Geïrriteerd keek ik naar de bar, waarboven in koeienletters stond: ALCOHOL ONDER DE 18 VERBODEN!
Nou wat verboden als de jongen achter de bar gewoon een mojito stond te drinken terwijl hij mijn leeftijd was. Ik draaide me om naar Julia 'Oke Juul, wedden dat ik straks een mojito heb?'
'He?? Wat??' Julia schrok op.
Ik zuchtte, die zat weer met haar hoofd bij Ashton. Een Vwo'er die bij haar in de klas zat en naast haar moest zitten bij nask.
'Dat ik straks een mojito ga fixen'
'He? Hoe dan?' ze keek me verward aan.
'Dat zie je vanzelf wel, tot zooo!'
Voordat Julia verder kon vragen stond ik op, veegde m'n lange blonde haar uit m'n gezicht en liep zo charmant mogelijk op m'n hakken naar de bar (niet zo heel charmant, want op hakken lopen is niet m'n sterkste punt...)
'1 Mojito alsjeblieft'
De jongen keek op, en ik kreeg even geen lucht. Wat was hij knap!!!
Nee Anouk, bij de les blijven jij! Regel die mojito en....probeer niet in z'n ogen te kijken want die leiden nogal af...
De jongen glimlachte waardoor ik meteen hartkloppingen kreeg 'Hoe oud ben je?'
'18, dat zie je toch?'
'Oh, ik dacht dat je 15 was. Want volgens zit je op m'n school. Toch, Anouk?'
Shit. Shitshitshit. Helemaal vergeten dat de meeste jongens die hier werken op m'n school zitten...oepsie.
Ik keek zo lief mogelijk 'Misschien wel ja, maar ik wil zo graag die mojito... Kan je niet één keertje een uitzondering maken??'
'Nope'
Oke, dan was het nu toch echt tijd voor de dodelijke puppyoogjes.
'Alsjeblieeeeeeeeeft??' ik keek hem aan en zag z'n pesterige blik steeds liever worden totdat hij lachend zei 'Oke, ik geef het op. Jij wint. Maar in ruil voor de mojito zit ik wel naast je tijdens de eerste schooldag, oke?'
'Zit je bij mij in de klas??'
Hij bloosde een beetje 'Ik hoop het...'
Ik bekeek hem nog eens goed, en toen pas herinnerde ik me wie hij was. Luke Hemmings, 16 jaar, paar keer blijven zitten en heel populair bij de meiden op school.
Toen ik m'n mojito kreeg raakte zijn hand heel zacht de mijne en weer kreeg ik geen lucht😳.
JE LEEST
Amaze me
FanfictionAnouk (15) is klein en brutaal. Als ze de verlegen Luke ontmoet op een strandtent vind ze hem al best leuk. Ze krijgen een goeie band, maar Luke worstelt met problemen uit z'n verleden. Ook Anouks leven verloopt niet helemaal perfect. Hoe lang kunne...