⚜5⚜

185 29 1K
                                    

Tam arkasını dönecekti ki anlayamadığı bir şeye çarptı. Ve tepsi elinden kayıp düştü.

-hiiih yemekler

⚜⚜⚜⚜⚜⚜

Devran ağanın duruma el atıp Kerimin elini öpen beyleri üst kata yönlendirmesiyle, kerim derin bir nefes almış ve kendini üst kattaki balkona atmıştı.

Biraz sakinleşmesi ve  durumu kabullenmesi gerekiyordu ve bu balkon ona çocukken iyi geliyordu.
İstemsiz kendini burada buldu.

Balkondan insanları izlemeye başladı. Merdivenlerden yukarıya çıkan beyler diğer merdivenlerden yemek taşıyan kadınlar. Mutfağın önünde ona hayran hayran bakan misafir kızlar, derken biri girdi içeriye, her halinden yabancı gibi duran biri...

Üstünde dizlerine kadar gelen çiçekli bir elbise ve onun üzerinde alel acele geçirildiği belli bir hırka. Misafir olan kimse bu konağa o kadar özensiz gelmezdi.

Ya yolunu kaybetmişti yada adres sormak için uğramıştı, ancak Kerimin şuan bütün dikkati aşağıda gezen kıza toplanmıştı.

Etrafına şaşkınca bakan kızı izlemeye başladı. İnip yardımcı olmak aklından geçerken çok acayip bir şey oldu ve biri eline bir tepsi tutuşturdu.

Kerim için eğlence ikiye katlanmıştı. Yabancı kız afallamıştı. Avluda bir sağa bir sola gidip geldi. Büyük ihtimal tepsiyi bırakacak bir yer arıyordu. Ve bu durum niyeyse Kerim'e ilgi çekici ve komik gelmişti. Misafirlerin yanına  dönmesi gerektiğini biliyor ama kızın  ne yapacağını merak etmekten kendini alamıyordu. Ve kız diğer kadınlarla beraber ikinci kata çıkmaya başladı.

Net göremese de kız kendi kendine homurdanıyordu. Kerim yüzünde anlamsız bir sırtışla izlemeye devam etti ve kız sonunda erkeklerin misafir odasına elindeki tepsiyle girdiğini görünce, kerim de koşup arkasından yetişmeye çalıştı. Zaten o sırada olanlar oldu.

-hiiih yemekler

Büyük bir gürültü koptu, odanın önünde hazır bulunan Hacer gürültüyle beraber bu rezilliğin sahibini azarlamak için odaya girmiş Züleyha yı görünce duruma şaşırmıştı.

-al işte, hiç tanımadığım ailenin yemeklerini döktüğüme göre artık gidebilirim. Hayır siz neden tepsi taşıyan birisinin arkasında öyle duruyorsunuz

Yaklaşık 30 tane aşiret  beyinin olduğu odada  züleyhanın sesi dışında hiç ses yoktu, ve neredeyse odada biri nefes alsa sanki duyula bilirdi. Bu sessizlik Züleyha yı daha fazla geriyordu.

Odadaki tüm ağlar ve devran ağa da dahil olmak üzere odanın ortasına tepsiyi devirip, Kerim beyi azarlayan kıza şaşkın şaşkın bakıyorlardı.

Kerim ise karşısındaki güzelliği algılamaya çalışıyordu.

-v - a - y    a - na - sı - nı

Züleyha kendini çocuk gibi hissediyor ve bulunduğu durumdan çok utanıyordu.

Hemen şoku atlatan kadınlarla beraber eğilip kırılan tabakları toplamaya başladı. Ama çarpıp tepsinin düşmesinde payı olan adam ayakta sırıtarak onları izliyordu.

-Pardon öyle dikileceğine yardım edebilirsin, bizim için hiç bir mahsuru yok...

Kerim duyduklarının karşında tam kadınların yanına  eğilmeye yeltenmişti ki misafirler homurdanmaya başladı. Devran ağanın sesi duyuldu odada:

-Hacer ortalığı hemen halledin

Durumu anlayan Hacer Züleyha'yı kolundan tuttuğu gibi odadan çıkardı. Odada olan kadınlar alel acele dökülen yemekleri temizlemişlerdi.

Sevda Ayaklarını KanatırHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin