3.

2.7K 68 12
                                    

Als ik op de gang sta met een kopje koffie word er op de noodknop gedrukken en ren ik snel naar meneer van dijkstra. hij heeft last van longemfyseem. hij hapt naar lucht maar krijgt geen zuurstof in. ik snel naar hem toe en houd me aan het actieplan.

~

Meneer dijkstra's gezin staan in de kamer. Zijn vrouw en zijn 2 kinderen. Een dochter en een zoon. "malak!" Roept dijkstra naar zijn dochter en met tranen valt ze in zijn armen. Oh ja hij is bekeerd tot het islam en zijn vrouw is marokkaan.
" Dankjewel kind " zegt zijn vrouw lief. " ach tis mijn werk en bovendien help ik mensen met plezier om de wereld een betere plek te maken" en ik glimlach lief. Zijn zoon geeft mij een knipoog en een smooth blik. Ik rol mijn ogen. Het is een leuk gezinnetje, alleen zijn zoon flirt te veel met mij ookal weet hij en ik beide vrijwel 100% zeker dat het niets word. " ik laat jullie wel alleen " en ik zet mijn liefste glimlach op. Ik vlucht uit de kamer en zucht als ik de deur sluit.

Er komt een brancard aanhollen met wel 2 dienstverleners 1 ziekenbroeder en mijn leidinggevende. Met de wagen mee rennen. " BenNass meekomen nu!"  Hoor ik Tamir mijn leidinggevende roepen. Ik ren snel mee naar de kamer.

Mijn ogen worden groot als ik een man helemáál verminkt zie. Zijn been en buik zijn helemaal open gescheurd. En zijn achterhoofd daar zat een diepe gat in.

Ik moet een mondkapje op en heel de operatie kledij. En zo begint de chirurg met het opereren van de arme jongeman.

" Tamir je kunt de operatie kamer verlaten voor een uur pauze Lillyah val jij nu voor hem in" hoor ik de zware stem van meneer boushad door de kamer heen bulderen. Ik neem geschrokken snel zijn plek over en geef hem al het 'gereedschap' aan.

Aan het einde van de operatie was het bekend dat meneer in diepe coma zat. En in nog onstabiele gevaarzone zat dus verbleef hij op de intensive care afdeling vanwegen een zware klap tegen zijn hoofd waardoor ook zijn hersens beschadigd zijn. Nu was het aan mij om het slechte nieuws mee te delen aan zijn familie leden.

Ik krijg zijn gegevens aangediend en neem hem even door terwijl ik de kamer inloop. "Meneer BenSalah dus" zeg ik als ik de kamer betreed met mijn blik nog steeds op de letters gericht. " dat was een rake klap meneer BenSalah gaat het al wat beter?" Zeg ik terwijl ik de deur sluit. " we willen allemaal dat u snel weer beter word zowel uw ouders als uw familie. als het mogelijk is probeer zo vaak mogelijk u te bewegen ookal is het maar uw pink " zeg ik terwijl ik zijn infuus zakje vernieuw. Ik laat mijn blik vallen op hem. Best een knappe jonge man als je het mij vraagt. Vol lange donker haar dat een beetje warrig voor zijn ogen is gevallen door het ongeval. Een licht getinte huidskleur en volle lippen. Al hoewel ik wist hoe hij eruit zag heb ik hem nooit echt gezien of althans van dichtbij. Deze man was een bekende man.

Safouane BenSalah ook wel bekend als een zakenman met grote bedrijven door heel het buitenland en ook daarbuiten. ik vraag mij echt af wat er gebeurd is? Dat ik ga dus even opzoeken in zijn gegevens.. " Safouane BenSalah wat is er toch met je gebeurd?" Zeg ik hardop denkend. Ik neem het document na en lees hardop.  " schiet aanslag dat lijdde vervolgens tot een naar auto ongeluk" zeg ik als ik het hardop op lees.

Ik heb medelijden met deze man hij was een goeie zakenman , zaakjes liepen op rolletjes een bekende familie , overdreven rijk , gelukkig en ga zo maar door met zijn perfecte leventje.

Zijn licht in het donkerWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu