Hoofdstuk 8

102 8 0
                                    

-School😭🔫-

De les was al 20 minuten bezig toen Luke en ik binnenkwamen met het te laat briefje. Tuleman keek ons geïrriteerd aan en krijste met haar irritante stem 'Ja. Waar waren jullie dan weer?!!!'. Luke gaf antwoord, ik had geen zin in Tulemans hoofd en plofte achterin neer terwijl ik meteen met Julia in gesprek raakte 'Sorry Juul, het was laat geworden gister'. Julia draaide zich om, ze leek wel ziek zo wit was ze 'o oke, ik was al bang dat je niet kwam....'. Ook Lotte draaide zich nu om 'Tegelijk met Luke binnenstormen he...' ze wiebelde met haar wenkbrauwen 'Zozooo'. Ik lachte 'Nee helaas niet, ik lag gister op de bank chocola te eten en-'. Lotte onderbrak me weer 'CHOCOLA??? Kon je me niet even bellen??'. Ik kreeg de slappe lach en had helemaal niet door dat Tuleman naast m'n tafel stond 'ANOUK WEL VERDORIE EERST KOM JE ECHT VEEEEELS TE LAAT BINNEN EN NU GA JE NOG GEZELLIG EEN THEEKRANSJE HOUDEN MET DIE HARDWERKENDE MEIDEN?? Ga er maar uit.' ze keek me aan, en als blikken konden doden....

Waar ik het lef vandaan haalde om dit te zeggen wist ik ook niet 'Mevrouw. U klaagt, of wat zeg ik, ZEIKT ook altijd dat mensen niet door u heen mogen praten. Waarom doet u dat bij mij dan wel? Dat is niet zo netjes he?' ik keek haar poeslief aan en zag Luke naast me bijna van z'n stoel vallen van de lach. Ook Lotte ging stuk en even later lag de klas dubbel, behalve Julia die nog steeds keek alsof ze ieder moment dood neer kon vallen.

Tuleman werd eerst wit, toen rood, toen paars en toen bijna blauw en schreeuwde 'ERUIT!!!! Jij hebt geen RESPECT!!!!! Ik ga met je mentor praten en geloof me jongedame, jij krijgt problemen!'. Ik stond op en verliet lachend het lokaal terwijl een paar klasgenoten me lachend een boks gaven of zeiden 'Lekker bezig!'.

En toen ik in de aula was zag ik hem eindelijk, Calum. M'n beste vriend sinds hij uit Nieuw-Zeeland was verhuisd en hij bij me in groep 8 kwam. Ik rende naar hem toe en riep 'Callieeee!!! Ik heb m'n eerste uitstuurbrief alweer te pakken hoor!'. Hij keek me lachend aan 'Binnen een week?'. Ik zwaaide met het briefje 'Yep, maar waarom zat jij niet in de les? Ik hoorde je al niet lachen toen ik Tuleman disste enzo'.

Calum wees naar z'n pols, waar dik verband omheen zat 'Ongelukje tijdens voetbal, er moest een botje tussenuit gehaald worden ofzoiets'. Ik keek hem verbaasd aan 'En waarom wist ik dat niet??'. Hij trok z'n beroemde pokerface 'Nou, ik had je geappt maar je las ze weer eens niet' hij trok een pruillip omdat hij wist dat ik daar niet tegen kon.

'Aawwhh Callie....ik ga je wel verzorgen' ik jatte z'n beanie en deed m zelf op. Calum lachte 'Oja, dan breek ik m'n andere pols ook nog!' hij keek me aan 'Beanies staan je goed, moet je vaker doen' voordat ik wat kon zeggen trok hij hem over m'n ogen en zei 'Kijk, nu ben je nog mooier!'. Ik trok de beanie lachend van m'n hoofd en knuffelde hem 'Calcal we moeten echt snel weer afspreken want alleen op school is saai'. Hij knuffelde terug 'Blijf je dan weer slapen?' snel jatte hij de beanie weer terug. 'Misschien wel, als jij dan weer je gitaar erbij haalt en we weer gaan jammen' ik prikte in z'n zij, en Calum schoot opzij omdat ie er niet tegen kan 'Als je DAT niet meer doet gaan wij jammen, maar dan moet je wel zingen he?' hij porde terug. Ik keek mokkig 'Dan verpest ik het weer'. 'Echt niet!! Je zingt f*cking mooi hoor!! Wees nou niet altijd zo negatief over jezelf'.

De bel ging, en Calum liep met me mee naar de volgende les. Wiskunde, joepiee..... Deze les zat Luke naast Ashton dus ik ging naast Calum. Hij boog zich naar me toe en fluisterde 'Blijf je dit weekend bij mij of niet?'. Ik grijnsde 'Yepp'.

De les daarna werden Lotte en ik er weer uitgestuurd omdat we (na een heeeeel boeiend gesprek over plofkippen) de slappe lach kregen en niet meer konden stoppen. Toen Valli (vallianatos maar Valli klinkt leuker) ons waarschuwde zei Lotte 'Maar lachen is gezond, toch mevrouw?'. Toen vlogen we eruit.

De rest van de schooldag was saai en duurde lang, maar ik maakte me vooral zorgen over Juul...

------------------------

Heeeeeeeiii schatjess :D

Sorry voor de late spam enzo (wat zal d'r toch met Juul zijn??? Lees het in Baby... van juliageneugelijk) maar ik ga zo naar een feestje en omdat iedereen zo lang doet over opmaken (en omdat ik de badkamer had geclaimt) had ik nog even tijd voor dit hoofdstuk :) en OMYGOHD 58 READS!! Thnx iedereen❤

Sleep well💕Xxx Anouk

Amaze meWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu