"Jungkook ah, dah siap ke belum? Lamanya... kau bukan kerja kat office pun nak pakai smart2." Kata Yuna dari luar rumah dengan muka malas.
"Sekejap." Kata Jungkook dari dalam rumah.
Lepastu Jungkook keluar, kunci pintu.
"Ha, dah habis dah berdandan? Apa yang eloknya? Cam biasa je." Perli Yuna.
"Hehe, dah jom lah. Nanti lambat pulak."
"Tahu pun nanti lambat. Ingatkan nak duduk kat dalam tu sampai malam terus. Lepastu kene buang kerja sebab tak masuk kerja."
"Kau dengan mulut laser kau tu boleh berehat sekejap tak?"
"Tak."
Jungkook dan Yuna mula berjalan ke tempat kerja Jungkook.
"Aikk, dah baik dah?" Soal Sungwoon dengan muka baru bangun tidur.
"Dah." Jawab Yuna dengan senyuman.
"Tapi macam mana?" Soal Sungwoon lagi. Dasar pakcik bawang.
"Sebab baju pink." Jawab Jungkook.
Sungwoon pelik dengan jawapan Jungkook tu. Dia tengok je belakang Yuna dan Jungkook yang makin menjauh.
"Sungwoon! Masuk! Kemas tempat tidur kau ni!" Sungwoon terkejut beruk bila omma dia tetiba menjerit macam nak terkeluar anak tekak.
🌈🌈🌈
Diorang jalan kaki ke minimart tempat Jungkook kerja macam biasa. Pagi2 diorang lebih suka jalan kaki walaupun macam penat sikit, tapi alang2 boleh jimat.
Tapi kadang2 tu ada lah jugak Yuna naik bas, sebab dia sensorang, malas nak jalan.
"Yuna ah." Jungkook memanggil Yuna tanpa melihat orang yang dipanggil.
"Hmm?" Yuna hanya menoleh ke arah Jungkook sekilas, lepastu terus pandang bawah macam yang biasa dia buat.
"Kau jangan ambik hati pasal apa yang aku cakap kat kau malam tadi, eh?"
"Cakap apa?"
"Alah, yang malam tadi tu lah."
"Yang mana? Cuba cakap bagi direct."
"Yang confession muka tembok aku tu."
Yuna diam. Tak tahu nak cakap apa. Dalam otak dia just fikir yang betul ke Jungkook maksudkan, ataupun Jungkook main2. Ataupun boleh jadi yang Jungkook cakap macam tu sebab Jungkook pernah kata yang Yuna ni penjaga dia.
"Kenapa diam?"
"T-tak. Takde apa."
"Tau. Jangan ambik hati."
"Apa maksud kau jangan ambik hati?"
"Maksud aku, kau janganlah fikir pasal tu lagi. Kau janganlah nak mengelak daripada aku sebab aku dah cakap macam tu kat kau."
"Kenapa nak mengelak?"
"Sebab biasa berlaku. Dahlah, kau jangan ingat dah benda tu walaupun aku memang maksudkannya." Kata Jungkook lagi.
Yuna still diam sampai diorang sampai dekat minimart.
"K, dah sampai." Kata Yuna. Yuna buat macam biasa2 je. Dia taknak ada rasa awkward antara dia dan Jungkook, sebab diorang kat tinggal serumah, kalau awkward nanti susah.
YOU ARE READING
[C]Guardian Angel (수호 천사) || jjk.cyn
Fanfiction"Sejak mula kita jumpa, kau dah officially penjaga aku, dan aku penjaga kau."