Jungkook balik rumah lagi 5 minit pukul 3, balik awal disebabkan dah berlaku kekecohan tadi. Tambah pulak Jungkook kena tumbuk.
"Ahh, sakit lagi lah." Jungkook meringis kesakitan bila rasa bahagian yang ditumbuk tadi tu masih sakit.
"Yuna ah! Aku dah balik!" Jungkook mengetuk pintu.
"Aik?" Yun pelik. Dia bukak pintu dan tengok Jungkook depan pintu.
"Asal balik awal? Hari ni aku tak nak gi pasar malam pun." Kata Yuna. Pelik jugak sebab Jungkook tetiba balik awal. Lagi awal dari yang semalam.
"Dah ada pekerja baru. So, aku kerja shift pagi, sampai petang je." Jawab Jungkook sambil terus masuk dalam rumah. Nak mengelak, takut Yuna nampak kesan kena tumbuk tu. Ada luka kat tepi bibir.
"Ooo, okey." Balas Yuna lalu terus tutup pintu.
"Jungkook ah, kau dah minum susu yang aku bagi tadi?" Soal Yuna ceria sambil duduk depan Jungkook. Jungkook alihkan mukanya dari pandangan Yuna.
"Dah. Sedap. Thanks." Kata Jungkook
Menipu."Sedap kan rasa coklat dia?" Soal Yuna.
"Ye, sedap. Manis betul susu coklat tu." Balas Jungkook.
"Eii, nampak sangat menipu. Aku bagi susu stawberry lah tadi. Kau minum ke tak?" Yuna buat muka merajuk.
"Haha, aku test kau je tadi. Aku dah minum lah susu strawberry tu." Jungkook acah. Memang Yuna bagi susu strawberry pun tadi.
'Yuna tak boleh tahu yang Jinhwan dah ambik susu tu. Nanti dia ingat kitorang jumpa, pastu gaduh. Nanti Yuna risau.' Bisik hati Jungkook.
"Oh, okeylah." Kata Yuna, percaya dengan apa yang Jungkook cakap.
"Jungkook ah." Yuna memanggil Jungkook.
"Hmm?"
"Pandang lah aku." Kata Yuna bila Jungkook masih tak nak pandang muka dia.
"Cakap jelah."
"Pandang aku dulu." Jungkook masih enggan.
"Pandang lah. Kau ni macam ada sorokkan apa2 dari aku tau." Kata Yuna lagi.
Malas cakap banyak, Yuna terus pegang kedua pipi Jungkook dan buat Jungkook menghadap betul2 mukanya.
"Aaahhh, sakit." Kata Jungkook bila tangan Yuna terkena luka tu.
"Yah! Jungkook! Kenapa ni?!" Yuna terkejut bercampur risau.
"Takde apalah." Kata Jungkook mengacuhkan soalan Jungkook.
"Jungkook! Jujur dengan aku!" Jungkook mengeluh bila Yuna terus mendesaknya untuk bagitahu apa yang dah jadi.
"Yuna! Jungkook!"
🌈🌈🌈
Sungwoon pergi ke dapur, bukak tudung saji. Tapi takde apa2.
"Omma, takde makanan ke? Sungwoon laparlah." Soal Sungwoon pada ommanya yang sedang baring sambil tengok tv. Omma Sungwoon baru balik kerja.
"Takde!" Tengking Puan Ha.
"Omma, janganlah marah Sungwoon." Kata Sungwoon.
"Kalau lapar masaklah ramen ke apa ke. Omma penatlah. Baru balik kerja. Takkan tak faham lagi?" Marah Puan Ha.
"Ish omma ni." Sungwoon bukak pintu pada kabinet dapur yang kecik tu.
YOU ARE READING
[C]Guardian Angel (수호 천사) || jjk.cyn
Hayran Kurgu"Sejak mula kita jumpa, kau dah officially penjaga aku, dan aku penjaga kau."