~POV Anouk~
Nerveus keek ik naar de agenten die voor de deur stonden. Hij zat op slot en het duurde niet lang meer voordat ze hem in gingen trappen. Zou Ilse er zitten? En Ricardo? Ik hoopte dat ze nog leefde... Luke was ook al spoorloos.
Ik staarde naar het pistool in m'n handen. Voor de zekerheid, zeiden ze. Ik was bang, doodsbang dat ik straks iemand moest raken.
Ik schrok op toen ik de houten deur hoorde breken en sprintte achter de agenten aan. Binnen zat Ilse, vastgebonden, onder de sneeën met Ricardo en z'n mannen om hem heen. Het ging allemaal zo snel dat ik alleen met m'n ogen kon knipperen.
Een paar minuten later was Ilse vrij en Ricardo opgepakt. Ilse vloog me om m'n nek 'Anouk!! O gelukkig je leeft nog!'. Ik knuffelde haar en samen keken we hoe de mannen (Ilse en ik noemden ze slaafjes) van Ricardo eerst werden afgevoerd. Maar toen Ricardo langs me liep (mee werd gesleurd) draaide hij zich om en grijnsde arrogant naar me 'Je denkt nu misschien dat je gewonnen hebt, maar Anoukkie lieverd...ik ben jou kwijt en jij bent je vriendje kwijt. Leuke jongen was het, die blonde. Jammer dat hij op zo een dom meisje viel' hij bleef me aanstaren met die valse grijns. Ik zag het niet eens meer. Alles werd zwart.
Verdriet. Pijn. Toen woede. Ik zag niks meer, pakte het pistool en schoot.
Ik raakte Ricardo recht in z'n hart, letterlijk.
~POV Calum~
Hoe dichterbij ik kwam, hoe erger het leek. Luke zat tegen de zijkant van de hut aangeleund, met een wond ongeveer zo groot als mijn hand. Toen ik er was zag ik dat hij (gelukkig) nog ademde en snel plofte ik naast hem neer 'Luke, wtf heb je gedaan??'. Z'n ogen schoten open 'S-sorry....' toen gingen ze weer dicht en hij mompelde 'Zeg tegen Anouk..dat het me spijt en dat ik....ze red het ook wel zonder mij weetje'. Ik werd kwaad toen hij dat zei en gaf hem een tik tegen z'n schouder. Toen hij in elkaar kromp en me geschrokken aankeek zag ik dat daar ook een wond zat, een schotwond.....meteen daarna belde ik het alarmnummer en toen dat was gebeurd keek ik Luke boos aan.
'Ze redt zich niet zonder jou en dat weet jij ook! Je gaat niet mij hier lopen vertellen dat je doodgaat, verdomme Luke je gaat niet dood hoor je me!!' Ik keek hem snikkend aan 'Je bent m'n beste vriend en misschien denk je dat je niks waard bent maar dat ben je wel. En dat je ouders je hebben laten stikken komt niet door jou, dat is hun fout'.
Voordat ik uit kon praten hoorde ik een knal en een paar seconden later rende Anouk richting ons 'Nee...NEE RICARDO KLOOTZAK!!!' Ze rende terug en ik hoorde nog 3 schoten. Toen was het helemaal stil.
Ze kwam weer terugsprinten en keek mij snikkend aan 'Leeft hij nog??'. Ik knikte en meteen viel ze bij hem neer 'Hij is dood Luke...ik heb hem-' ze begon te trillen en mompelde 'Ik heb hem vermoord...'.
~POV Anouk~
Een kwartier later was de traumahelikopter nog steeds niet bij ons en ik begon de moed te verliezen. Luke ademde heel zwaar en Calum zat te huilen, ik was tegen Luke aangekropen en mompelde 'Volgens mij vind je het niet eens erg als je doodgaat'. Hij opende vermoeid z'n ogen en lachte 'Misschien niet nee...' toen gingen z'n ogen weer dicht en hij fluisterde 'Je had hem niet dood moeten schieten, straks heb jij gezeik door mij'. Ik keek hem verbaasd aan en hij keek terug, z'n ogen waren nog steeds zo mooi blauw...snel slikte ik m'n tranen weg 'Hoe bedoel je door jou??'. Hij legde z'n hoofd tegen mijn schouder 'Als ik er niet meer ben heb jij straks een rechtzaak of weet ik veel wat omdat je hem hebt vermoord' Hij zuchtte 'Kan je mij niet ook-'.
Ik onderbrak hem kwaad 'JEZUS LUKE!! Jij denkt dat ik jou fuckin' dood ga schieten?!!' Toen begon ik hysterisch te huilen 'Klootzak!! Soms haat ik je zo erg!'. Toen voelde ik zijn lippen op mijn wang en hij fluisterde 'Ik hou van je...'. Vlak daarna ging alles te snel.
Luke legde z'n hoofd terug op mijn schouder en zuchtte weer. Ik zag Calum spierwit worden, aan Luke's pols voelen en daarna nog witter worden.
Hij is dood, schoot door mn hoofd...
Net toen ik begon met flippen hoorde ik sirenes.
--------------------
Haaaaaiiii :) weer ff een update voordat ik verderga met m'n andere boek. Next part coming soon :D
Xxx Anouk
JE LEEST
Amaze me
FanfictionAnouk (15) is klein en brutaal. Als ze de verlegen Luke ontmoet op een strandtent vind ze hem al best leuk. Ze krijgen een goeie band, maar Luke worstelt met problemen uit z'n verleden. Ook Anouks leven verloopt niet helemaal perfect. Hoe lang kunne...