27: Sedih

210 29 0
                                    

"Lepas lah, apa benda korang ni? Paksa2 aku." Jungkook cuba nak lepaskan diri dari 2 orang bodyguard tu. Sekarang, Jungkook dibawa masuk ke dalam rumah.

"Tuan Jungkook, kami hanya ikut arahan."

"Arahan apanya? Kalau ye pun, bagi lah aku bagi ubat dekat orang yang dah tunggu aku kat rumah aku sana tu!"

"Kook, kenapa ni?" Soal Puan Jeon yang baru je datang.

"Omma, kenapa omma suruh diorang ni kawal2 Kook? Kenapa suruh diorang heret2 Kook balik? Kan Kook dah janji nak balik sini semula, tunggu jelah." Bebel Jungkook apabila bodyguard2 tu dha lepaskan tangan diorang daripada tangan Jungkook.

"Paksa Kook? Heret?" Puan Jeon pelik.

"Yelah, bodyguard2 omma ni tetiba je heret Kook masuk dlaam kereta, pastu bawak balik pulak. Yeo— ah, kawan Kook tengah tunggu Kook kat rumah, dia demam tu. Kook nak bagi dia makan ubat." Jelas Jungkook. Memula dia nak cakap 'yeochin', tapi nanti apa pulak omma dia cakap kalau dia tahu dia tinggal dengan perempuan. Silap2, tak bagi jumpa langsung.

"Eoh, awak semua ni kan, saya tak suruh pun awak semua buat macam tu. Saya kata perhatikan je, jangan sampai Kook tak balik sini semula." Puan Jeon menyalahkan bodyguard2 nya.

"Omma. Kook dah besar, tak payah nak perhatikan pun." Bangkang Jungkook.

"Kook, omma mintak maaf. Dah, Kook pergilah tidur dulu, pasal kawan Kook tu, takpa lah, pandailah dia jaga diri dia sendiri." Kata Puan Jeon.

Jungkook mendengus kesal, lalu terus ikut Ahjumma Ming ke bilik dia. Dari tadi Ahjumma Ming ada kat situ, tapi diam je.

"Jungkook, tidur ye?" Pesan Ahjumma Ming. Jungkook menunduk hormat, lalu terus tutup pintu bilik dia.

Dia duduk di atas katil, jujur dalam hati dia sekarang tengah ingatkan Yuna yang tengah demam sorang2 kat rumah. Risau sangat, berat hati dia memikirkan Yuna.

Jungkook berjalan ke arah tingkap.

"Yuna ah, aku mintak maaf." Ucap Jungkook sambil memandang langit malam.

"Padahal aku dah janji ngan kau aku nak datang balik bawak ubat." Tambahnya lagi. Tanpa dia sedari, air matanya mengalir.

"Yuna ah, aku tahu kau kuat. Aku mintak maaf sangat2, esok aku datang, jumpa kau." Katanya.

Dia nak je mesej atau call Yuna, tapi Yuna sekarang tengah demam, dia tak nak kacau Yuna.

🌈🌈🌈

"J—Jungkook ah, ma—mana kau n—ni?" Soal Yuna sambil menggigil.

Akhirnya, Yuna tertidur sambil tunggu Jungkook. Dia memang dah tak larat sangat dah.

🌈🌈🌈

"Yuna, Jungkook." Sungwoon yang datang rumah Yuna pagi2 tu. Diketuk ketuknya pintu tu, tapi takda sapa2 yang jawab panggilan dia.

"Jungkook ah— eh, apa benda lah tak kunci pintu, kalau ada orang jahat masuk, ni nasib baik aku yang datang." Bebel Sungwoon bila dia sedar pintu tu tak kunci. Dia pun main masuk je, macam yang dia selalu buat.

Dia masuk dan nampak Yuna masih tidur kat atas toto, tapi selimut dia hanya tutup bahagian kaki je.

"Oi, lena kau tidur, ye. Mana pulak si Jungkook ni?" Sungwoon berjalan ke arah Yuna yang masih tidur tu.

"Yah, Yuna. Bangun lah, dah pagi ni, eh tak, nak siang dah." Sungwoon mengejutkan Yuna sambil tangannya membuka tingkap.

Yuna masih tak bangun.

[C]Guardian Angel (수호 천사) || jjk.cynWhere stories live. Discover now