Hoofdstuk 15

76 8 2
                                    

~Luke's vieuw~

Ashton zag er slecht uit. Tijdens de training was hij wel 5 keer gestopt omdat hij te moe was (zei hij, ik geloofde er geen reet van). Na het sporten ging hij ook meteen naar Julia.

We namen afscheid en ik fietste weg richting Calum. Ik had met hem afgesproken alle dingen voor de band morgen te bespreken, maar ik had meer zin om morgen bij Anouk te zijn dus ging ik vandaag. Dat meisje had iets waardoor ik bij haar terug bleef komen...het leek gewoon net alsof ze....alsof ze me snapte ofzoiets. Ik wist niet wat het was, maar het voelde vertrouwd bij haar.

Het regende. Ik haatte regen, en Calum's huis was ook nog eens aan de andere kant van Sydney...Cal woonde in een van de rustigere wijken net buiten Sydney en dat was nu nog dik een kwartier fietsen.

Calum was de enige die wist wat er vorig jaar met m'n ouders en met mij was gebeurd en z'n moeder had me opgevangen alsof ik haar eigen kind was. Nadat m'n moeder was overleden en m'n vader was opgenomen vertrouwde ik niemand meer. En toen m'n zusje uit huis werd gehaald voor adoptie was ik alleen.

Ik wist niet eens meer hoe Calum erachter was gekomen, maar hij had me gevonden toen ik over straat zwierf en hij nam me mee naar zijn huis. Ik was onderkoeld, uitgehongerd en agressief door alle drugs die ik had ingenomen. Ik had Calum zelfs een blauw oog geslagen omdat hij me aanraakte. Het maakte niet uit, zei hij. Voor mij maakte het heel veel uit, hij wou me alleen maar helpen en ik had hem bijna in elkaar geslagen...

Cal nam me mee naar huis en z'n moeder verzorgde me. Ik zag er niet uit door alle ruzies die ik met dealers had gehad en, het ergste, de ruzie met m'n vader toen ik hem op kwam zoeken in de kliniek. Pa had gemerkt dat m'n zusje weggehaald was en vond dat het mijn schuld was.

Een maand lang kookte Syl voor me, verzorgde m'n wonden, hield me uit m'n problemen en gaf me liefde. Ze deed me aan m'n eigen moeder denken... Aan hoe ze vroeger was tenminste. De laatste 5 jaar wou ik vergeten.

Ik zette net m'n fiets neer toen ik Calum's basgitaar hoorde in de garage. Ik grijnsde, Cal laten schrikken was altijd leuk om te doen. Snel schoot ik naar het raam bij de garage en nog voordat ik kon kijken hoorde ik een meisje zingen. Ik bleef luisteren, wat een mooie stem!! Ineens begon het meisje te lachen 'Calum stop!!! Nee...niet kietelen... Hahahah stohooooopp!!!'. Ik schoot overeind en keek door het raampje.

Anouk zat op Calum's schoot met z'n gitaar. Toen ik haar geconcentreerde koppie zag schoot ik in de lach, blijkbaar was hij het haar aan het leren ofzo. Ik hoorde ze praten en luisterde mee.

'Cal, ik kan niks met een gitaar. Ik kan geeneens noten lezen!'. Ik zag Calum over haar wang aaien en kreeg het ineens ijskoud 'Hoeft ook niet schat'.

Hij noemde haar schat. Een steek van jaloezie ging door me heen, ik duwde dat snel weg. Nee Luke, we gaan niet verliefd worden op je Friend with Benefits. Anoukkie was verboden terrein voor mij. Ze was onbereikbaar, en waarom zou ze iets willen met een loser zoals ik?

Focus, dacht ik en snel ging ik weer verder met luisteren. 'Je stem lijkt op die van Luke' Calum's hoofd lag nu op haar schouder en zij pingelde wat op de gitaar 'O, dus ik zing als een jongen!' plagerig beet ze in Cals neus en hij schoot lachend achter haar rug 'Neehee niet zo, ik bedoel met hoe jullie zingen. Dat is bijzonder hoor want hij zou echt door kunnen breken met z'n stem'. Anouk keek om 'Ik heb hem nog nooit horen zingen' ze ging verder met de gitaar en keek lullig naar het ding 'Ik snap d'r echt geen hol van Cal'. 'Nee, maar maakt niet uit. Let op' hij pakte haar handen en legde z'n hoofd weer op haar schouders terwijl hij een stukje van I Miss You speelde. Ik stond alleen maar met pijn in m'n hart toe te kijken.

Hij hield van haar, en zij van hem. Ik liet mezelf met m'n rug tegen de muur naar beneden glijden en zuchtte. Waarom ging dat rotgevoel nou gewoon niet weg??? Ik haalde een hand door m'n haar en merkte nu pas dat het nog steeds keihard regende.. Fijn, helemaal fucking doorweekt en waarschijnlijk morgen ziek.

Ik had niet door dat Sylvia de deur open had gedaan en me had zien zitten tot ik ineens een warme hand op die van mij voelde. Geschrokken keek ik op, midden in haar bezorgde ogen 'O Lukie toch! Wat doe je nog zo laat hierzo in de regen? Kom binnen lieverd, ach god je bent helemaal doorweekt!!' ze trok me mee naar binnen en nu pas had ik door dat ik helemaal trilde. Ja..oeps..

Ik bleef als een verzopen kat in de gang staan toen ze naar boven rende om een stapel handdoeken te pakken. Toen ze terugkwam keek ze in m'n ogen (het leek wel alsof die vrouw gedachten kon lezen) 'Het is een meisje he? Heeft ze je hart gebroken lieverd?' ze keek me afwachtend aan toen ik mompelde 'Misschien...'. 'Is het Anousca?' ze kon gewoon echt gedachtelezen, nu wist ik het zeker 'Misschien......' ik wist dat ik knalrood was geworden. Dit was echt kapot gênant.....

Sylvia glimlachte 'Cal is ook gek op haar. Maar lieverd, dat meisje vertrouwt mensen niet snel. Jongens al helemaal niet, dus je moet haar de waarheid vertellen!!'. Toen ik rilde werd ze bezorgd 'Je hebt toch geen kou gevat he?' snel begon ze me helemaal in te wikkelen met handdoeken en toen ze klaar was kon ik zo naar Carnaval als mummie. Ze ging thee halen en ik plofte neer op de spierwitte bank.

--------------------

Heeeyy

Snappen jullie het nog een beetje? :s Dit is nu vanuit Luke zegmaar en hij krijgt meer hoofdstukken (idee van een vriendin dankje meiss). Vote, comment en deel? Ik wil echt weten wat jullie ervan vinden enzo :D en al hebben jullie tips laat het horenn!

280 reads :o DANKJULLIEWELLL❤ enne Lonneke gun mij wat van jouw reads XD echt supergoeedd van je want je boek is zoooooooo populair (groot applaus staande ovatie alles)

Ik ga verder met het volgende hoofdstuk en al hebben jullie ideeën comment it!! :)

Oja en follow op instaa anouukxluke

Doeidoeidoeidoeidoei Xxx Anouk

Amaze meWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu