"Yuna, jom teman aku pergi cari kerja." Ajak Jungkook.
"Jomlahhh." Balas Yuna sambil tersenyum gembira.
Sambil berjalan, mereka bersembang sembang,
"Yuna, kau rasa aku boleh dapat kerja ke tak harini?" Soal Jungkook yang tak berapa nak konfiden tu.
Oh, lupa nak cakap. Harini Jungkook dan Yuna pakai sweatshirt kapel yang diorang beli semalam. Yuna pakai kasut warna putih, nampak lah style sikit. Tapi Jungkook cuma pakai selipar jepun yang dia pakai dari mula2 dia keluar hospital. Terlupa nak beli kasut sekali semalam.
"Eh, kau ni. Mestilah boleh. Kau kerja je apa2 aku tak kesah." Balas Jungkook.
Jungkook hanya mengangguk, mengiyakan kata2 Yuna.
"Uh, Jungkook. Nanti, kau jangan lupa mintak duit gaji kat boss kau tau, kalau kau dah dapat kerja nanti." Nasihat Yuna.
"Gaji?"
"Yelah, gaji. Nanti kalau kau dapat gaji untuk harini, kita boleh guna untuk deposit sewa rumah." Jelas Yuna.
"Oo, okey." Jawab Jungkook sambil buat sign 'ok' guna jari dia. Yuna tersenyum melihat Jungkook yang macam budak2 tu.
"Kau dah jumpa rumah untuk sewa ke?" Soal Jungkook.
"Belum lagi. Tapi nanti kita survey lah." Balas Yuna. Jungkook mengangguk.
Tengah berjalan tu, Yuna ternampak sesuatu. Dia berhenti dan menghentikan Jungkook.
"Eh. Jap."
"Kenapa?"
"Tu. Tengok tu." Kata Yuna sambil menunjuk ke arah banner kecil yang ada pada pintu sebuat minimart.
"Hah? Woah!" Jungkook punyalah happy nampak banner tu.
"Dia cari pekerjalah. Jom kita pergi sana." Ajak Yuna.
"Jom. Cepat." Jungkook menarik tangan Yuna.
Yuna melihat tangannya Jungkook yang sedang menggenggam erat pergelangan tangannya sambil tersenyum.
🌈🌈🌈
"Omma, Jinan nak pergi kedai sekejap." Kata Jinhwan kepada ommanya yang sedang menjahit seluar Jinhwan yang koyak.
"Ah, okey. Hati2." Kata ommanya selepas memandang Jinhwan sekilas.
"Baik, omma." Balas Jinhwan dengan hormat.
Semasa Jinhwan baru berjalan di kawasan kejiranan tu, dia terserempak dengan Hyunji yang sedang menjemur kain di luar rumah.
Mulanya, Jinhwan langsung tak nak tegur, tapi disebabkan dia risau sangat ngan Yuna, dia tegur jugaklah makcik si Yuna ni.
"Annyeonghaseyo, makcik." Kata Jinhwan dengan hormatnya sambil menunduk hormat.
"Aa, kau nak apa datang sini?" Soal Hyunji dengan kasar.
"Makcik, saya dah lama tak dengar kabar Yuna. Dia okey ke?" Soal Jinhwan.
"Yang kau sebok2 nak tahu kabar orang ni dah kenapa? Pergi jaga diri lau sendiri, dengan keluarga kau tu." Balas Hyunji. Hey, rasa nak tampar je orang macam ni. Orang tanya baik2 dia jawab macam cibai.
"Maaf, makcik. Saya cuma nak tahu je. Yuna ada kat dalam ke? Boleh panggilkan dia." Kata Jinhwan lagi. Memang tak mudah mengalah.
YOU ARE READING
[C]Guardian Angel (수호 천사) || jjk.cyn
Fanfiction"Sejak mula kita jumpa, kau dah officially penjaga aku, dan aku penjaga kau."