Dah sampai kat depan kedai baju, Jungkook memandang Yuna.
"Jom, kita cari baju cantik2 supaya aku nampak makin hensem nak gi cari kerja esok. Takdelah orang ingatkan aku ni gelandangan lagi." Kata Junkook sambil tersenyum pada Yuna.
"Hensem. Hensem lah sangat!" Kata Yuna memerli.
"Terima kasih sebab puji." Kata Jungkook yang buat2 tak faham dah kene perli.
Yuna menjeling Jungkook.
"Yuna, kau pun kena pilih baju jugak." Cadang Jungkook.
"Aku? Aku tak payahlah. Aku dah ada banyak baju kat dalam beg. Kan aku dari rumah. Kau tu je." Yuna menolak.
"Alah, takpe kali ni je. Please, nanti kalau aku dah ada kerja, dah ada duit, bolehlah aku bayar balik duit kau tu." Jungkook merayu sambil buat puppy eyes.
"Malaslah." Yuna masih menolak.
'Makcik selalu marah aku sebab aku boros. Huh..' Batin Yuna berkata.
"Malas pun kena jugak. Dah, jom." Tegas Jungkook, lalu terus berlari le arah kedai tu sambil tarik tangan Yuna.
"Yah! Tak payahlah nak tarik2!" Tengking Yuna, tapi Jungkook hanya buat tak tahu je. Dia still tarik tangan Yuna.
Sampai kat dalam kedai, Jungkook melepaskan genggamannya pada tangan Yuna.
Yuna mendengus kesal sambil menjeling Jungkook.
"Yah, kau ingat aku ni patung ke apa?" Soal Yuna dingin.
"Kalau patung tu, taklah. Tapi kau memang aku punya." Kata Jungkook sambil tersengih.
"Suka hati kau je nak cakap aku ni kau punya. Aku ni bukan barang tau." Balas Yuna.
"Kalau barang tu taklah, tapi kau-" Jungkook tak sempat nak habiskan kata2nya, Yuna terlebih dahulu memotong.
"Dahlah tu. Cukup. Melebih, macam budak2, tak nak kalah." Kata Yuna.
"So, aku menanglah ni?"
"Ye, kau menang. Dah, ambik hadiah."
"Yes!"
"Aa, cepatlah, nanti aku tinggal, mulalah nak nangis nya." Kata Yuna yang dah berjalan mendahului Jungkook.
"Eh." Jungkook gelabah nak jalan sebelah Yuna apabila dia dah perasan yang Yuna dah kat depan. Takut hilang lah katakan.
"Yuna, aku tahu satu tempat yang ada baju cantik2. Kau ikut aku jelah." Kata Jungkook. Sebenarnya mula2 Yuna nak pergi kat tempat men's wear tu, tapi Jungkook tak nak pergi situ.
"Ha. Sinilah tempatnya." Kata Jungkook dengan happy bila dah sampai bahagian yang jual baju2 kapel.
"Pahal gi sini do?" Soal Yuna perlahan.
"Ye? Kau ada cakap apa2 ke?" Soal Jungkook yang tak berapa nak dengar kata2 Yuna sebab perlahan sangat.
"Eh, takde apalah. Kau pilihlah dulu. Aku tunggu kau." Kata Yuna. Jungkook hanya mengangguk lalu terus pergi memilih baju.
Jungkook memilih milih baju yang tergantung di situ. Ada banyak baju yang cantik2. Lepastu, Jungkook terjumpa satu baju yang baginya comel dan cantik. Sweatshirt warna biru cair. Dia pun ambik lah.
"Yuna, mesti aku comel en kalau pakai baju ni nanti?" Soal Jungkook macam orang yang nakkan attention.
"Entah." Yuna malas nak layan.
Disebabkan tak dilayan, Jungkook pun malas nak cakap banyak. Dia mengambil lagi satu sweatshirt yang sebijik sama ngan yang dia dah ambik tu, cuma kaler pink.
YOU ARE READING
[C]Guardian Angel (수호 천사) || jjk.cyn
Fanfiction"Sejak mula kita jumpa, kau dah officially penjaga aku, dan aku penjaga kau."