Hoofdstuk 16

71 9 1
                                    

~Anouks vieuw~

Calum zuchtte 'Het regent buiten echt fucking hard, dat word straks effe rennen denk ik....'. Chagrijnig keek ik naar buiten. Ik haat regen. Volgens Calum was ik allergisch voor regen en ik denk dat hij nog gelijk heeft ook!

'Klaar? 3.....2....1....GO!' Cal tilde me op alsof ik een schoothondje was en rende (terwijl ik als een mogool gilde) naar de voordeur. Toen we daar waren begonnen we allebei te gillen 'MAAAAAAAMMMM DOE OPEEENN HET IS KOUUUD!!!!' de deur vloog open en daar stond niet Sylvia, maar Luke!

Noujaaa....om eerlijk te zijn stond er een soort van mummie gemaakt van handdoeken, maar ik herkende hem aan z'n lengte en z'n ogen.

Ik keek hem verbaasd aan 'Luke?? Jou had ik hier niet verwacht!'. Toen pas kwam ik erachter dat ik nog heel lullig in Calum's armen lag en wurmde me snel los 'Je was toch bij Ash?'. Luke keek naar de grond en beet op z'n lip (daar moest ie echt mee ophouden want ik kreeg de neiging hem te knuffelen en dat zou vaag zijn) 'Ik uhh....wou nog wat met Cal bespreken over de band..maarruuh... jullie waren nogal...druk bezig dus ik dacht ik wacht hier wel even' ineens was hij weer de verlegen Luke die ik had leren kennen en ik keek ook naar de grond.

Calum schoot naar binnen 'Ik dacht dat je morgen kwam' zei hij, terwijl hij een handdoek van Luke's hoofd pakte en z'n haar droogwreef. Luke glimlachte 'Ja, maar ik had morgen al..andere plannen' hij keek me grijnzend aan en ik wist wat hij bedoelde. Alleen Calum keek ons aan alsof we in een andere taal praatten.

Net toen Syl aan kwam lopen lagen wij met z'n drieën op de bank gepropt tv te kijken. Ze zette de thee neer en begon te lachen 'Zo, jullie zijn ook weer terug zie ik!' Cal en ik knikten en snel pakten we allemaal een plak cake van de tafel. Ik merkte dat Luke niet at en keek vanuit m'n ooghoek naar hem. Hij zat er stil en verdrietig bij....

'Maar nu hoef ik jou niet meer thuis te brengen denk ik?' Calum keek me aan en hield z'n hoofd een beetje schuin. 'H-hoe bedoel je? Sorry ik was effe weg' ik had heel het gesprek niet gevolgd..shit... Calum grinnikte 'Nou Luke is er nu toch dus die kan met je meefietsen. Jullie wonen allebei in Sydney dus...opgelost?'. Ik glimlachte 'Ja ik vind het goed'. Luke knikte ook, maar hij was heel afwezig. Ik besloot op de terugweg maar te vragen wat er was.

'Heb je nog wel eens wat gehoord van dat modellenbureau?' Syl keek me lachend aan. Ik keek geschrokken richting Luke en hoopte dat hij dat niet had gehoord, maar natuurlijk had ik weer pech en keek hij net zo verbaasd als Calum. Snel verzon ik iets 'N-nee, dus ik denk dat het niet uhh...doorgaat en dat ik niet ben aangenomen' zo, opgelost.

Ik loog. Nog geen week geleden kreeg ik de email, ik was toegelaten en kon over een maand beginnen. Maar, ik moest goed op m'n gewicht letten want als ik meer woog dan dat ik eerst woog ging het niet door.

Calum redde me en begon over de Vma's 'Al worden wij ooit zo bekend dan wil ik daar echt optreden' hij staarde dromerig naar de tv en Luke knikte 'Als we een award winnen wel'. Calum keek mij aan 'En dan nemen we jou mee voor backstage en dan kies jij kleren uit en dan kan je ook instagram op de hoogte houden en-' snel onderbrak ik hem 'Dat is in Amerika Cal. Aan de andere kant van de wereld'. Calum zuchtte 'Ja, daarom blijft het ook een droom helaas...'.

Toen ik met Luke naar buiten liep zag ik dat m'n fietsband zacht was 'Nohhh moet dat precies nu??' ik gaf een trap tegen het ding waardoor m'n ketting er ook nog eens afviel 'Jesus dat ding laat me altijd in de steek!'. Luke grinnikte toen hij me zag vechten met m'n fiets en zei toen lachend 'Of je gaat lopend of je komt bij mij achterop' ik koos voor het tweede en met gevaar voor eigen leven ging ik bij hem zitten. Luke kon al niet fietsen als ie niemand achterop had, dus als ie iemand achterop had dan....uhh...genoeg reden om bang te zijn snap je? Luke fietste slingerend en vooral keihard lachend (ik gilde nogal) de weg op en ik hoopte dat hij niet onder een auto kwam....

-----------------------

Haaaaaaaaiiiii :D

Hoe vonden jullie de Vma's? Im so proud!!!! En amnesia....damn ze zongen het echt perfect (ik zat niet te janken hoowr leek maar zo)!!!

Vote, comment, deel? :)

Vanavond weer een hoofdstuk!! :D

Doeggh Xxx Anouk

Amaze meWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu