Hoofdstuk 9

99 8 1
                                    

Toen ik uit school fietste haalde Luke me in 'Komt Julia nu meteen?'. Ik kon nog net op tijd uitwijken voor een auto 'Nee, ze had een gesprek met de mentor en daarna kwam ze'. Hij kwam naast me fietsen 'Oke, dus ik kan eerst mee naar huis?'. 'Ik vind het best' mompelde ik afwezig.

Julia had vandaag zo raar gedaan. Iedere keer als ik probeerde met haar te praten keek ze me niet aan, rende ze ineens naar de wc of katte ze me af....Zou ze weten dat ik met Luke zoen?? Is ze jaloers ofzo? Maar zij was na het feest in Sydney een paar weken geleden met die Ashton naar huis gegaan, ze was toch op Ashton??

'Hellooo!! Aarde aan Anouk? Leef je nog??' Luke zwaaide lachend met z'n hand voor m'n ogen. Ik schrok op en keek hem verbaasd aan 'Ja, ik leef nog helemaal...denk ik...'. Hij keek me verbaasd aan 'Wat is er? Je lijkt wel ziek zo wit zie je...'

Ik gooide m'n fiets in de tuin en trok Luke mee naar binnen 'Julia deed vandaag gewoon heel raar en ik maak me zorgen want sinds ze na het feest in Sydney met Ashton is weggegaan doet ze afwezig en-' Luke kuste me in m'n nek waardoor ik meteen stil was en fluisterde 'Maak je geen zorgen, vast ongesteld of zo een meidending....' hij ging gewoon door en ik was meteen afgeleid 'Oke...maar het is toch wel raar dat-' Luke tilde me weer op en legde me op de bank 'Je hoort het zo wel, maar maak je alsjeblieft geen zorgen want meiden maken overal een probleem van' hij ging gewoon door met zoenen en ik gaf me over. Ja sorry maar ik win dat toch nooit... Vooral niet toen hij me op m'n mond zoende en tussendoor grijnsde 'Kijk, als je problemen hebt dan zoen ik ze wel weg voor je!' hij aaide m'n haar en ik keek hem uitdagend aan 'O shit, ik heb nog zoveel problemen...los jij ze op voor me, doctor?' ik keek hem zielig aan en hij lachte 'Jij bent erg!'.

Net toen we weer begonnen ging de bel, Julia (ergste schrikhoofd enzo)!! Luke mopperde 'Moet dan ook echt altijd iemand storen?'. Ik duwde hem van me af en trok m'n shirt recht 'Wat sta je daar nou?! Als ze ons ziet hebben we een probleem jonge dus VERSTOP JE!!' ik sprintte naar beneden en Luke zocht lachend naar een verstopplek 'Dit lijkt op verstoppertje!'. 'STIL MAN STRAKS HOORT ZE JE!!!' ik sprong de laatste 3 treden en gooide de deur open.

'Heeee Juul!' hopelijk merkte ze niet dat ik half buiten adem was en dat m'n haar half los zat....ja dit faalt ja. 'Hoi, mag ik binnenkomen...?' ze keek me triest aan en ik werd langzaam steeds banger dat het niet om ongesteld worden ging...

Even later zaten we boven met een zak chips (en citroenen omdat ze daar trek in had...?) en Julia begon te stotteren 'N-nou kijk ik ben dus zeg maar....ja hoe zeg je zoiets...' ze keek naar de grond en beet op haar nagels. Toen keek ze me ineens recht aan en zei 'Ik ben zwanger, van Ashton'. Ze zag eruit alsof ze schrok van wat ze zelf zei en keek naar de grond.

Ik keek haar met grote ogen aan, maar barstte toen in lachen uit 'Hahahahah! Ja Juul, het is je gelukt. Deze had ik niet aan zien komen wauw jij kan toneelspelen zeg!'. Julia mompelde zachtjes 'Ik snap dat je denkt dat ik het niet meen, maar het is echt zo...' pas toen ze begon te huilen drong het tot me door. Ze maakte geen grapje....ze is echt zwanger...van die Ashton...

Op dat moment hoorde ik een keiharde knal, shitshitshit!! Luke was er natuurlijk ook nog... Ik hoopte dat Julia het niet merkte, en gelukkig deed ze dat ook niet. Ik staarde naar te grond, toen naar Julia, toen naar de muur en toen weer naar Julia 'Dus..die ene avond in Sydney...toen jij met Ashton meeging, toen werd je dus zwanger?'. 'Ja....we waren dronken en toen..we werden wakker in een hotel en daarna was ik over tijd en-'. Ik zei het kattiger dan ik bedoelde 'En je dacht niet: hé, ik ben 14 dus laat ik een condoom gebruiken als ik zo nodig wil neu-'. Julia sloeg haar handen voor haar gezicht 'Ik weet het!! Ik snap zelf ook niet waarom we dat niet deden maar we waren zo dronken....' ze keek me aan 'Ik laat het niet weghalen, dat kan ik niet. Je moet me helpen Anouk, Ashton helpt al maar ik wil gewoon niet dat hij-' ze stopte midden in haar zin omdat ik haar kwaad aankeek 'Je gaat die Ashton serieus nog minder werk geven ook???!' toen besloot ik minder hard te zijn voor haar 'Goed, ik help je. Maar ga niet van mij verwachten dat ik die Ashton aardig ga vinden.' ik zuchtte 'Wat een teringzooi zeg...'.

Julia stond op 'Ik ga, ik moet nog huiswerk doen en daarna ga ik slapen' ze glimlachte even 'Bedankt, voor alles.' toen stond ze op, liep de deur uit en liet mij in shock achter.

Ik hoorde weer heel veel herrie en even later kwam Luke (mank) de kamer in lopen 'Is ze weg?' hij kwam naast me zitten 'Je kijkt weer zo, ben je echt niet ziek?'. Ik staarde strak voor me uit en mompelde 'Ze is zwanger'

---------------------

Hoihoiii

Wat is die Julia toch onverstandig he (ja Juul het is de waarheid) vote en comment? :) ik weet echt niet meer wat ik hier moet typen sorry lieverdss

Ciaoo xxx Anouk

Amaze meWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu