17.

1.7K 59 6
                                    

Als we bij mijn huis aankomen laat ik ze in de woonkamer zitten en sprint ik naar mijn kamer. Ik kam mijn haren uit en zet het in een nette staart. Ik kleed mij om in een kaki groene trui en een zwarte jeans broek met een zwarte bikersjasje. Ik stap in mijn groene leren Nike 270.qua make up doe ik niet veel aan. alleen lichtjes mascara en weinig high lighter. ik loop de trap af en we lopen met z'n viertjes de deur uit. de kinderen van Mouad heten trouwens : Hatim(4 jaar) en Radia (7 jaar).

~

" Safouan en Marouane gingen telkens verstoppen als ze wat hadden gedaan onder de kast " gierde hun moeder. En ze liet me een paar kinder foto van hun zien. Ik moest echt lachen , je zag een grote kast en daaronder 2 kleine kopjes uitsteken. We hebben veel gelachen om baby foto's en vele verhaaltjes over safouan. Ow en ik heb ook de vrouw van mouad ontmoet (Dahlia) echt een schoonheid!

Zoals asmae haar zoon uitbeeld is het een lieverdje maar naar mijn mening is hij een arrogante zak.. hij mocht meer eigenschappen van zijn moeder moeten hebben, ze is echt een lieve dame ma sha allah.

Na een gezellige middag gehad te hebben met Asmae en Dahlia, besloot ik naar huis te gaan. " lylliah , mouad brengt je wel joh" zegt dahlia aardig. Zo gezegd zo gedaan. Na dat ik de dames groette stapte ik in de auto met mouad.

" lillyah" zegt hij oppeens. Ik kijk hem vragend aan. " safouan is anders,het tis alsof hij weg is van de aarde als mijn moeder een keer je naamt uitspreekt of iets wat op je naam lijkt"  zegt hij zonder op te kijken van het verkeer. Ik vorm mijn mond tot een O en kijk naar buiten. " ik meen het lillyah hij is over zijn oren op jou verliefd " zegt hij dan met een strengere toon. " ik geloof er niets van" zeg ik en sla mijn armen over elkaar. " toch is het zo, ik ken hem door en door en ik weet van hem dat hij niet toegeeft of iets laat zien, ik heb hem sinds zijn middelbare eerste schoolliefde niet meer zo gezien" zegt hij lachend. Mijn wangen kleuren lichtjes roze, maar gelukkig is het al donker aan het worden. " ik wil er niets mee te maken hebben en heb er geen behoefte aan, het spijt me" zeg ik menend. " jammer had wel hoop in jullie" ik kijk hem verbaasd aan. " hoezo dat?"   " ik weet niet , zag het wel zitten" zegt hij met een grijns. Ik schud lachend mijn hoofd. Je zag het goed mis mate!

Ik groet mouad als we bij mijn huis zijn aangekomen en bedank hem voor de rit. " beslema" zegt hij terug. Ik glimlach en zwaai hem uit. Wat een leuke familie! Behalve safouan dan..

Ha gurl hij is naar jou mening het leukste deel van de familie

Nee doe normaal. Ik open de voordeur terwijl er in mijn hoofd nog van die vechtende conversaties plaats vinden. Ik schakel het licht aan en loop mijn kamer in. Ik ontdoe mij van mijn kleren en make up en spring in mijn warme pyjama. Ik zet een kopje koffie op en open het balkon deurtje dat aan mijn kamer grenst.

Ik nestel mij in mijn stoel en staat naar de donkere sterren hemel. Dromend over de laatste paar weken van mijn leven. Het is totaal dankzij Safouan BenSalah. Hij laat mij uren denken aan hem, slapenloze nachten, vechtende brein conversaties uitvoeren ik bedoel ik had ze altijd al maar ik had achteraf altijd een conclusie, alleen de laatste paar keren niet..? Wat gebeurt er toch allemaal met mij?

Wat gebeurt er allemaal met je? Het komt door safouan koppig mens

Zijn licht in het donkerWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu