21: Jinhwan Datang

262 26 3
                                    

Malam tu Jungkook tidur lebih awal dari Yuna. Yuna baring kat tempat dia, Jungkook baring kat tempat dia. Yuna pandang siling rumah.

"Jungkook ah." Yuna memanggil Jungkook, tapi takde sahutan.

"Dah tidur?" Soal Yuna lagi. Tapi tetap takde sahutan.

Jungkook mengiring ke menghadap langsing pemisah tu. Dia selak sikit langsir tu dan tengok Jungkook dah tidur nyenyak.

"Sian kau. Sebab aku, kau pulak yang kena. Macam mana Jinhwan boleh jadi macam tu?" Yuna bersuara sambil pandang wajah Jungkook yang tengah tidur.

"Janganlah sakit. Kau buat aku risau, sebab aku sayang kau." Kata Yuna.

"Jaljayo." Ucap Yuna sebelum melelapkan mata, dia tidur saling menghadap dengan Jungkook. Langsir yang diselak sikit tadi dibiarkan terbuka.

🌈🌈🌈

"Jinhwan ah, cepatlah. Kamu tu kena cepat, nanti tertinggal bas!" Jerit Puan Kim. "Ye, kejap, omma!" Balas Jinhwan yang masih ada dalam bilik.

Dalam bilik, Jinhwan tengok pantulan diri dia dalam cermin. Kat atas katil dia ada beg baju. Ye, dia dah nak balik ke tempat belajar dia tu. Dan tak tahu lah dia nak balik rumah dia lagi bila.

"Aku nak balik sana, maksudnya aku dah tak jumpa Yuna." Katanya.

Dia menggengam kotak warna merah berbentuk hati, yang merupakan kotak cincin tu. Dah lama dah dia beli cincin tu.

"Plan aku tak jadi. Sia2 je." Katanya lagi. Teringat rancangan dia yang dia dah rancang sebelum dia ada kat sini.

Flashback

Jinhwan dan Yunhyeong, kawannya sedang berada kat mall. Esoknya dah hari cuti. Jinhwan pun nak balik rumah keluarga dia esok. Sekali gus jumpa Yuna.

"Yah, jom pergi karaoke." Ajak Yunhyeong.

"Kau pergi jelah dulu. Nanti aku datang." Kata Jinhwan.

"Aduh, kenapa pulak?" Soal Yunhyeong.

"Aku nak gi beli barang jap."

"Aku nak ikutlah."

"Tak boleh!"

"Kau marah aku?"

"Tak. Kuatkan suara je. Dah, kau pergi je. Aku nak beli barang."

"Jangan beli yang pelik2."

"Iye, aku tahu lah!"

"K, bye." Yunhyeong pun pergi ke tempat karaoke tu sensorang.

🌈🌈🌈

Jinhwan pergi ke kedai jewellery.

Dia tengok2 dulu cincin2 yang ada kat situ. Guess what. Dia nak belikan cincin untuk Yuna lah.

"Aku harap kau suka." Katanya sendiri. Dia pilih satu cincin permata.

Jinhwan tak henti2 senyum membayangkan bila dia dah bagi cincin tu dan melamar Yuna nanti.

"Untuk bakal isteri ke?" Soal pekerja perempuan sambil pack kan cincin tu dalam beg kertas.

[C]Guardian Angel (수호 천사) || jjk.cynWhere stories live. Discover now