Tengah Yuna menjerit jerit panggil orang yang kat dalam rumah, ahjumma jiran sebelah tegur.
"Yuna, kamu cari makcik kamu?" Soal makcik tu. Yuna dan Jungkook menunduk hormat pada ahjumma tu.
"Ye, mana makcik saya?" Soal Yuna balik.
"Macam ni lah. Kalau makcik cakap ni, Yuna jangan terkejut pulak." Pesan ahjumma tu.
"Kenapa ni, ahjumma? Ada apa2 berlaku ke?" Soal Yuna risau.
"Semua orang dah cuba nak cari kamu, nak telefon kamu. Tapi, Hyunji tak da nombor kamu, kamu pulak entah ke mana." Kata ahjumma tu lagi.
"Teruskan."
"Makcik kamu jatuh kat depan rumah ni hari tu, sebab bekas suami dia tolak. Dia sakit pada tulang belakang." Terang ahjumma tu hati2, takut Yuna terkejut.
Yuna terus tergamam. Tak tahu nak cakap apa. Dia sangat terkejut. Bagu dia, dia rasa dia gagal jadi anak sedara yang baik sebab dia langsung tak tahu pasal makcik dia.
"Kurang ajar orang tua tu!" Yuna sangat marah pada Jiseong, bekas suami makciknya, Hyunji.
🌈🌈🌈
Yuna dan Jungkook sekarang ada dekat tepi katil Hyunji. Suasana sunyi dalam bilik wad tu.
Lepas tu, ada sorang doktor lelaki datang.
"Doktor, kenapa makcik saya tak bangun lagi ni?" Soal Yuna pada doktor tu.
"Dia masih lagi dalam keadaan koma." Kata doktor tu.
"Koma?" Soal Jungkook. Sebab dia takut makcik Yuna tu koma lama sangat macam dia.
"Ye, koma. Tapi takkan lama dalam seminggu dua je macam tu." Jelas doktor tu. Lega sikit hati mereka berdua.
"Kalau makcik dah bangun, macam mana keadaan makcik?" Soal Yuna lagi.
"Disebabkan hentakan pada tulang belakang, tak mustahil dia akan lumpuh." Jelas doktor tu lagi.
Yuna sekali lagi tergamam, dia tutup mulut dia guna tangan, matanya mula berair.
"Saya mintak diri dulu." Kata doktor tu sebelum berlalu pergi meninggalkan diorang dalam bilik tu.
"Makcik, bangun lah. Jangan lah buat Yuna macam ni." Rengek Yuna sambil pegang tangan makcik dia. Yuna menangis sepuasnya.
🌈🌈🌈
"Yuna ah, kau tak nak balik dulu ke?" Soal Jungkook pada Yuna yang tengah duduk dekat sofa dalam bilik tu jugak.
"Tak nak lah. Aku nak jaga makcik. Kesian makcik sensorang." Jawab Yuna.
"Kalau macam tu, aku pergi beli makanan sekejap." Kata Jungkook. Yuna hanya mengangguk.
Jungkook pun keluar mak ke cafe hospital, belikan makanan untuk Yuna dan dia jugak.
◎◎◎
Jungkook dah siap beli makanan untuk dia dan Yuna, jadi dia terus nak ke bilik Hyunji tadi. Tapi dia terhenti bila ramau orang berlari ke satu bilik wad. Dekat pintu bilik tu, ramai orang nak mengitai intai ke dalam.
Jungkook pun tertanya tanya, lalu dia pergi ke arah bilik tu jugak.
Jungkook nak intai jugak, tapi tak dapar nak tengok, ramai sangat orang kat pintu tu.
YOU ARE READING
[C]Guardian Angel (수호 천사) || jjk.cyn
Fanfiction"Sejak mula kita jumpa, kau dah officially penjaga aku, dan aku penjaga kau."