48

1.5K 54 6
                                    

Ik lees alle dossiers nog maals, zoekend naar ontbrekende details als er word aangebeld. Ik zucht en sta op van de grond die inmiddels vol met mappen en brieven zit. Ik open de deur terwijl ik mijn blik nog op een dossier heb gericht. Zonder te kijken wie daar staat loop ik al terug. " hallo?" Hoor ik Safouane zijn stem zeggen. Ik vestig geschrokken mijn blik op hem. " sorry ik ben echt druk bezig met iets zag je niet staan" zeg ik kortaf. " waar ben je mee bezig?" Vraagt hij met een frons. " niet je zaak" hij kijkt me met een attitude aan terwijl we beiden geen vin veroeren.

Shit de brief waar bijna alles vermeld staat ligt voor zijn neus op tafel. Ik kijk een beetje te overduidelijk steeds naar de brief en weer terug naar BenSalah. Nog voordat ik de brief wil pakken heeft hij hem al zijn handen. "Nee niet lezen geef terug!" Roep ik springend terwijl ik met mijn handen naar de brief in zijn handen reik, die hij inmiddels hoog in de lucht houd. "Wie heeft dat gedaan?" Vraagt hij me met een frons. Ik zucht diep en ga zitten met mijn handen op mijn kin. " wist ik dat maar, deze zaak is nu al tien jaar geleden gesloten niemand kan me bijna helpen"

" ik kan je helpen weetje?" Zegt hij terwijl hij een kruk pakt en aan de overkant van de salom tafel gaat zitten. Ik kijk hem verbaasd aan."dat betwijfel ik" zeg ik en sla mijn armen over elkaar. Hij lacht schamper. " ik ben een van de machtigste zakenmannen in Nederland wijsneusje" zegt hij weer met een hogedunk waar ik van walg, maar inmiddels al gewend aan ben geraakt.

"Oke wat had meneertje in gedachte?" Vraag ik door. "Zoals ik eerder benoemde heb ik veel macht ik kan hier binnen een oogwenk een winnende zaak van maken, maarr met één voorwaarde" zegt hij weer met een zakelijke toon. Fijn hij zet weer zijn masker op, dat duurde niet lang zeg!

Ik knikte als teken dat hij door kon praten. "Dat wij moeten trouwen" zegt hij doodserieus. Ik kijk hem bespottend aan. "Ha ha leuke grap, serieus Safouane wat is de voorwaarde? Moet ik je auto wassen ofso?" Zeg ik lachend. Maar jammer genoeg lacht hij niet mee en kijkt mij enkel neutraal aan. "Je meent het hé?" Vraag ik waarop hij knikt. "Je bent gestoord" zeg ik en wil weglopen als hij al achter me aanloopt. "Kijk" zegt hij en haalt een krant uit zijn binnenzak. "Intressante krant" zeg ik en wil net weer weglopen als hij mijn arm vasthoud. "Lillyah luister..alsjeblieft" zegt hij en kijkt me diep aan.

Zijn handgreep brand op mijn arm. Ik wurm me uit zijn handgreep en pak de krant op. Ik lees hem zie dan een foto van Safouane en mij bij het raam van een restaurant zitten. Shit het restaurantje waar ik sonia ging leren kennen met Tamir. Mijn ogen worden groot bij het kopje van de tekst.

Zijn licht in het donkerWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu