Hoofdstuk 13

105 8 1
                                    

'Aww kom op Anouk!!' Calum keek me smekend aan. Hij wou per se dat ik meezong toen we gingen jammen en ik vond alleen gitaarspelen wel genoeg 'Cal jij kan wel mooi zingen dus waarom doe jij het niet gewoon?' Ik keek hem net zo smekend aan en hij moest lachen 'Omdat jij mooier zingt' hij keek me weer aan met die vurige blik en ik slikte. Snel mompelde ik 'Ik kan niet eens zingen, en ik heb nooit zangles gehad dus het kan ook niet goed zijn'. Calum's blik werd alleen maar erger, dus natuurlijk zei ik weer iets heel doms 'Calum Hood, stop met staren want dat is onbeleefd!'. 'Kom' Cal stond op 'Ik ga wat te drinken halen, jij ook Arizona?'

We liepen net de schuur uit toen Calum's moeder begon te roepen 'CAAAAAALUM!!! Ik heb taaaaaart!!! Kom je even eten?'. Ik was gek op haar, ze was nog heel jong en vooral grappig! En volgens Calum mocht ik altijd komen als ik me alleen voelde omdat hij wist van m'n ouders, die op zakenreis waren, dat ik niet van alleen zijn hield.

We liepen naar binnen en Sylvia (Cals ma) vloog naar me toe 'Anousca!! Wat leuk jou hier weer te zien zeg, hoe gaat het met je?' ze plette me haast in haar omhelzing en ik grinnikte 'Goed hoor, met u?'. Ze noemde me altijd Anousca, dat was ik nu wel gewend. 'Heel goed hoor meid, ik heb net een chocoladetaart uit de oven gehaald. O en eet je mee vanavond? Ik maak wel wat lekkers.' ze vloog de keuken weer in en Calum deed de facepalm 'Waarom is ze nou toch altijd zo hyper als jij komt....' hij keek me lullig aan 'Dusss...taart claimen en boven verder jammen?'. Ik moest lachen, waarom schaamde Cal zich voor z'n moeder?? Ze was echt lief! 'Ik vind het prima, maar helaas kan ik niet zingen met taart in m'n mond' ik porde Calum, waardoor hij bijna de vaas omstootte, en liep de keuken in 'Moet ik u helpen?'. Syl keek om 'Het is "je", en het hoeft niet hoor. Ik bak wel vaker zoals je weet'. Ze zette de taart op tafel en Calum en ik pakten de Arizona. En nadat we de borden gepakt hadden (vr)aten we heel die taart in 1 keer op. Ik was misselijk, Calum vroeg of ze nog meer taart had! Echt waar ik weet niet hoe hij zoveel eten opkrijgt en dan nog zo slank blijft hoor!

Zodra we boven waren tilde Calum mij (dramatisch gillend) op en gooide me lachend op z'n bed 'Dus Anouk Hemmings heeft een relatie met Luke Hemmings he? Wanneer is de bruiloft?'. Ik sprong op z'n buik 'Oke nou kijk, je mag dit niet doorlullen aan iemand want dan hebben we een probleem. Die relatie is zeg maar... een soort van nep' ik begon stom te lachen en keek Calum lullig aan 'Dus Calliepallie denk nou niet dat ik na ons meteen met een ander ga!'. Calum keek me eerst verbaasd aan 'Maar jullie zoenden tijdens muziek en Julia zag jullie ne-' toen begon hij het te snappen en er kwam een hele brede grijns op z'n gezicht 'Wacht eens even...is dit wat ik denk dat het is??' hij keek me plagend aan en ik werd rood 'Ja dus, zozo. Friends with Benefits met Luke Hemmings...dat je dat gelukt is' hij floot tussen z'n tanden. 'Ja...ik weet eigenlijk ook niet hoe ik dat heb...uhh...geflikt' toen pas merkte ik dat ik nog steeds op z'n buik zat en rolde van hem af zodat hij weer lucht kreeg 'Hij begon erover toen hij me thuisbracht en we een film lagen te kijken'. Calum onderbrak me 'Wacht, bedoel je de film Friends with Benefits?' toen ik knikte kwam hij naast me liggen met pretlichtjes in z'n ogen 'Het begon ook zo bij ons, weet je dat nog?'. Ik rolde lachend met m'n ogen 'Dat was echt awkward, toen jij me wou vragen maar niet oplette waar je fietste. Uiteindelijk zat ik naast je in het ziekenhuis sukkel!'

O sorry, ik leg het allemaal wel ff uit want nu snapt niemand een hol van m'n leven voor Luke. Nou kijk:

Calum was toen ie 9 jaar was verhuisd uit Nieuw-Zeeland. Hij kwam in mijn straat wonen en ik woonde daar ook net (Ik kom uit Brazilië, niet dat dat boeit ofso maar daarom woonde ik er dus ook net). Calum sprak geen Australisch en ik al helemaal niet. Ik was dus op een dag buiten en zag hem op een schommel zitten. Ik was de hond aan het uitlaten en het regende keihard dus ik vond het nogal raar dat hij daar zat. Ik liep naar hem toe en vroeg waarom hij er zat (in het Braziliaans, dus hij begreep er geen bal van) en toen hij me verbaasd aankeek begon ik te lachen, Calum was vroeger prof in verbaasde hoofden trekken. Nu eigenlijk nog steeds maar oke ik dwaal af back to the story!!

Calum hoorde toen blijkbaar dat ik Spaans sprak, want hij stond op en pakte m'n hand. Terwijl hij een paar onzekere Spaanse zinnetjes zei trok hij mij en m'n hond mee naar z'n huis. De rest van de dat zat ik bij hem binnen en vertaalde z'n moeder alles wat ik zei en wat Calum zei. Calum vond m'n haar mooi, dat zei hij nu nog. Hij had nog nooit zulke krullen gezien en toen hij zag dat het lichtblond was vond hij het nog mooier. Ik begon te blozen en ging snel verder met m'n tekening. Ik tekende m'n hond, Calum tekende mij (daar hebben we nu nog de slappe lach om).

Ik groep acht kwam Calum bij mij op school en toen werd het pas echt leuk. Ik kon nu Australisch en hij ook, nu konden we eindelijk met elkaar praten zonder een tolk erbij. Calum was een vreselijk kind om in je klas te hebben. Hij was brutaal, klein, plaagde meisjes en wist alles van seks af. De juffen wisten soms niet wat ze met hem aan moesten als hij heel de klas voorlichting stond te geven over de meest ransige dingen. Wat ze ook deden, Calum praatte gewoon door. Calum praatte altijd, daar was ik soms nog wel jaloers op. Ik had heel veel vriendjes in de klas maar alsnog was ik meestal alleen met Calum, hij durfde alles en deed alles en ik keek tegen hem op. Op de middelbaar was Calum nog erger, bij de meeste lessen mocht hij niet eens meer naar binnen! De grootste tijd van de dag zaten we allebei in de aula met een uitstuurbriefje omdat we weer iets verkeerd deden.

In die tijd deed Calum al anders tegen me, in groep acht plaagde hij me altijd met m'n lengte en m'n haar. Maar op het middelbaar kon hij alleen nog maar lief en verzorgend tegen me doen. Vlak nadat ik Ricardo uit m'n leven had gezet en was verhuisd naar de stad was alles anders tussen ons. Hij lette heel erg op me en liet me niet alleen. Op de fiets zei hij dat hij me wat wou vragen en begon te blozen, dat vond ik raar want Calum bloosde nooit en ik lachte nerveus toen hij begon. Alleen die sukkel lette niet op het stoplicht (of hij was gwn kleurenblind, kan ook) en kwam onder een auto. In het ziekenhuis had hij z'n zin afgemaakt en we hadden 2 jaar gehad.

'Anouukkiee! O je bent er weer, je lag echt heel diep in gedachten volgens mij. Hoorde je m'n cover of niet?' Calum keek me met een scheef glimlachje aan en ik schrok op 'O shit!! Ik was ff weg, sorry. Wil je het nog een keer doen?' ik was gek op Calum's stem, hij was zo helder en hij zong heel zacht. Het raakte me op een of andere manier hoe hij zong.

Calum grijnsde 'Alleen als jij meezingt. Je kent het nummer volgens mij zelfs uit je hoofd. Beside you, weet je wel? Die ene die ik schreef' hij hield z'n hoofd een beetje scheef en keek me vragend aan. Ik herinnerde me dat hij een bandje wou gaan vormen met Luke, Ashton en Michael. Die gast met paars haar waar ik die vage opmerking tegen maakte.

Ik schrok weer op, deze keer van Calum's telefoon 'O het is Luke, ik neem deze effe op ja?' zonder een antwoord af te wachten liep hij de kamer uit. Toen hij een paar minuten later binnen kwam riep hij grijnzend 'Ze doen het, dat van die band!!' hij keek me lachend aan 'Jij kan de stukken van Luke doen in Beside you, jullie zingen ongeveer even hoog' hij bleef me afwachtend aankijken totdat ik mompelde 'Jij stopt echt niet he....?'. 'Nee' lachend trok hij me overeind 'Kom je? M'n gitaar ligt nog in de garage en daar is het geluid beter. Hij rende zingend voor me uit en ik slofte hem zuchtend achterna, spreek nooit een Calum tegen...nooit...

-----------------------

Haaaaaaaaaaiiiii

Extra lang hoofdstuk deze keer omdat ik een tijdje niet had geschreven (inspiratie was een beetje dood...) en OMYGOSHH over de 200 reads jullie zijn zo lieffff!!!!! Vote, comment en lees ook Baby... van juliageneugelijk en the new Guy van lonnekeweijer. Oja GEFELICITEERD MET BIJNA 500 READS LONNEKE!!!

Byebyee Xxx Anouk

Amaze meWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu