15: Pink

270 31 3
                                    

Jungkook termenung tengok nasi dan lauk yang dia baru masak tadi, sambil2 tangan dia main dengan chopstick.

Kat meja bulat yang kecik tu, dah sedia 2 mangkuk nasi untuk dia dan Yuna. Tapi Yuna tak muncul2.

"Huhh" Jungkook menghela nafas berat.

"Tak nak balik lagi ke?"

"Balik lah, kau kat mana? Asyik lari je."

Kata Jungkook sambil tengok nasi dalam mangkuk Yuna.

Memang selalunya pun Jungkook je yang masak, tapi tu pun kalau dia ada masa lah, sebab sekarang dia dah kerja. Yuna memang tak pandai masak dari dulu lagi. Yang dia tahu cuma masak ramen segera, tak pun, beli lauk dah siap masak kat luar atau sejuk beku pastu panaskan.

"Haish, ni tak boleh jadi ni. Aku kena cari kau jugak." Jungkook terus bangun, dan nak keluar cari Yuna.

Disebabkan dah menggelabah nak cepat gi cari Yuna, Jungkook terjatuh masa nak pakai selipar.

"Omo, sakit woi."

Jungkook bangun balik daripada jatuh tu, pastu terus berlari ke rumah Sungwoon.

Jungkook ketuk pintu rumah Sungwoon laju2, kuat2.

"Yah! Kau ni dah kenapa, asyik datang rumah orang? Dahlah tak de adab. Mana life kau?!" Sungwoon marah dengan mulut penuh.

"Jangan lah marah." Jungkook buat ekspresi macam budak2 yang kena marah ngan mak.

"Macam mana aku tak marah? Aku tengah makan ngan omma aku, kau tahu?!" Tengking Sungwoon lagi

"Kenapa, Sungwoon? Jungkook, kamu nak apa datang rumah kami ni?" Soal Puan Ha, omma Sungwoon.

"Ahjumma, Sungwoon. Ada Yuna datang sini?" Soal Jungkook.

"Takde." Laju gila Sungwoon jawab.

"Alahh, takpelah, aku gi dulu. Bye, Sungwoon." Jungkook terua berlalu pergi.

"Gaduh lagi ke apa ni?" Sungwoon geleng je kepala tengok kawan dia tu dari jauh.

🌈🌈🌈

"Uihh, sedap do makan sensorang kat taman ni." Kata Yuna pada diri dia sendiri. Yuna sekarang ni tengah duduk kat bangku taman, bukan taman, dia macam padang rumput.

Yuna makan ramen cup yang dia beli kat kedai dekat2 situ sensorang kat situ.

Air panas?

Air panas dah ada sedia kat kedai tu.

"Woahh, sedap2. Hoo...hoo.." Katanya lagi, sambil2 tu dia tiup sebab panas.

"Yah."

Seseorang macam panggil dia, Yuna cepat2 lap mulut dia yang comot, pastu angkat kepala nak tengok siapa yang panggil tu.

Jungkook.

Yuna tak membalas, malah terus makan dan buat tak tahu je pada Jungkook.

"Aku cakap ngan kau ni." Kata Jungkook lagi sambil melabuhkan punggungnya dia sebelah Yuna.

"Woahh, sedapnya..." Yuna saja je nak buat Jungkook fed up ngan dia.

"Yuna. Aku cakap ngan kau, boleh kau buat tak tahu dengan aku?" Kini Jungkook bersuara lebih kuat.

"Eh, lah.. cakap ngan aku ke dari tadi? Ingatkan dengan 'Yah' tadi." Yuna berlakon bodoh sambil pukul dahi dia.

[C]Guardian Angel (수호 천사) || jjk.cynWhere stories live. Discover now