32: Jaljayo (Good Night)

275 31 2
                                    

"Makcik, hari2 Yuna datang, makcik tak bangun lagi. Penat lah Yuna macan ni—eh Yuna tak boleh penat. Yuna kan sayang makcik." Yuna masih bercakap sorang2, sebenarnya bercakap denga makciknya, tapi mana lah boleh makciknya tu nak borak dengan dia.

"Makcik, kalau makcik dah bangun nanti, Yuna nak pindah rumah makcik semula lah. Makcik tak boleh menolak, sebab Yuna sorang je yang boleh bantu makcik."

"Ha, makcik. Yuna nak balik dulu, lah." Kata Yuna, dia pun berlalu pergi dari hospital.

🌈🌈🌈

Yuna dah nak sampai kat rumah, dia nampak baju2 yang dia suruh Sungwoon basuhkan tadi dah disidai kat ampaian tepi rumah tu. Apalah sidai baju malam2.

"Ha, kan bagus si Sungwoon ni." Yuna memuji Sungwoon, dia pun berjalan ke rumahnya, sebab dia agak Sungwoon ada lagi kat rumah dia sebab pintu rumah Yuna tak tutup rapat.

"Halah, kereta sapa pulak ni parking depan rumah Sungwoon? Jangan2... Sungwoon beli kereta, tak? Hahaha" Sempat lagi Yuna nak merendah rendahkan Sungwoon sebab dia gelak sebab soalan dia sendiri tadi.

"Yah, Sungwoon ah! Kau ni memang tal reti tutup pintu ke? Kereta si— yah, asal kau ada kat sini?" Terus soalan Yuna pada Sungwoon tadi berubah bila nampak Jungkook dan Sungwoon tengah duduk kat tengah2 rumah sambil main jutaria.

"Yuna, rilek ah. Main jutaria je kot." Kata Sungwoon, acah cool.

"Masalahnya, yang main dalam rumah aku ni kenapa? Takda rumah sendiri ke?" Soal Yuna dengan muka serious.

Jungkook hanya tersenyum tak bersalah ke arah Yuna.

"Yuna, kau jangan marah budak ni, dia yang basuhkan baju kau tadi." Pesan Sungwoon sambil tunjuk ke arah Jungkook.

"Yah, aku suruh kau, kan? Apa benda ni? Kata kawan baik, pastu buat macam ni pulak. Tak amanah langsung, patut lah takda sapa nak." Bebel Yuna.

"Hei, aku laku okei."

"Yuna ah, aku dah biasa basuh baju kita kat rumah ni, jadi aku tak biasa kalau orang lain basuhkan baju kat dalam rumah ni." Kata Jungkook sambil tersenyum.

"Oh my god, nanti omma aku balik, marah pulak aku takda kat rumah tapi pintu tak kunci. Nasi pun tak masak lagi. Bye, guys, aku balik dulu." Pamit Sungwoon. Semasa dia tengah nak berjalan ke arah pintu,

"Ye, berambus lah kau!!" Teriak Yuna sambil menyepak punggung Sungwoon sampai Sungwoon hampir terjatuh.

"Yah!" Sungwoon marah. "Tu balasan sebab kau tak pegang amanah. Lain kali kalau aku tak amanah kau boleh tumbuk aku." Pesan Yuna.

"Orait. Aku ingat tu." Kata Sungwoon sebelum berlalu pergi dengan gaya lelaki cool.

"Woah, cooljaem." Sorak Jungkook.

"Aku tak buat lawak pun, takda apa yang seronok. Kau ni bila pulak nak balik?" Soal Yuna.

"Aku tak nak balik. Aku nak tidur sini. Aku kan rindu kau." Kata Jungkook sambil mula baring dan goyang2 kaki dia.

"Jungkook ah. Pergilah balik." Pinta Yuna.

"Oh, jap. Aku nak bentang toto. Aku dah mengantuk ni." Kata Jungkook sambil pergi ambik toto, dan bentang kat tempat dia dan jugak tempat Yuna. Tapi langsir dia tak tarik pun.

[C]Guardian Angel (수호 천사) || jjk.cynWhere stories live. Discover now