zafriel melabuhkan punggungnya pintu biliknya diketuk .
"Come in!" Ujar Zafriel
YOU ARE READING
Love you Mr Hot Guy
Romance"I want to be with you for the rest of my life and if you needed me to i'd jump out of plane for you" Zafriel Love of action will be sweet if there is no bitter ?WARNING: Not copy paste! and No copy paste . This is my own idea and perah otak sendiri...