Kyungrim POV
Akhirnya aku dah graduate..walaupun omma dengan appa aku Tak datang atas halangan kerja..
Tapi aku happy sebab oppa aku Ada.."Haish akhirnya kebebasan..!"
Jerit yugyeom perlahan di telinga aku."Tapi kerja...kahwin..belum settle lagi.."
Balasku perlahan dengan nada menjahat."Aish kau saje an nak spoil mood aku Ann"
Adoii dia tepuk bahu aku wehh bukan slow slow NI kuat namatey.."Ha jangan lupa esok petang dah Ada dekat umah aku!"
Terkejut muka yugyeom dibuatnya yelah aku...Tak cakap pun yang flight TU bila...hahaha jahat Tak aku.."Jjinja lah? Esok flight Kita?"
Katanya sambil mengoyangkan bahu KU."Iyooooo.."
Balas KU sambil tergetar getar akibat getaran gerakan goncangan yugyeom
(//Amacam ayat author pening akk//)"Keling lah kau ckp lah esok ptg awal awal aku dh lah Tak kemas apa lagi.."
Dia buat Muka sedih lak..
Takpe sebagai kawan sejati aku akan tolong.."Yela petang Kang aku datang umah kau.."
Terus Mata dia bersinar wehh"Terima kasih wehhhh"
Dia goncang badan aku lagi..
Tau lah though jangan lah beginning sahabat Naik pening pale otak NI..Skip
Aku pun terus lah GI umah sewa yugyeom..
Atas dasar tolong sahabat..
Kan Ada Kat isi atas TU jangan fikir yang jauh Sana disudut Sana...Tok! Tok!
Dapat KU dengar derapan kaki yang berjalan ke arah pintu.
Kerakkkk!!
Pintunya dibuka..Dan terlihatlah wajah yugyeom dengan seribu Satu Muka sedia nak buat kerja..
"Ok jom Mula.."
Katanya..aku just mengangguk saja Dan menapak masuk kedalam rumah sewanya.
Weh bersih..bukan cam umah laki lain we sumpah dia pembersih Macam dah take nak kemas lagi je doh.."Weh yugyeom barang perabot NI memang Ada dekat sini Ann bukan kau beli an?"
Soalku..kini dia merenung Muka KU lalu membuka mulut."Haah gila KE we beli sendiri macam Mana nak angkut balik Korea nanti.."
Amik kau..boleh dikatakan munasabah jugak alasan dia."Ha we aku nak tolong kau buat apa?"
Pergerakan dia yang sedang mengikat buku buku terhenti dia memalingkan wajahnya."Hmm kau tolong lah susun susun KE apa ke Tapi Baju aku Tak packing lagi...ha kau buat kerja NI aku gi packing baju..takkan aku nak suruh kau packing baju aku lak an.."
Dia menjongketkan kening dia."Eww takde maknanye aku nak packing Kan baju kau.."
Aku terus KE arah nya Dan merampas Tali untuk mengikat buku buku tersebut.Alnasib buku Tak banyak..
Taklah nak angkut bebanyak Macam buku latihan sekolah yang beli bebanyak Tapi Tak pakai dah melambak dalam bilik.Skip
Aku mengesat peluh yang pertama.
We aku kata jujur NI..sumpah Tak penat pun Tak banyak kerja yang tinggal..boleh dikatakan aku langsung Tak penat."Weh yugyeom aku langsung Tak penat do tolong kau...Macam rumah NI dah terlebih bersih.."
Kataku..dia sedikit tersentak kemudian tersenyum."Sebab aku Tak suka kotor kotor.."
Aku mengangguk Kan kepala."Nah kyungrim air...sorry Aku Ada air NI je yang tinggal dalam peti ais.."
Katanya lalu menghulurkan susu kotak dutch lady original..I like.."Thanks.."
Dia tersenyum kemudian duduk dekat sofa yang berdekatan."Weh aku nak Tanya kau something.."
