07: Merempat

321 36 3
                                    

"Hurmm, aku dah sebijik gelandangan, ni. Dah 2 hari aku pakai baju yang sama, tak mandi langsung.

Aduhh, gigi pun tak dapat nak gosok. Kumur2 jelah yang mampu.

Beg ni pulak berat. Tah apa yang ada dalam beg ni. Pompuan tu bawak batu dalam beg ke apa?" Jungkook membebel sambil berjalan tanpa arah tuju sambil membawa luggage Yuna.

"Wuarghhh!!" Terdengar suara seseoramg meraung sekuat tenaga.

Jungkook memandang ke arah sumber bunyi raungan tuh.

"Macam orang tak de arah tuju jugak." Kata Jungkook.

"Jap, rambut tu. Baju tu." Kata Jungkook sambil matanya masih fokus meneliti perempuan yang meraung tanpa ada rasa malu tu.

"YAH!!"

"Yah! Sakit woi!"

"Kau hantu, tolong pergi jauh2! Kenapa kau kacau aku tido kat sini?!"

"Aku bukan hantu lah woii!!"

"Lepas! Lepas! Kau tahu tak aku boleh report kau sebab dah berkasar dengan perempuan?! Kau jangan sampai aku buat betul2!"

"Eee, orang gila!"

"BINGBAGABINGBINGBINGO! Tu hantu yang aku pukul semalam!" Kata Jungkook, lalu terus berjalan ke arah 'hantu' yang dikatakan, Yuna, sambil menarik luggage.

"Ni kau punya beg ke?" Jungkook bertanya pada Yuna yang sedang duduk di atas jalan.

Perlahan lahan Yuna memandang ke arah suara tu.

Luggage warna mint.

"Oo, kau pencuri!" Yuna menjerit pada Jungkook.

"Oo, kau lah yang curi beg aku. Kau tahu tak betapa susahnya aku tanpa beg ni?! Oo, pencuri patut di ajar!" Baru je tangan Yuna nak memukul Jungkook, Jungkook terlebih dahulu menahan Yuna.

"Sekejap2. Janganlah terburu buru. Kau ingat tak yang masa kat taman semalam?" Soal Jungkook bagu menenangkan Yuna.

"Taman? Semalam? Yass! Aku ingat! So kau lah yang pukul aku, kan?" Soal Yuna.

"Sorry." Jungkook mintak maaf sambil buat muka inosen.

"Dasar lelaki tak guna. Pukul perempuan!"

"Aku tak sengaja. Aku takut. Ingatkan hantu."

"Hahh, pigilah kamu. Bak sini beg aku." Yuna terus merampas luggagenya daripada Jungkook.

"Kat dalam ni ada duit. Kau ada ambik tak?" Soal Yuna dengan nada yang memang nak menuduh.

"Eh, tak2. Aku bukan pencuri. Aku tak ambik sikit pun. Bukak pun tak." Jawab Jungkook ketakutan.

"Nasib baik. Kalau aku tengok duit aku hilang, siap kau. Aku report kat polis." Ugut Yuna.

Jungkook hanya buat muka merajuk sambil garu kepala.

"Huhh." Yuna terus pergi meninggalkan Jungkook.

"Hah?" Jungkook yang perasan Yuna dah tinggalkan dia tu terus berjalan mengikuti Yuna dari belakang.

Yuna perasan yang ada orang ikut dia dari belakang, dia pun menoleh ke belakang.

"Asal kau ikut aku?" Soal Yuna pada Jungkook.

"Aku tak tahu nak pergi mana." Balas Jungkook.

"Pergi jelah mana2."

"Tak tahu nak pergi mana."

"Dah tu, apa masalahnya nak ikut aku?"

"Aku tak de keluarga. Aku tak de sesiapa."

[C]Guardian Angel (수호 천사) || jjk.cynWhere stories live. Discover now