04: Jungkook Kena Halau

371 38 1
                                    

"Jungkook ah. Saya tengok awak dah semakin lancar berjalan. Semoga cepat sembuh dan berjalan macam biasa, ye." Kata seorang doktor pakar pada Jungkook.

"Terima kasih, doktor." Ucap Jungkook sambil tersenyum.

"Ni awak nak saya tolong tolakkan ke bilik awak?" Soal doktor tu pada Jungkook yang sedang duduk di kerusi roda.

"Eh, takpe, doktor. Saya boleh pergi sendiri. Ni pun sebahagian daripada latihan." Kata Jungkook, lalu dia pun pergi ke biliknya dengan kerusi roda sendiri.

🌈🌈🌈

"Yuna, kau nak pergi mana ni? Pagi lagi." Soal Hyunji apabila melihat Yuna yang dah bersiap sedia nak keluar.

"Nak jalan2 sekejap je, makcik. Dekat2 sini je." Jawab Yuna.

"Dengan kawan2 kau yang tak guna tu ke?" Soal Hyunji lagi. Kawan2 yang tak guna yang Hyunji katakan tu ialah Seungcheol, Sowon, Jun, Yerin dan Jeonghan sebab diorang pun dah besar panjang tapi tak kerja.

"Tak lah, sensorang je. Bukan jauh pun. Saja nak ambil angin." Balas Yuna.

"Hati2."

Yuna tak membalas, dia terus je berjalan keluar rumah.

Sedang Yuna berjalan, seseorang memanggilnya dari belakang.

"Yuna!" Yuna pun menoleh ke arah pemanggil. Dan melihat seorang lelaki sedang berlari ke arahnya sambil tersenyum dan melambaikan tangan.

"Jinhwan ah! Hai!" Yuna pun ikut esksaited.

"Lama tak jumpa." Kata lelaki tadi, Jinhwan namanya.

"Yah, aku rindu lah kau. Kau tak rindu aku ke woii?" Soal Yuna.

"Rindu ah. Gila tak rindu?" Kata Jinhwan, mereka pun ketawa sama2.

"Weyh, bila kau balik?" Soal Yuna.

"Malam tadi sampai sini. Tu yang tak sabar nak tunggu pagi, nak jumpa kau."

"Oh, ingatkan dah lupa aku. Maklumlah dah belajar jauh."

"Huih, takkanlah lupa. Kesayangan ni."

"Hahaha, Jinhwan ah, even kita dah lama tak jumpa, kau still tak berubah, kan?"

"Tak berubah? Maksud kau still handsome, smart and cool macam dulu?"

"Tak, jangan nak kembang sangat eh. Maksud aku, ketinggian kau tu. Still pendek macam dulu."

"Huh, kau suka kenakan aku. Ok, jangan cakap dengan aku dah."

"Aku okey je, kau tu yang tak okey nanti. Nanti kau pulak yang melebih nak cakap."

"Ha yelah, ok. Aku dah tak merajuk."

Yuna dan Jinhwan dah lama berkawan semenjak Yuna pindah ke rumah makciknya. Tapi makcik Yuna tak bagi diorang berkawan sebab si Jinhwan ni tak cukup kaya.

🌈🌈🌈

ohnana.youna

youna

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
[C]Guardian Angel (수호 천사) || jjk.cynWhere stories live. Discover now