"Mana Jungkook ni, takkan terus lupa aku kot? Tak nak balik rumah yang kecik tu dah ke?" Soal Yuna sorang2.
Dah malam, tapi Jungkook langsung tak datang jumpa dia dekat bilik Hyunji.
"Takpa lah, aku faham." Tambah Yuna lalu dia bangun dari duduknya.
Yuna faham yang mungkin Jungkook terlebih gembira sebab dah dapat jumpa ommanya, orang yang paling dia sayang.
"Makcik, Yuna nak balik dah ni, ye. Esok Yuna datang lagi." Katanya pada makciknya, Hyunji yang sedang terlantar di atas katil hospital dengan mata masib tertutup.
Akhirnya, Yuna ambik keputusan untuk balik rumah seorang diri. Dia malas nak kacau Jungkook, biarlah Jungkook ambik masa untuk bersama ommanya.
🌈🌈🌈
"Yah! Yuna!" Sungwoon yang dari jauh dah nampak Yuna tu memanggil Yuna sambil angkat tangan.
"Apa?" Balas Yuna tak bersemangat.
"Dari mana?" Soal Sungwoon lagi.
"Hospital." Jawab Yuna ringkas tanpa memandang Sungwoon yang tengah bercakap dengannya tu.
"Hospital? Buat apa? Jungkook mana?"
"Hospital."
"Jungkook masuk hospital ke?!" Soal Sungwoon terkejut.
"Tak lah. Makcik aku masuk hospital." Yuna cepat2 selamatkan kejadian, takut Sungwoon salah faham dan ingatkan Jungkook masuk hospital.
"Yun—" Tak sempat Sungwoon memanggilnya, Yuna dah terlebih dahulu berjalan ke arah rumahnya, malas nak layan Sungwoon. Sungwoon pun diam jelah, sedar yang orang tak nak layan dia.
🌈🌈🌈
"Omma, Kook balik dulu ye? Esok Kook datang lagi." Akhirnya, dah malam baru Jungkook minta izin dengan omma dia untuk balik.
"Kook nak pergi mana? Kook nak tinggalkan omma lagi ke?" Soal Puan Jeon dengan wajah risau.
"Tak, omma. Kook janji esok Kook datang lagi. Kook dah tak tinggalkan omma. Kook janji Kook akan senstiasa ada dengan omma." Kata Jungkook meyakinkan ommanya.
"Yelah. Hati2." Pesan Puan Jeon.
Jungkook pun keluar dari bilik ommanya.
Baru kaki Jungkook nak melangkah ke tingkat bawak, dia teringat yang pagi tadi dia datang dengan Yuna.
"Yuna." Terus dia berlari ke arah bilik makcik Yuna, Hyunji tu.
Jungkook jenguk2 dari bahagian yang transparent je, tapi dia tak nampak orang lain selain Hyunji yang sedang terlantar di dalam.
Jungkook berlari ke tingkat bawah, guna tangga je, sebab guna lift lambat, nak kena tunggu dulu.
Sampai kat luar hospital,
"Yuna!" Jungkook menjerit nama Yuna sambil pandang sekeliling, "Dah balik kot." Terus dia berlari rumahnya dan Yuna. Ok, mesti lah naik teksi jugak.
◎◎◎
"Yuna, aku dah balik." Kata Jungkook sambil cabut kasut.
YOU ARE READING
[C]Guardian Angel (수호 천사) || jjk.cyn
Fanfic"Sejak mula kita jumpa, kau dah officially penjaga aku, dan aku penjaga kau."