"Yuna ah, dah malam. Jom lah balik dulu. Esok datang lagi." Kata Jungkook. Yuna pun ikut cakap Jungkook, sebab dia pun penat jugak asyik duduk situ je dari pagi tadi.
"Eh, jap. Jungkook, bukan kau kata nak tengok orang tu betul ke tak omma kau." Kata Yuna.
"Eh, ha ah lah." Jungkook baru teringat.
"Tapi dah malam ni. Mana boleh masuk dalam tu." Kata Jungkook.
"Oh. Kalau macam tu. Esok lah, ye?"
"Ok."
🌈🌈🌈
Yuna dan Jungkook dah sampai di kawasan rumah diorang. Selalunya, mesti diorang akan nampak si nyamuk Sungwoon tu tengah duduk sensorang kat luar. Tapi malam ni takda. Pintu rumah dia pun dah ditutup kemas.
Pelik.
Tapi, biar jelah. Mungkin Sungwoon dah tidur awal malam ni.
Skip
Yuna dan Jungkook baring di tempat tidur diorang tu macam biasa. Langsir pemisah di tutup, jadi, diorang tak nampak antara satu sama lain.
"Dah tidur?" Soal Yuna sambil pandang langit2 rumahnya.
"Belum." Jawab Jungkook ringkas, sambil pandang tempat yang sama Yuna pandang.
Yuna diam.
"Kenapa kau tak tidur lagi?" Soal Jungkook.
"Tak boleh tidur." Jawab Yuna.
"Kau fikirkan apa sampai tak boleh tidur?" Soal Jungkook, tapi tak dapat jawapan dari Yuna.
"Fikirkan makcik kau?" Teka Jungkook.
"Hmm."
"Kau sendiri kenapa tak tidur lagi?" Soal Yuna pula.
"Aku...cuma fikir, tu betul ke tak omma aku."
"Macam mana kalau tu betul2 omma kau?" Soal Yuna. Jungkook mengeluh.
"Entah lah." Jawab Jungkook.
"Kalau tu betul2 omma kau, kau nak pergi kat omma kau? Kau nak tinggalkan aku? Kau nak lupakan aku?" Soal Yuna bertubi tubi.
"Yuna."
"Takpa, pergi je. Aku langsung tak kesah. Bahkan aku gembira sebab kau dah jumpa ahli keluarga kau." Kata Yuna dengan lembut.
"Yuna, aku takkan tinggalkan kau, lupakan kau. Apa kau merepek ni?" Soal Jungkook. Terus dia bukak langsir tu, dan nampak lah Yuna yang tengah tersenyum memandang dirinya.
"Aku okey je." Kata Yuna lagi.
"Yuna." Kata Jungkook, terus peluk Yuna yang tengah baring tu.
"Hei, apa ni?" Soal Yuna sambil tersenyum.
"Aku takut." Kata Jungkook.
"Takut apanya?"
"Takut kehilangan kau."
"Alah. Apa cliche sangat kau ni?" Soal Yuna dalam pelukan Jungkook. Saja je nak jadi mood maker, sebab Yuna akan rasa janggal bila dalam suasana sedih2 ni.
YOU ARE READING
[C]Guardian Angel (수호 천사) || jjk.cyn
Fanfiction"Sejak mula kita jumpa, kau dah officially penjaga aku, dan aku penjaga kau."