Aku mengangkat kepalaku yang menunduk akibat menikmati susu Dutch lady."Hmm APA dia soalan yang kau nak Tanya..?"
Dia membetulkan kedudukan nya Dan memandang ke arah KU dengan wajah yang serious."Kau boleh tolong aku ak?"
Ok pahal dia Tanya aku soalan ni padahal aku baru je tolong dia.."APA?"
Dia tersenyum gembira.
"Carikan awek untuk aku.."
Aku menahan gelak aku boleh nak tolong carikan awek Tapi tulah oppa kau pun Tak lepas lagi apatah lagi kau yugyeom...
Korang NI memang ditakdirkan lonely kot.."Hmm tengoklah lu.."
Ok dia senyum sampai ke telinga we aku tumpang gembira."Ok aku balik dulu k."
Kataku lalu dia mengangguk."Weh jap.."
Aku pun berhenti..dia berlari KE arah dapur lalu datang semula dengan Satu beg plastik."Nah sebagai tanda terima kasih kau tolong aku an belanjakan tiket aku balik Korea.."
Aku menggapai beg plastik tersebut."Sama Sama bye yugyeom.."
Kat KU sambil menapak keluar sambil sambil TU lambai lah sikitkan.Aku pun mengintai kedalam beg plastik TU.
Wah Ada air kotak dutch lady lagi and 2 bar chocolate.
Thanks yugyeom.
Walaupun aku hampir nak jatuh cinta dengan kau Tapi aku nak setia dengan orang yang dekat Korea TU yang amnesia TU..
Aku pasti Kau akan jumpa perempuan yang lebih baik Dan kau akan bahagia dengan dia..Skip
Hari NI yugyeom kena Ada awal pagi dekat umah aku sebab nak makan sekali pastu terus gerak sesama.
"Weh kyungrim..?"
Aku membuka kelopak mata KU perlahan..kemudian membetulkan kedudukan aku dekat sofa."Hmm..?"
Soalku."Mana tandas?"
Dia nak kejutkan aku semata Mata nak Tanya TU je sabor jelah."Ada je dekat dapur TU.."
Kataku dia mengangguk lalu segera bangun Dan berlalu pergi ke dapur.
K aku dah Tak dapat nak tidur..
NI semua angkara nak pergi tandas PUNYA yugyeom.Aku pun amik Fon lalu membuka app insta.
Aku scroll PUNYA scroll nampak hyungmin update.
Song._.hyunghwan
MY KYUNGRIM IS GOING BACK TO KOREA TODAY ♥♥
Like by s._oojeww,eun__trashbin,lee__.misyou,myung_..sook and others.
Comment:
S._oojeww:jjinja !!?
Song._.hyunghwan (//s._oojeww//)
:Yup kyungrim baru bagi Tau pagi tadi.eun_trashbin:walah weh tasyabar nak jumpa kyungrim Kita NI..
lee_.misyou:baru lah Ada orang sedar Ann
Lisa_ong._.mine : hek eleh..balik Korea je
Hui._.alone : kyungrim nak balik Korea ha peluang NI peluang
Aku pun dengan rajin mengome
Kim._._.kyungrim : I miss you guys..!!
Aku pun mencampak Fon aku ketepi..
Untuk menenangkan jap fikiran..
BTW nape Hui letak alone..Haah sedih dah ngaku pun yang dia TU alone..
Sedar diri pun yang aku Ni Tak nak dekat dia.Hahhahahahahah hhhhah hahaha hhah haha sedar pun..
Yang diri TU A l O N E
YOU ARE READING
[C] Best Friend To Girlfriend || Wanna One
FanficComplete story ✓✓ [Republish] • sediakan mentaliti untuk baca . • jgn lupa vote . ______ " Dia Tak ingat a-aku?" " hermm , macam tulah" Lelaki yang disukainya sibuk bermanja manja dengan orang lain yang dia anggap orang tu adalah dia . " Takpe nanti...