Tiga sekawan tu duduk di depan rumah Yuna dan Jungkook lepas pergi membeli belah kat pasar malam sambil makan aiskrim.
"Yuna, aiskrim kau perisa apa?" Soal Sungwoon.
"Vanilla. Eh, Sungwoon tu jilat. Cair tu." Kata Yuna sambil tunjuk bahagian aiskrim Sungwoon yang cair.
"Oh."
"Jungkook ah." Yuna memanggil Jungkook.
"Ye?" Sahut Jungkook sambil fokus kat aiskrim dia.
"Jap, aku ada bau sesuatu tak baik." Gumam Sungwoon sendiri.
"Sesuatu adalah, aku akan jadi nyamuk buat kali ketiga. Baik aku berambus dulu." Tambahnya lagi.
"Yang-" Tak sempat Yuna nak cakap, Sungwoon mencelah.
"Weyh, korang. Aku nak balik dulu lah, nanti omma aku risau pulak. Annyeong." Kata Sungwoon sambil melambai tangan pada Jungkook dan Yuna.
"Ok, annyeong." Jungkook membalas lambaian Sungwoon.
"Bye bye, Sungwoon ah." Yuna pun sama.
Lepas Sungwoon dah pergi, Jungkook dan Yuna kembali macam tadi, makan aiskrim.
"Apa yang kau nak cakap tadi?" Soal Jungkook, tertanya tanya apa yang Yuna nak cakapkan tadi.
"Takde apa lah." Yuna tak nak cakap. Malu mungkin.
"Cakap jelah. Aku tertanya tanya ni. Tak baik buat macam tu, lain kali kalau tak nak cakap, tak payah cakap langsung. Jangan mulakan." Nasihat Jungkook. Dah macam makcik dah.
"Tak payahlah nak ceramah kat aku pulak malam2 ni." Perli Yuna.
"Ha yelah, cepatlah cakap." Kata Jungkook lagi.
"Tak penting pun. Aku cuma nak tanya siapa yeochin kau yang kau maksudkan tadi?" Soal Yuna walaupun dia dah tahu jawapannya.
"Yeochin? Oo, yeochin. Kaulah. Tanya pulak." Jawab Jungkook selamba.
"Kenapa tipu macam tu?" Soal Yuna lagi.
"Mana ada tipu." Nafi Jungkook.
"Kata penjaga?"
"Dulu."
"Tak faham lah kau ni.."
"Kan aku dah cakap yang aku suka kau. Takkan kau tak faham lagi kot? Dasar kurang peka."
"Apa kau ni?" Yuna memamdang Jungkook. Jungkook pun memandang Yuna.
Jungkook senyum.
"Apa senyum2?" Soal Yuna.
"Comot." Jawan Jungkook, lalu mengalihkan pandangannya dari Yuna ke langit malam.
"Kat mana? Wihh, bagitahu lah." Jungkook buat tak tahu je dengan Yuna. Dia tetap tersenyum.
"Dah takde dah ke? Kau ni jawab lah, aku paling malu kalau aku ada sesuatu kat muka." Kata Yuna.
Jungkook pandang Yuna, masih tersenyum.
"Cepatlah jawab." Kata Yuna.
Laju muka Jungkook mendekati muka Yuna. Yuna terkejut.
Bila dah beberapa inci, dia berhenti sekejap. Pandang mata Yuna.
Perlahan bibir Jungkook menempel di bibir Yuna.
Mata Yuna jelas terbuka luas.
"Yah, Yuna, Jungkook. Ada tak nugget ak-" Sungwoon yang tetiba datang tu pun terkejut. Sampai speechless.
YOU ARE READING
[C]Guardian Angel (수호 천사) || jjk.cyn
Fanfiction"Sejak mula kita jumpa, kau dah officially penjaga aku, dan aku penjaga kau."