Na de wandeling liepen we gewoon weer naar de auto. Ik zag aan haar half gesloten ogen dat ze ieder moment in slaap kon vallen. En dat was ook precies wat er gebeurde in de auto. Dus toen ik haar thuis wilde afleggen sliep ze als een roos. Ik wilde haar niet wekken of optillen. Ze was zo kwetsbaar. Dus ik fluisterde haar naam zacht tot ze haar ogen opende.
"We zijn er" zeg ik zachtjes terwijl ik de deur voor haar open houd. Ze glimlachte nog slaperig en stapte uit. Het regende best hard dus legde ik mijn leren jack over haar heen. "Dankje" ik zei niets terug en liep met haar naar de voordeur. Ze opende de deur en stapte naar binnen, overhandigde mijn jasje en sprak. "Het was een leuke avond met je familie en de wandeling, bedankt" ik glimlach als teken dat het niets is. "Welterusten" zeg ik. "Weltrusten" hoor ik haar zeggen en loop dan naar de auto. Ik stap in en scheur weg.
Ik kijk mijzelf aan in het spiegeltje. Ik voel me raar. Na vandaag wil ik heel die weddenschap cancelen. Ik wil haar gewoon geven wat ze wilt. De waarheid achter wat er met haar familie is gebeurd, ze heeft er meer dan recht op. Maar anders trouwt ze niet met me. En dat is het laatste wat ik wil hoe egoïstisch het ook klinkt.
Lillyah :
Ik glimlach kleintjes naar mijzelf in de badkamer spiegel terwijl ik mijn blonde haren uitkam. Het was zo anders vandaag met hem. Ookal haat ik hem diep vanuit mijn hart.
Leugens en nog meer leugens..je haat zijn attitude. Je bent verliefd geraakt op deze man no mather what...
Nee lillyah! Dat is niet waar, het kan deels kloppen. Maar ik ben verliefd geraakt op de man die ik vandaag heb gezien. Maar die bestaat niet..
Ik zit in mijn hangstoel op mijn balkonnetje. Ik staar glimlachend naar de nacht. Ik blijf maar denken aan de wandeling. Hij wist gewoon dat ik er van hield. Hij heeft dus naar elk woord geluisterd in zijn coma. Hij wist het.
Maar ik vraag me dan wel af.. was dit dan alleen gespeeld? Zodat ik echt verliefd op hem zou raken en hij de weddenschap zou winnen?
Terwijl mijn gedachtes zich in een tweestrijd bevind. Dompel ik na lang piekeren eindelijk in slaap.
~
De volgende dag besloot ik naar het politiebureau te gaan. Ik heb gevraagd naar de documenten over de familie BenNass. Die werd me niet overhandigd door een of enkel reden. Maar ik heb wel opgegeven dat ik het onderzoek wil heropenen. De politie agent deed naar mijn gevoel heel vreemd. Ze wilde alles over mij weten, wie ik was hoe en wat dat het gewoon angstaanjagend werd..
JE LEEST
Zijn licht in het donker
RomanceEen schuldgevoel kroop omhoog. ik wou dat je kon voelen wat je zelf beweert. Mijn koppigheid neemt mijn gevoelens over en ik draai mij om. Vaarwel klootzak. Ik haat hem, maar ik hou van hem? Nee dat is het niet, maar wat dan wel.. ~ Voltooid🖤